המסך המפוצל

איך פגשתי את אמא, עונה 5, פרק 4

הפרק \"The Sexless Innkeeper\" שודר ב-12/10/09. ספוילרים גם בתמונות

מאת: trilliane

פורסם: 16-10-2009
22 תגובות

נתחיל בשורה התחתונה: לטעמי זה היה הפרק המאכזב ביותר בעונה עד כה, ואחד החלשים בסדרה כולה. כמו שיר \"פילר\" באלבום, שהוכנס כי לא היו טובים ממנו וצריך איכשהו למלא את רשימת השירים, קיבלתי תחושה שהתסריטאים ניסו פשוט להעביר את הזמן. העלילה העונתית דרכה במקום, לא היה שום פיתוח דמויות, שום רעיון חדש או מרענן ורוב ההומור היה חביב ולא יותר. לא חסרים סיטקומים כאלה, אבל מ\"איך פגשתי\" למדנו לצפות ליותר.


העלילה הראשית בפרק הוקדשה למאמציהם המביכים של לילי ומרשל להתחבר לזוגות אחרים ולהיות זוג מארח למופת. ההשתדלות הפתטית, עודף ההתלהבות (שלא לומר התעלקות) והניסיונות להיצמד במלאכותיות לתוכנית הערב המושלם נטעו בי תחושה קשה של דז\'ה-וו. אם לא די בכך שכבר ראינו אותם בסיטואציות דומות בעבר (למשל בפרק עם השכנים שמהם הם נאלצו להתחמק, בסופו של דבר), כל רעיון הזוג הנואש לחברתם של זוגות אחרים נראה כמו מחזור שאריות מ\"חברים\" (מוניקה וצ\'נדלר). התסריטאים אפילו הפכו את לילי בין ליל לבשלנית צמרת אנינת טעם, שמגישה מנות פלצניות ולא מרשה לבעלה להתערב באוכל (לפחות היא נדיבה יותר ממוניקה ומפרגנת לו גבינת תנחומים).



גם המטאפורה בגרוש של השוואת מערכת היחסים בין שני זוגות לבין בני זוג - בארני ורובין שמרגישים פתאום זנוחים, טד שאומר \"אתם זוג, אתם זקוקים לחברתם של זוגות אחרים\" (זה אפילו לא נשמע כמו קלישאה מוצלחת), החיזור, הפיוס בגשם... הכול צפוי מקילומטרים ומתוסרט בחוסר מקוריות משווע. אפילו השימוש בכל תירוצי הפרידה והאופן שבו הועברו ממערכת של זוגית למערכת בין-זוגית הזכיר לי את הפרק ב\"חברים\" שבו מוניקה נפרדת מבן זוג שכולם אהבו והחברים לוקחים את זה קשה ומתייחסים לפרידה כאל פרידה מהם.


טד נדחק לעלילת משנה סתמית שלא מקדמת את חיי האהבה שלו - הוא מגלה (כמה נורא) שבחורה ניצלה את דירתו לצורכי שינה נטולת סקס. זו יכלה להיות עלילת משנה סבירה אלמלא העלילה הראשית היתה כה דלה.


מה שהציל בעיניי את הפרק משיממון מוחלט היו השירים: מארשל, שמחבר, מקליט ושולח למכריו שירים על כל אירוע זניח בחייו (ממש \"טוויטים\" מולחנים) היה נפלא, והפואמות של ברני ושל טד שהיו משעשעות למדי (כשברני אמר \"שיר\" קיוויתי שגם ניל עומד לפרוץ בזמר, אך נאלצנו להסתפק בשירה מוקראת, הפעם). גם בפרק הזה פתחו אתר מיוחד לתוכנית ובו ניתן לראות קליפ (שלא מופיע בפרק עצמו) לשיר שמרשל חיבר לאחר האירוח של ברני ורובין.


אז מה למדנו כאן? שום דבר חדש:


מרשל ולילי הם זוג דביק ומארחים נלהבים יתר על המידה, ברני ורובין זוג צינים ולא חובבים משחקי חברה זוגיים אבל גם הם צריכים קשרים חברתיים ולהרגיש רצויים, וטד חושב שהוא מבין נשים עד שזה מתנפץ לו בפרצוף.


לסיכום: פרק נטול \"בשר\" שנשען על גימיקים כדי להתרומם אינו פרק טוב, ואני מקווה שמדובר בירידה זמנית לצורך עלייה. ציון: 5.