המסך המפוצל

הדרך לכוכב - שנייה לפני הגמר

ערב מונוטוני וחסר אנרגיות הסתיים בקול הפתעה רמה והנפיק לנו את הגמר הכי מעניין אי פעם בתולדות \"כוכב נולד\"

מאת: mwallens

פורסם: 24-08-2009
35 תגובות

זה היה \"חצי הגמר\" המשעמם ביותר שידעה התכנית בכל עונותיה. למרות רביעיית כלי מיתר שבאה לתת חיזוק, רוב הביצועים היו פושרים, ורק הסוויץ\' ברגע האחרון הצדיק את 115 דקות הצפייה בתכנית (אבל מי סופר).

מאז הדחתו של חובי סטאר, לא חשבתי שאוכל לתת שוב את אמוני בקהל המצביעים. לא לקח להם הרבה זמן לבנות את האמון בינינו מחדש ולהשיג את חיבתי בשנית. בכל זאת, אנשים בבית יודעים מה טוב אחרי הכל.

ולדי
\"נוצה ברוח\" מועמד לתואר השיר הכי טחוּן בהיסטוריית כוכב נולד יחד עם \"עד סוף העולם\" ו\"שמחות קטנות\". מעבר לזה שהשיר נוטף קיטש, בחלקים הוא גם איטי עד מרדים, וצריך לעשות משהו מאוד מיוחד בשביל לסחוב אותו לאורך כל הדרך. ולדי בלייברג לא עמד במשימה והיה נדמה שגם הוא התעפץ לרגע באמצע הש(מ)ירה שלו.

האכזבה הרשמית מולדי נרשמה בביצוע הקצבי שלו, כי הרי שם ציפינו שיפציץ. אחרי הכל, מי עוד יודע לתת שואו צבעוני וסוחף כמוהו? אחרי ביצועי ענק במהלך העונה כמו \"דיוה\", \"רוקד לקול הבנות\" ו\"ערב אבוד\", בא ביצוע מאופק משהו של \"חגיגה\" – בחירה הזויה בפני עצמה. אם כבר שרית חדד, היה עדיף ללכת על \"פרחה במרצדס\", שם לפחות יש קצב אחיד לאורך כל השיר, ובו יכול היה ולדי לרקוד כאוות נפשו, ללא שליטה, כמו שהוא אוהב. בפועל, הריקוד של ולדי הורכב בעיקר מהתנועה המגוחכת עם היד כל שתי דקות בכדי להשתיק את התזמורת. ולדי היה מאוד מאכזב הערב, ומזלו שהיה אחד גרוע אף יותר ממנו.

מיי
מי היה מאמין לפני חודשיים שמיי פיינגולד תצליח להעפיל כה רחוק. מי שהתחרתה עם איה זהבי פייגלין בגזרת הנודניקית העונתית, השאירה את הראשונה מאחור לאכול הרבה אבק. לאחר שלל בחירות שירים מפתיעות ולא שגרתיות, הגיע \"בגלגול הזה\" של שלום חנוך שהיה בחירה די בנאלית וצפויה מצד מיי. מדובר בשיר רוק מהוקצע שתפור בדיוק למידותיה של הצעקנית החביבה, לא משהו שלא ראינו או שמענו ממנה כבר בלפחות שלוש תכניות העונה.

למזלה היא חזרה לעצמה בביצוע השני והשקט שלה בבחירה מדוייקת וכל כך נכונה של עוד שיר לועזי יפהפה ש\'איזה קטע - יש לו גם גרסה בעברית\' - \"הללויה\". לא ברור האם היה זה בזכות הקול של מיי או בזכות המלודיקה האלמותית של השיר, שהפך את הביצוע לכל כך טוב ומרגש. זה היה ביצוע של גמר וכמעט מושלם. אבל היה ביצוע טוב ממנו באותו ערב.


עקפה אותו בסיבוב, מיי היה מאמין

רוני
על אף הקוּליות שרוני דלומי מנסה לשדר בתכניות האחרונות, בסה\"כ נרשמה אכזבה לא קטנה מביצוע \"מותק 2\". עצם העובדה שרוני התעקשה לרקוד (או לעשות משהו דמוי ריקוד על הבמה) במקביל לשירה, יצא כמו אילתור חובבני במסיבת סיום של בי\"ס יסודי. הריקוד לא היה מספיק טוב, השירה לא היתה ממוקדת סגנון (רגע אחד אופראית ובשניה קצבית וקלילה?), ובסה\"כ הביצוע היה בינוני.

אבל אז הגיע הביצוע השני, \"בגלל הלילה\", שהותיר את כל הביצועים של הערב הרחק מאחור. בחירה כה חדשנית לשיר כל כך יפה,  שטרם בוצע ב\"כוכב נולד\" -  זה דבר שאנחנו מורגלים אליו מכיוונה של מיי פיינגולד. אבל זו היתה דווקא רוני שקרעה לנו את הלב, פוררה את נשמתנו והרעידה את חושינו. זה היה ביצוע מצמרר, ומדהים ביופיו ובשלמותו, והיה ללא ספק הביצוע שהיה צריך לשלוח את רוני היישר לגמר. והיא אכן עשתה זאת.

לראשונה ב\"כוכב נולד\" הגיעה לגמר מועמדת שלאורך כל העונה ספגה ביקורות קשות מהשופטים, נדחקה על ידם למקומות האחרונים על בסיס שבועי ובכל זאת הצליחה להטביע את חותמה על מצביעי הסמסים. הקהל, בהכניסו אותה לנבחרת הצביע אי אמון בשופטים. והמקרה של לירן דנינו יחד עם המקרה של רוני אולי צריכים ללמד את ההפקה שהגיע הזמן לעשות תחלופת שופטים קטנה כי מה ששומעים מכאן, כנראה שכבר לא שומעים משם.

המודח – לירן
השופטים הפליגו במחמאותיהם לאורך כל העונה, המעריצות גדשו את קבוצות המעריצים בפייסבוק, הבחור קטף שערים בעיתונים, והכל בעונה הזו היה בסימן שאלה למעט דבר אחד – לירן דנינו הולך לקחת את הגמר. לירן הודח שניה לפני הגמר. אלה לא היו הביצועים הכבויים שלו בתכנית האחרונה שהפילו אותו. לירן היה הבטחה שלא מומשה לאורך כל העונה ורק בזכות ביקורות השופטים האוהדות החוזרות ונשנות הגיע לירן למקום כל כך גבוה שלא באמת הגיע לו. הוא היה אמור להיות הרוקר הכריזמטי, חיית במה עם קוֹל ולוּק של כמה מגיבורי התרבות הגדולים ביותר. אבל הוא אף פעם לא נתן תמורה בעד האגרה - אף פעם לא באמת הלך עד הסוף.

הביצועים הערב אמנם היו הגרועים ביותר של לירן לעונה זו, אנמיים וחסרי אנרגיות, אך הם היו מראָה לעונה שלמה שבה הקשר בין ביקורות השופטים לביצועים ובין הביצועים עצמם הוא מקרי בהחלט. לירן הודח וטוב שכך, בגמר יתחרו השלושה שבאמת הגיע להם.


וזו פעם ראשונה אי פעם בתולדות התכנית שאנו שרויים בעלטה גמורה לגבי המיקומים השונים בתוך שלישיית הגמר. בכל גמר בעבר היה לפחות מקום אחד שהיה ברור. בעונה 1 היה ברור מי במקום השלישי, ושהקרב הוא בין נינט לשירי על המקום הראשון והשני. בעונה 4 למשל היה ברור שהמקום הראשון שייך לג\'קו ולא היה ברור מי ימוקם שני ושלישי. השנה כלום לא ברור. אחרי לכתו של לירן רק דבר אחד ברור, שהכל פתוח. אז ברובה, הייתה זו עונה גרועה למדי, אבל כפיצוי, לפחות קיבלנו את הגמר הכי מעניין ומותח שהיה אי פעם בתולדות התכנית. ועוד שתי בנות בשלישיית הגמר - מי היה מאמין. עוד יש סיכוי לכוכבת נולדת.