המסך המפוצל

FlashForward, פרק ראשון

פרק הפתיחה, \"No More Good Days\", שודר אמש, יום חמישי, 24/9/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 25-09-2009
20 תגובות

\"האיש החי האחרון עלי-אדמות ישב בביתו. לפתע נשמעה דפיקה בדלת\".


השורה הזאת היא אחת הפתיחות המפורסמות ביותר של סיפורי מדע בידיוני קצרים רבים. סיום פרק הפיילוט של \"פלאש פורוורד\" הוא סוג של פרפראזה על הפתיחה הזאת - כל בני האדם על כדור הארץ נכנסו לקומה, לפתע נצפה אדם מסוים במצלמת מעקב, כשהוא ער לחלוטין ואף מתהלך בין כל אותם צופים במשחק הבייסבול שנכנסו אף הם לאותה קומה. מי זה? למה הוא ער? מה הקשר שלו אל ה\"פלאש פורוורד\"? זהו ללא ספק סיום מעניין ביותר לפרק פיילוט מסקרן מאוד.


היה יפה לראות את הרגעים שאחרי ההירדמות הגדולה, כשכל התוהו-ובוהו מסביב, שקצת הזכיר את פרק הפיילוט של \"אבודים\". קטעי האקשן הללו היו משובחים מאוד. קצת פחות אהבתי את הקפיצה המחשבתית מ\"מה לעזאזל קרה כאן?\" ל\"אוקיי, כולם ראו מה יקרה בעוד חצי שנה. בואו נפתח חקירה ונקים אתר אינטרנט שירכז את העדויות שלהם\" שהיתה מהירה מדי לטעמי.


 


העובדה שכל הפלאשים קורים כנראה באותה נקודת זמן - 29/4/2010 (כמה נוח שזה קורה באזור סוף העונה הראשונה) - הפכה את העסק למסקרן אף יותר, בפרט כשעושה רושם שבאזור התאריך הזה, מארק יגלה מספר פרטים על התעלומה, וגורם עוין כלשהו יהיה שם כדי לוודא שהוא לא יגלה את זה לאנשים אחרים. אהבתי גם את העובדה שלדמיטרי לא היה פלאש, ואת המסקנה המתבקשת שלהם שהוא כנראה ימות (מעניין לאן זה יתפתח). קצת פחות אהבתי את הפלאש של אוליביה, שנסוב סביב בעיית האלכוהול של בעלה, אלמנט שיכול להתפתח במהלך העונה לשעמומון. גם ג\'ק דוונפורט שמתפקד על תקן אהוב ליבה החדש של אוליביה נראה, לפחות כרגע, כמו קו עלילה משעמם.


בסך הכל פתיחה מסקרנת מאוד לסדרה שהכי ציפיתי לה העונה. ציון: 8.5.