המסך המפוצל

דם אמיתי, עונה 2, פרק 7

הפרק \"Release Me\" שודר ביום ראשון, 02/08/09. ספוילרים לפרק, גם בתמונות

מאת: דפי די

פורסם: 13-08-2009
6 תגובות


אפתח במסר קטן:

אלן בול, שלום רב,
שמחתי לגלות שאתה מתעדכן בסיקורים שלי, והחלטת להבהיר חד משמעית שמריאן היא אכן דמות רעה. אין ספק שהנסיון לשחוט את סאם שלנו היה רמז גדול וברור, אבל רציחתה של דפני על ידי השתלטות על אגס אכן סגרה את הגולל על הדיון. ההבעה המופתעת, ולאחר מכן המעריצה - של דפני, בזמן גסיסתה, רק הדגישה כמה מריאן מסוכנת ואפלה.

למרות שזה לא נושא משעשע או נעים, וטרי הוא אחת הדמויות האהובות עלי, לא יכולתי שלא לצחוק כשארלין חשבה שהיא אנסה אותו. טרי המסכן! זה הדבר האחרון שהוא צריך... לא מספיק שהוא קרוב משפחה של אנדי השוטר השיכור?
 
וכן, אני זוכרת שפיטרו את אנדי, אבל אם אנדי מתכחש לזה, למרות שכל פרק יש מי שמנסה להזכיר לו, מי אני שאתווכח? דרך אגב, שמתם לב שגם אנדי לא מושפע ממריאן? יכול להיות שגם הוא יצור על טבעי? ומה יש בבון טמפ שיש במקום כל כך הרבה יצורים על טבעיים? פי שאול נוסף?
 
ונקודה אחרונה בקשר למריאן: מה זה המישמש שעשו עם הדמויות המיתולוגיות הנשיות? איך מריאן היא לילית, קאלי, אייזיס, גאיה ומנאדה (פירוש מילולי: \"אישה משוגעת\", כינוי לנשים שסגדו לדיוניסוס, אל היין והפריון) - כולן בבת אחת, וממתי דיוניסוס והשטן קשורים אחד לשני?



בכלל העובדה שאנשים לא זוכרים מה הם עשו תחת השפעתה מגלמת את תמצית הרוע של מריאן. אם קודם נראה שהיא רק מבטלת עכבות ומשחררת רגשות כלואים מסוימים, בפרק הזה ברור שהיא משתמשת באנשים בצורה שמנוגדת לחלוטין לערכים שלהם. אגס הוא אולי עבריין, אבל לפי התגובה שלו בפרק הקודם לאפשרות שהוא אחראי לכתם הדם ביער, ברור שרוצח - הוא לא.
 
אפרופו רוצחים, הפלשבקים של ביל ולורנה די משעממים אותי - הם לא מחדשים כלום על הדמויות. אז לביל הייתה תקופה שהוא נכנע לטבע הערפדי שלו אבל עמוק בפנים הוא היה רגיש ומוסרי עד שהוא לא יכל יותר לצוד אנשים. ערפד עם נשמה ומצפון. הממ... מצלצל מוכר? מוכר מדי? אז זהו, שזה כבר נשחק בכל סרט, סידרה או ספר על ערפדים.
 
מהבחינה הזו אריק עדיף בעיני. הוא קודם כל ערפד, ורק אחר כך הוא שריף ובעלים של פאב מצליח. הוא לא אנושי ולא מנסה להיות אנושי או להפגין אנושיות. ההפך. לכן כל כך מסקרן לראות אותו מפגין רגשות, גם אם הוא מכחיש אותם.
 
מה שכן מעניין בסצנות המשותפות של ביל ולורנה היא חשיפת התרבות הערפדית בסדרה. בפרק הקודם גילינו שהיוצר תמיד יהיה חזק יותר מהערפד שהוא יצר, ולא רק בגלל גיל וניסיון, והפרק אנחנו מגלים שני נתונים חדשים: הראשון הוא שערפדים נחלשים ואף מדממים אם הם לא ישנים במהלך היום, והשני הוא שיוצרים צריכים לשחרר את הערפדים שהם יצרו כדי שהערפדים שלהם יהיו עצמאיים. מעניין שבשיחה עם לורנה ביל טוען שהוא לא מסוגל למעשה אובדני, אך דווקא בפרק הזה מזכירים לנו שבשביל סוקי הוא כן הלך בשמש ושכדי להשתחרר מלורנה הוא היה מוכן למות.
 
ואם כבר מדברים על ערפדים צעירים, ג\'סיקה והויט כל כך חמודים שאנחנו לא שמים לב שג\'סיקה כנראה בת 17 בעוד הויט בן 28, מה שבחיים האמיתיים קצת דוחה.

בקייטנת השמש הכומר ניולין החליט לחסל את ג\'ייסון, אבל מי שבסוף יורה בו היא שרה, אשת הכומר השרלילית. זה כמובן לא מדאיג בכלל - ג\'ייסון טיפש מדי מכדי למות.

סוקי שגילתה את החפרפרת הוגו שוב נכנסת לצרה, והפעם גודריק, הגמד המטורף שיצר את אריק, עולה על כסא ומציל אותה. השאלה הברורה הנשאלת - למה גודריק חיכה עד עכשיו? אם הוא חיפש את ההדלפה, הוא בטח שמע את השיחה בין סוקי להוגו. ולמה הוא בחר לעזור לסוקי? הרי אחרי אלפיים שנה לא נראה לי שיהיה אכפת לו מבני אדם. התשובה היחידה שאני יכולה לחשוב עליה היא שאריק ביקש ממנו באיזו דרך.



ולסיום שאלה שמתחילה להציק: מתי כבר נראה אנשי זאב?


ציון: 10.


פורסם גם בבלוג של spikish