המסך המפוצל

הממיר 21/09/09

חוק וסדר וצ\'אק סיימו עונה, האוס, שני פרקים של דם אמיתי, בעיות בהוט וגם קצת על אי המודחים בפיליפינים.

מאת: המערכת

פורסם: 21-09-2009
28 תגובות

10. \"צ\'אק\", עונה 2, פרק 22. אני באמת מתקשה לזכור מתי נהניתי כל כך מעונה טלוויזיונית כמו העונה השניה של \"צ\'אק\". פרק הסיום של העונה לא רק המשיך את המגמה של העונה הזאת - שילוב של אקשן עשוי היטב והומור מוצלח שמייצר פאן אחד גדול - אלא גם היה אחד הפרקים הכי מוצלחים של הסדרה בפני עצמו... לכתבה המלאה.


10. \"דם אמיתי\", עונה 2, פרק 6. פרק מעולה! בכלל, עושה רושם שהסדרה בכלל, והעונה בפרט, ממש תופסת תאוצה. הפרק היה עמוס בכל טוב, הציג תימות מעניינות והעלילה הייתה מהודקת וזרמה היטב... לכתבה המלאה.


10. \"דם אמיתי\", עונה 2, פרק 7. אלן בול, שלום רב, שמחתי לגלות שאתה מתעדכן בסיקורים שלי, והחלטת להבהיר חד משמעית שמריאן היא אכן דמות רעה. אין ספק שהנסיון לשחוט את סאם שלנו היה רמז גדול וברור... לכתבה המלאה.


9.5 \"חוק וסדר\", עונה 17, פרק 22. חוק וסדר סיימה בישראל באיחור של שלוש שנים את העונה ה-17. קשה לתת ביקורת לסדרה שהפורמט המנצח שלה לא השתנה במשך כל הזמן הזה. כרגיל, היא ניסתה להיות רלוונטית בהתייחסות לנושאים אקטואליים: המלחמה בעיראק, ממשל בוש, רפובליקנים אל מול דמוקרטים, לבנים-שחורים-לטינים והפוליטיקה של שיטת המשפט האמריקאי. חוק וסדר מעולם לא פחדה לגעת בנושאים רגישים אלו וגם העונה היא טיפלה בהם כראוי. יחד עם זאת גם העונה קיבלנו זרזיף בלבד של פרטים על החיים האישיים של הגיבורים. גם בזה, התמידה חוק וסדר במהלך השנים.
השינוי היחיד, היא העובדה שהמגמה שבה הטובים מנצחים והרעים הולכים לכלא, התחזקה. לי זכור רק משפט אחד העונה שבסופו הפושע לא הלך לכלא. זה חבל, כי בזה היה חוזקה של הסדרה.
כרגיל, הקאסט השתנה גם העונה, כאשר בתחילת העונה קיבלנו לראשונה בלשית אישה והעונה הסתיימה בקליפ האנגר שבו לא ברור אם הדמות המרכזית (והוותיקה) של הסדרה (במיוחד לאחר עזיבתם של בריסקו ושיף), העוזר לתובע המחוזי, מקוי, עומדת לעזוב. לפחות על פי מהלך הפרק, נראה כי המחליפה כבר מוכנה. איזה כיף שהעונה ה-18 מתחילה כבר היום. (טיימר)


עוזב?


9. \"האוס\", עונה 5, פרק 3. מכירים את זה שאתם כל כך אוהבים משהו מסוים, עד שאתם חייבים לגרום למישהו אחר לראות אותו דרך העיניים שלכם? לכתבה המלאה.


2. בשבוע רגיל משודר ביום שבת בהוט3 פרק חדש של \"הצילו\", וביום שישי שלאחריו השידור החוזר שלו. בעקבות החג, ההיגיון אומר שלפחות בשבת לא ישודר פרק חדש ואילו השידור החוזר ישודר כרגיל, נכון? אז זהו שלא. משום מה החליטו בהוט לבטל את השידור החוזר של יום שישי ולשדר כרגיל פרק חדש במהלך החג. בהתחשב בכך שגם הש.ח. משודר ביום שבו צופים שומרי מסורת לא יכולים לצפות, לא ממש ברור לי מה ההיגיון שעומד מאחורי העניין. אני ממליץ להתקשר להוט ולדרוש לקבל את הפרק חינם בVOD. (טיימר)


2. \"הישרדות: הפיליפינים\". צריך להודות, יש משהו מכמיר לב באמת ב\"אי המודחים\", ולא במובן הטוב. זה כמעט שובר לב לראות את חבורת המנודים מוצצת ברעב קנה סוכר דל, או את מיטל הטובעת באמצע המשימה נאחזת בעצב במצוף. לירן, אין דרך יפה לומר זאת, קיבל בירושה את אותו גן של לוזרים שמצא ביטוי באחיו עומר מהעונה הראשונה. למעשה הוא קיבל אותו בכמות נכבדה אף יותר מעומר, שלפחות נהנה ממראה מצודד ושרירי חזה תפוחים, בזכותם כיכב בעירום על שער \"רייטינג\". לירן הוא שלימזל ביש גדא המאמין שהוא מאסטר המשחק. שני לו בעליבות ועציבות הוא רק טל, שמתהדר למרבה האירוניה בתחתוני טנגה זהים בגזרה ובצבע לאלה של נועם טור. השוואה בלתי מחמיאה לרבים. למרבה המזל נראה שההפקה התערבה בשלב מוקדם במטרה להלביש אותו, והפעם, לשם שינוי, לא היה ספק שמדובר בהתערבות הפקתית מוצדקת. אם בין כל המתמודדים העונה שעונים לשם טל התקיימה חלוקה של תכונות נבחרות, הרי שטל אנגלנדר חטף את רובן ולטל מאי המודחים נותרו רק השאריות. הדעות חלוקות לגבי טל \"ירוק\" שהכריזמה הטלוויזיונית שלו הביאה אותו להיות קרוי על שם חולצתו. אכן, זה מה שהוא, חולצה ותו לא. אני, וכנראה גם יתר המתמודדים שחולקים איתו את האי, איננו מזהים אותו כאשר הוא פושט אותה.
נקודת אור בלתי צפויה ומטרידה היא דווקא מירב, זקנת השבט. בתוך האשה היבשה למראה מסתתרת סטנדאפיסטית, אך גם בה אין די בכדי לשבור את אווירת הנכאים השורה על האי. איזה פורמט מדכא. נדמה שאין המשתתפים עושים דבר מלבד לעוף מהמשחק אחד אחרי השני או גרוע יותר - להתנדב לעוף ממנו! אפילו העלילה של \"עשרה כושים קטנים\" מבדרת ומשעשעת יותר. להזכירכם, מדובר גם ככה במתמודדים שראשיתם בהדחה - איש לא רצה אותם להישרדות האמיתית. \"חנית הפוכה מסמלת תבוסה וכישלון\", מדקלם גיא בטקס ההדחה בו נאלצים המדיחים להסתכל למודח בעיניים שעה שהם נועצים את החניתות בחול שמולו (ובגופו המטאפורי). תבוסה וכישלון, תבוסה וכישלון, תבוסה וכישלון מהדהדות המילים ברחבי האי המדכדך. בסוף גורש לירן, וטל, בהיותו הזכר היחיד שנותר על האי, הפך לזכר האלפא החדש. יש אור בקצה המנהרה למרות הכל. (ע\' בר)