המסך המפוצל

רזי התעשיה

מדור חדש על תעשיית הבידור המקומית. והפעם: סקופ בלעדי על \"החברים של נאור\", ליהוקים, סדרות חדשות, ועוד.

מאת: רז מרקוביץ'

פורסם: 29-09-2009
19 תגובות

איך מתרגמים \"נאור\" לאנגלית?


את המדור החדש נפתח בידיעה בלעדית: נאור ציון נמצא בימים אלה במשא ומתן מתקדם למכירה והפקת גרסה אמריקאית לסדרה \'\"החברים של נאור\"\'.


בתקופה האחרונה מגלה אחת מחברות ההפקה בארה\"ב עניין גדול בסדרה לאחר שמנהליה צפו במספר פרקים של הסדרה והתלהבו ממנה.


הגרסה האמריקאית – אם וכאשר תצא לפועל - תעבור אדפטציה מקומית שתביא את סיפורו של קומיקאי בברוקלין שרוצה להצליח בניו יורק. בימים אלה עסוק נאור ציון בשלל פרוייקטים: לאחר שהשלים את כתיבת 15 הפרקים לעונה השלישית של \'החברים של נאור\' הוא מפתח דרמה קומית בלשית לקשת ועובד על הפיצ\'ר הראשון שלו.


בנוגע לשמועות בדבר המשא ומתן עם הזכיינית \"קשת\", שלפי הרינונים מעוניינת לשדר אצלה את \"החברים של נאור\" הגיב ציון: \"אני קודם כל מחכה לראות מה קורה עם ערוץ 10. נאמנות זה הדבר החשוב ביותר מבחינתי\".


מכל מקום, המדור מפרגן לציון ומאחל לו ולחבריו בהצלחה.



You Want us to film a pilot? But I am a pilot


איפה הסוכן שלי?


בין אם אתם שחקנים או סתם אנשים שרוצים להנות מ- 15 דקות של תהילה זהו בדיוק הזמן שלכם לנסות להשיג סוכן ולרוץ לאודישנים. אפשר לומר בפה מלא שהתעשייה בישראל רוחשת ורוגשת וההפקות מחפשות בנרות שחקנים לתפקידים השונים.


בחברת ההפקות \"רייף אבוט המאירי\" מריצים סקאוטרים ברחבי הארץ על מנת למצוא את ארבעת המופלאים לגרסה הישראלית של הסדרה המצליחה \"The Hills\" שתופק עבור ערוץ הבידור של הכבלים.


במסגרת הסדרה ייכנסו ארבעת החברים והחברות הנבחרים לדירה \"מהממת\" בת\"א ומצלמות הטלוויזיה ששרדו את התנאים הקשים של \'הישרדות\' יתעדו אותם 24/7 בדרך להגשמת החלום: לעבוד בתנאים נוראיים בשביל משכורת רעב.


ב\"רייף אבוט המאירי\" עובדים בימים אלה גם על הליהוק של \"הרווק\", סדרת הריאליטי המדוברת שהייתה אמורה לצאת לדרך כבר לפני שנה, אך הוקפאה בעקבות המשבר הכלכלי אליו נקלעה התעשייה.


בנות ישראל שרוצות למצוא עצמן מבלות עם גיא גיאור (מ\'הישרדות\' 2) בחודשים הקרובים, מוזמנות לנסות את מזלן דרך אתר ההיכרויות \"JDate\" שם תוכלנה לשלוח \"קריצה\" לכרטיס של גיא וצוות ההפקה ייצור איתן קשר.


עד שתימצאנה הבנות המאושרות ממשיכים בהפקה של \"הרווק\" בהכנות הנדרשות טרם תעלה התכנית לאוויר. רועי סטריקובסקי ואוהד גלעוז גויסו למערכת התכנית וישמשו כעורכיה וכרגע מסתמן כי ההפקה תצולם בארץ על מנת להוזיל עלויות, אם כי צפויות מספר גיחות למדינות בחו\"ל בחלק מהפרקים. טרם הוחלטה זהות מנחה/ת התכנית. שני השמות הבולטים נכון לעכשיו הם גלית גוטמן וגיא אריאלי, ומסתמן כי האחרון הוא המועמד המועדף נכון לרגע זה.


לאור ניסיון העבר הלא ממש מוצלח (בלשון המעטה) עם תכניות ריאליטי מיובאות מחו\"ל, בהחלט אפשר להבין את החשש של הצופים מכשלון, אולם לכל הפחות למה שנוגע לכמות הפרקים נראה שבהפקה למדו את הלקח (שב\"הישרדות\" לא למדו), בערך, וצפויים בסך הכל 18 פרקים (בגרסה האמריקאית משודרים כ-9 פרקים בעונה).



הזדמנות קורצת, בנות!


ובמקביל, בהפקת ה\"\'אח הגדול\' העסק נראה בשל לקראת העלייה הצפויה לאוויר של העונה בחודש בנובמבר הקרוב. שלבי הליהוק המתקדמים בעיצומם וחלק מהמועמדים כבר חתמו על החוזה המתקדם של תהליך האודישנים.


גם ב\"רוקדים עם כוכבים\" יש כבר לא מעט סלבריטאים שצפויים להפגין את כישוריהם על רחבת הריקודים בעונה החמישית המתקרבת, בין השמות הבולטים: זהבה בן, איציק כהן, סנדי בר, פנינה רוזנבלום, אורלי ויינרמן, ליאת בלו, מייקל לואיס, גאלה קוגן, מיטל דוהן, יונתן ווק, משה פרץ, שמעון אמסלם ומירה עוואד.


בעונה החדשה צפויים שינויים קלים בפורמט ולמרות הפרסומים אבי קושניר והילה נחשון ימשיכו להיות המנחים. עוד בעונה החדשה, יצטרף לצוות השופטים הזמר אמיר פיי גוטמן.

ימים של החלטות ב- YES


ב- YES עמלים בתחילת השנה החדשה על הפקות המקור, וישנן מספר החלטות מעניינות שהתקבלו וצריכות להתקבל בימים אלה:


בתחום הליהוק ב- YES עדיין עמלים על השלמת הקאסט לגרסה הישראלית של \"המשרד\".


בקרוב יחלו ליהוקים לסדרה \"בלו נטלי\" (הסדרה שבה יככב צביקה הדר על משפחה שעוסקת בסחר בנשים).


בחברת הלוויין התקבלה החלטה להיפרד מהדוקו ריאליטי היוקרתי \"פעם בחיים\" לאחר ארבע עונות, ומ\"דני הוליווד\" בתום שתי עונות. את \"דני הוליווד\" צפויה להחליף דרמה מוסיקלית חדשה מבית היוצר של \"טדי הפקות\" המביאה את ההתרחשויות מאחורי הקלעים של תכנית בנוסח \"כוכב נולד\".




לכתו של הנוסע בזמן


בימים אלו הסתיימו צילומי העונה השניה של \"סרוגים\" ואושרה לשידור עונה שלישית של הסדרה.

עוד חדשות ליהוקים


בחברת ההפקות \"דנה עדן\" עסוקים בליהוק לסיטקום חדש לערוץ 10 שנקרא \"הבעיות שלי עם נשים\" הסדרה - גרסה ישראלית לקומדיה מפרו - עובדה על ידי אריק רוטשטיין, יוצר \"חמישה גברים וחתונה\" ו\"הפוך\", ועוסקת בבחור בן 35 שמגלה שכל חבריו נשואים, נכנס לדיכאון ופונה לטיפול פסיכולוגי. הסדרה צפויה להתחיל בצילומים בקרוב ולעלות לשידור בערוץ 10 בעוד מספר חודשים.


חיים סלוצקי מקים בימים אלה חברת חדשות בידור שתספק ל- HOT מגזין בידור יומי, במקום \"ערב טוב\" של גיא פינס שייפרד לשלום מ- HOT לאחר 13 שנים של עבודה משותפת. בימים אלה מגויס צוות למערכת וגם כאן מסתובבת \"בורסת\" שמות מכובדת בנוגע לכורסת מגיש התכנית החדשה. בין השמות שאוזכרו עד כה: אקי אבני (שמכחיש את העניין), אסי עזר (שלפי הדיווחים דחה את ההצעה בנימוס) וכעת מדברים גם על עידו רוזנבלום, גלית גוטמן וטלי מורנו. יהיה מסקרן מאד לראות מי ייכנס לנעליים הגדולות של פינס.



ביי גיא


לא מוותרים על הפקות


  למדור נודע כי ההפקה היוקרתית \"הלשכה\" שיועדה לשידור בערוץ 2 אצל \"קשת\", אך ירדה מהפרק בעקבות עלויות גבוהות, תמצא כנראה בית חדש בקרוב. בחברת ההפקות \"דנה עדן\" לא מוותרים על הפרוייקט שהושקע זמן רב בפיתוחו ומחפשים שם גורם שיסכים לשדר את הסדרה המדוברת.


הסדרה צפויה לעסוק בתככים ובמאבקים מאחורי הקלעים של הפוליטיקה הישראלית ומסופרת דרך עיניו של בן רב מתנחל שחזר בשאלה, עובד כעוזר פרלמנטרי בכנסת, ומצליח במהרה להפוך לעוזרו האישי של שר בכיר, גנרל בדימוס, הנגוע בשחיתות.


גם ב\"קודה הפקות\" לא מרימים ידיים מהר כל כך. הסיבה: דרמה יומית דוברת עברית ורוסית שבמרכזה צעירים שעלו לארץ כילדים ממדינות חבר העמים, ותת התרבות הרוסית-ישראלית שיצרו בישראל.
הסדרה - שתצולם בישראל וברוסיה - תתאר את מצבם המורכב של אותם צעירים, עולים ותיקים, שחשים כיצורי כלאיים הכלואים בין שתי תרבויות.


לפי התכנון אמורים היו להיות משודרים 50 פרקים, שתחילה יועדו לשידור ב- HOT. כאמור, ב\"קודה\" לא אמרו נואש, ומנסים לשווק את הסדרה לגורם המתאים, כאשר הסדרה עומדת כיום בתהליך קדם הפקה.
בצוות הפיתוח של הסדרה נמצאים הבמאי ליאוניד פרוד ובסקי (\"5 דקות מפריז\"), הדרמטורג הראשי של תיאטרון גשר, רועי חן, ואלונה קמחי.

סאגת ערוץ 10 מסרבת להסתיים


במהלך השבוע זומנו ראשי ערוץ 10 לפגישה דחופה במהלכה התבקשו למצוא פתרון לנושא חובות הקולנוע של הערוץ, מאחר שלא יוכלו להשתמש בקרן של האוצר להחזרת החוב.


בערוץ 10 טוענים מנגד כי בידיהם הבטחה אישית של שר האוצר, יובל שטייניץ, כי אותה קרן תשמש לכיסוי החוב בסך 24 מיליון השקלים שאותם נמנע הערוץ מלהשקיע בקולנוע הישראלי בין השנים 2003-2005.


הסכום שמוקצב לקרן היצירה עומד על 40 מיליון שקלים, שמגיעים מקופת האוצר ומזכייניות הטלוויזיה המסחרית, ואשר אמורים להבטיח השקעה ביצירה הישראלית.


יהיה מעניין לראות כיצד תיפתר המחלוקת (המי יודע כמה) הזו.


אנשי הטלוויזיה מתכוננים לחגיגות העשור לפסטיבל ראש פינה


פסטיבל ראש פינה שהחל לפני עשור היווה קרקע נוחה לכינוס שנתי של בכירי תעשיית התקשורת בארץ.


במהלך שלושת הימים של אחד מסופי השבוע בחודש אוקטובר נערכו שלל הרצאות, פאנלים,הקרנות וכיתות אומן שזכו בשעתו לסיקור נרחב. אלא שהשנים חלפו והעניין בטקס המתקיים דעך באופן משמעותי.


את הכבוד שאבד מעט ינסה להחזיר ירון טן ברינק (עורך עיתון \"רייטינג\") שהופקד על עריכת הפסטיבל שיתקיים בין התאריכים 26 – 28 לאוקטובר ויתמקד בסיכומו של העשור הנוכחי בו עברה ישראל מהפכת תקשורת וביססה את עצמה, חרף הקשיים הרבים, כאחת מתעשיות הטלוויזיה הטובות בעולם. המדור מזמין את אנשי התעשייה ואת כל המעוניינים להשתתף.


בקטנה


ב\"קשת\" סיימו לצלם - לאחר חודשיים וחצי אינטנסיביים - את הדרמה המדוברת \"חטופים\" ותמונות ראשונות של הקאסט שוחררו.


ערוץ 10 מעלה את הדרמה \"מגדלים באוויר\" ב- 19.10 ובHOT-  תעלה המיני סדרה המדוברת \"תמיד אותו חלום\"\' ב- 18.10.


ב\"רשת\" מתחילים ללהק את העונה החדשה של \"המרוץ למליון\". אחרי לבטים ושמועות רבות, מסתמן כי בעונה השנייה של \"המירוץ\" נזכה לראות פרצופים מוכרים במיוחד. לתוכנית הריאליטי שתצולם בחודשים הקרובים ברחבי העולם ילוהקו כ-12 כוכבים מתחומי עיסוק שונים, שיהוו את הזוגות המתמודדים. את התכנית ימשיכו לערוך אייל אלקבץ ורוית ליאור מנדל, ומנחה התוכנית רז מאירמן ימשיך אף הוא בתפקידו.


לתגובות, ביקורות, הערות ובעיקר מידע מעניין וסקופים אפשר לשלוח מייל לכתובת: dht160@gmail.com.