המסך המפוצל

הישרדות 3.2

עוד מהרפתקאותיהם ה\"מרתקות\" של השורדים בפיליפינים.

מאת: איימס

פורסם: 10-09-2009
13 תגובות

בפרקים הקודמים: שבט קראו הפסיד במשימת החסינות. השבט כרגע מפולג: ברית הבנים, או בשמה הפופולרי יותר \"חבורה של אנשים ששי איים עליהם, שי וזיו המעיק\", נועה והדס. הדס הפסידה את המשימה האחרונה, ולכן היא מועמדת ללכת הביתה, וזיו המעיק, שעסוק בעיקר בלהעיק, מוגן תחת כנפו של שי ולכן נראה שמקומו כרגע בטוח. שחקן חכם היה מדיח אותו למרות שהוא לכאורה נאמן, אבל בינתיים לא נראה שיש שחקנים חכמים במשחק.

הפאשלה של הדס במשימה משחקת לטובתה של נועה, שיצרה קשרים בפרק הקודם עם יעל ונטלי, במיוחד בהתחשב בעובדה שיעל מתעבת את הדס בכל נימי נפשה, ותעשה ככל יכולתה כדי להדיח יצור כה לא אסתטי כמו הדס, כמה שיותר מהר. הדס, בתגובה, שרה שירים, וכותבת את הפרק הבא בספרה: \"הממושקפים הנועזים\".

בינתיים בשבט טינאגו אוסף האנשים המעצבנים בתבל, בראשם של ההיסטרית, קריספל ע. מנופאי וריקי עם כאב הבטן מנתחים את המשימה האחרונה, על ההקרבה יוצאת הדופן של קריספל כשדחף לפה את התולעת (That\'s what he said!). קריספל בוכה, מתפלל ומהרהר. מילה אחרונה בנושא, מבטיחה: אני לא הייתי אוכלת את התולעת (בתור שומרת כשרות). הייתי מפסידה את המשימה עבור השבט, או מתעקשת לפרוש מראש (בניגוד מוחלט למה שקריספל עשה), ולא עוברת על עקרון יסוד שלי. אף אחד לא הכריח את קריספל לאכול את התולעת, אז שיתגבר וימשיך הלאה. אם הוא מחליט לא להתגבר, לפחות שיחסכו מאיתנו את השעמומון הזה.

בחזרה בקראו, המעיק מנסה שוב להדליק אש באמצעות קללות המלוות בניסור אבן אש. חברים: לפני (אני חוזרת: לפני) שאתם יוצאים להרפתקה בהישרדות, יש כמה דברים שצריך לעשות: להתאמן בשחייה, להדליק אש באבן אש, ללמוד לשקר. אם לא עשיתם את אחד מהדברים, אל תנסו לעשותם בלי לדעת. לטובתכם. ומצפייה אדוקה בהשרדות בלבד למדתי שלנסר אבן אש לא יביא אש. מקסימום פירורי אבן אש. אבל זיו המעיק לא מספיק חכם, ועל כן הוא שובר את אבן האש והורס אותה. חנוך - ששומע על כך יחד עם שי - מתפוצץ מזעם (בצורה השקטה והשלווה של חנוך, שהוא, אגב, עוד פייבוריט בהתהוות), ומיד אומר שזה שווה הדחה. צודק. הפסד באתגר רנדומלי אינו סיבה להדחה מיידית (חרף מה שכולם בשבט חושבים). הרס של משאב קריטי לשבט הוא כן, אבל שי לא חושב ככה, ומספר לזיו המעיק שחנוך רוצה להדיח אותו. נראה שבינתיים זיו עולה לכולם על העצבים , אבל שי עדיין לא, ולכן נדמה שכרגע השורדים עוד לא ששים להצביע לזיו. חנוך המלך פורק את העצבים בכריתת עץ דקל, מה שמספק לשבט שלו ארוחה טובה ולעצמו סימפטיה.



הלאה למשימת חסינות אישית. מוקדם מדי בשלב זה לחסינות אישית וכו\'. אתם מכירים את הנוהל. בטוויסט נחמד וחביב, חבר מהשבט השני, במקרה הזה אביגיל ההיסטרית, נשלחת לבחור מי יקבל חסינות. נחמד וחביב כי ברור שישאירו את המועמד הוודאי להדחה, במקרה הזה הדס (חברי שבט טינאגו יודעים את זה, הם הלא היום שם בזמן האתגר) ולהשאיר בלגאן בשבט. אביגיל מתייחסת למשימה בצורה עסקית, ומחליטה לגשש ולמצוא קצת חברים לקראת האיחוד. טוב, אבל היא עדיין היסטרית במהותה.

המעיק, עם קסם אישי של איגואנה ועדינות של פילון, מתנהג כמו בהמה לאביגיל. מה שאני לא מבינה זה איך ברית המאויימים של שי עדיין קיימת. חנוך שונא את זיו, אבי התפוגג מעל פני האדמה, הבנות לא סובלות את זיו, ונועה כמובן לא יכולה לשהות במחיצתו. נראה שכל זה לא משנה כי שי עושה שרירים, וזיו מקלל.

בסיכומו של דבר את החסינות מקבלת הדס. זו החלטה מאוד לא מוצלחת מצידה של אביגיל. נועה לא באמת תורמת לשבט מבחינה פיזית ולכן לא מהווה סיכון לטינאגו. יתרה על כך, נועה שחקנית חכמה. לא מתמחה בלעשות צעדים עדינים, אבל יודעת מה היא צריכה לעשות. בשביל אביגיל, לפגוש אותה באיחוד (במיוחד נוכח העובדה שלנועה יהיה חוב לאביגיל) יהיה הרבה יותר חכם מלפגוש את הדס הקלולסית.

רק בשלב קריטי זה נועה מחליטה שהיא מנסה לבנות רוב נגד זיו. חנוך מוכן להצטרף לרוב אם כולם שם. הדס מוכנה, רק אם גם כולם עושים את זה. אף אחד לא רוצה להיות נועה הבאה ולהשאר מחוץ לברית. יעל ונטלי מבינות שאם לעזוב את הברית, עכשיו זה הזמן לעשות את זה. קשה לי לקרוא למה שיש להן ברית. הן נכנסו אליה בכזו אימפולסיביות וללא כל חשיבה, ועכשיו הן כבולות לאיזה מעיק אחד שחושב שכל בנאדם שעורק מהברית שלו \"ישלם ביוקר\". איזה מחיר יכול להיות להדחה של מתמודד, ועוד מתמודד מעיק, בשלב זה של המשחק?

מצד שני, יש פה מהלך הפחדה יפה של שי, שאני לא יודעת אם היה עובד בשבט אחר עם הרכב קצת שונה. שי מאיים על כולם שאם הם יצביעו לזיו, הוא יתעצבן, ושי לא יוכל להגן עליהם מפניו. הוא שוכח לציין שאם הם יצביעו לזיו, זיו ילך הביתה, ומי שישאר הוא שי, שלא יוכל להגן על עצמו.

יאללה למועצת השבט, שנפתחת עם גילוי משמעותי: אבי עוד קיים. האם הוא כה נאמן לברית של שי וזיו שאין טעם בכלל לפנות אליו ולנסות ליצור קשרים איתו, או שהוא השחר של העונה?
בשאלה על מי יודח, יעל מודה שמועמדים להדחה נועה וזיו. מעניין שיעל לא מבינה שההכרזה על זיו כמועמד להדחה כמוה כהצבעה לזיו, מבחינת מעמדה בשבט. עד שלא ידיחו את זיו כולם ימשיכו לפחד שזיו לא באמת יעוף ולכן לא יצביעו לו.

שי מנסח מחדש את חוקי המשחק: \"מי שלא בברית – עף\". זו דרך מאוד מעניינת לקרוא את המשחק, ועוד נקודה עדינה שחברי השביט נכשלים בו: מטרת הברית היא לשרת את השבט. נכון, חברי הברית רוצים שהברית תקדם אותם ככל הניתן, אבל לא בכל מחיר. ולהשאר עם זיו בברית, במיוחד בהגעה לאיחוד, זה דבר מסוכן. זיו לא יודע לסתום את הפה, זיו לא יודע לבצע מהלכים בשקט, זיו לא דימפלומט ולא פוליטיקאי, והוא טמבל לגמרי בכל מה שנוגע לצדדים הטכניים של המשחק. חשוב לזכור גם שהאיחוד עוד רחוק שנות אור, ובקצב הזה, באווירה השבטית הנוכחית, השבט הזה יכחד לפני שיגיע לאיחוד ויקדם את חבריו.

הגענו להצבעה. אבי, בלי שאפילו מראים אותו, בצעד התמוה בתבל, מצביע ליעל (גם הוא בוגד בברית, איך לא מאיימים לרצוח את המשפחה שלו ולחטוף את בנו הבכור?). זה אומר שאם יעל/ הדס, חנוך, נטלי ונועה היו מצביעים לזיו, היה להם רוב, וזיו היה מודח. החשש מפני הדחתו של זיו כל כך לא מבוסס, שאני לא מצליחה להבין את מה שעובר על המתמודדים הללו. הם באמת לא מנסים להבין מה הצעד הבא של כל מתמודד לפני שהם עושים את הצעדים שלהם? נראה שלא, ופה הם נכשלים: צריך ממש לחשוב במשחק הזה, וזו מטלה שרבים לא עומדים בה.

בסופו של דבר, עם ארבעה קולות, נועה הולכת הביתה, כי כולם פחדו לבגוד בברית המקודשת, מלבד – איך זה קרה – אבי, שהצביע בכלל ליעל. מהמופרכים במהלכים.
חוץ מזה חברי השבט מקבלים מגי\"ז עוד אבן אש. אם אני הייתי במקום ההפקה הייתי מאחלת להם לגווע ברעב ולא נותנת להם עוד אבן אש, לחצוב בה לפנות ערב.



בשבוע הבא: מתמודד מהשרדות האמיתית בא לראות מה היהודים עשו לפורמט. במקביל, זיו המעיק יעיק.