המסך המפוצל

דם אמיתי, עונה 2, פרק 5

הפרק \"Never Let Me Go\" שודר ביום ראשון, 19/07/09. ספוילרים לפרק, גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 07-08-2009
23 תגובות


הפרק הזה היה קצת לא מאוזן, מבחינתי, למרות שהיה טוב ברובו.

הבעיה העיקרית שלי הייתה עם שתי העלילות שקשורות בדמויות הראשיות דווקא. נתחיל עם עלילת סוקי וביל. לא כל כך התלהבתי מהסיפור עם בארי הבל-בוי. סוקי הייתה די מעצבנת בשיחות שלה אתו ולא באמת הצלחתי להתחבר לדמות שלו. לא אהבתי כל כך גם את העלילה ה\"מרכזית\" של ביל וסוקי והמלחמה ב\"כנסיה\", בעיקר כי הרעיון של סוקי (להתחזות לחברה חדשה בכנסיה ששונאת ערפדים) הוא מטומטם ברמות, והמחשבה שאריק \"ידע שזה יקרה\" נראית לי מגוחכת. גם די נמאס לשמוע את ביל מקשקש על זה שהוא \"צריך להגן על סוקי\". חלאס! אולי תמצא לך משהו אחר לעשות?

מצד שני, אריק היה מצוין, כרגיל. גם בקטעים עם הערפדים הנודניקים (שם דווקא אהבתי את סוקי), ובעיקר בקטע הפלאשבק שבו למדנו על ההיסטוריה שלו ושל גודריק. למעשה, הסיקוונס הזה היה הדבר הכי טוב שקרה בפרק ואהבתי כל רגע בו - החל מאריק והחברים הויקינגים שלו, החברות שהם מגלים כלפיו, חוש ההומור שלו גם כשהוא עומד למות (\"בכל מקום שאני אהיה בו יהיו נשים\"), הגילוי על כך שגודריק בעצם נראה כמו ילד קטן, הדיאלוג המשובח שלו ושל אריק והבחירה של אריק (אהבתי גם את המשפט של אריק: \"מה ייצא לי מזה?\" מעולה!). אז עכשיו אנחנו יודעים שהוא יצר את אריק ושהוא מסוכן במיוחד. יהיה מעניין לראות אותו ב- Live|rlm| (So to speak…).



עלילה נוספת שלא ממש אהבתי היא של טארה ומריאן. אז למדנו שמריאן יכולה לגרום לאנשים להוציא את האגרסיות שלהם (ואת המיניות שלהם), והקטע שבו היא התלבשה כמו הסבתא החביבה היה קריפי לגמרי, אבל כל הסיפור הזה שהיא מצליחה לשכנע את טארה להכניס אותה לבית של סוקי, פשוט לא מרגיש אמין, וגם די שקוף. אפשר לנחש שמריאן בונה על כך שטארה תלד עבורה את \"זרע הפורענות\" שלה (ועכשיו פתאום אפשר להבין למה קוראים לאגס \"אגס\"...), אבל קשה להבין איך טארה נסחפת לכיוון הזה, והאמת היא שהוא לא כזה מעניין. לפחות בינתיים. אשמח להתבדות. (ואגב, רק עבורי הקטע הכי קריפי בפרק היה לראות את אגס קורא ספר? אמא\'לה!).

יתר העלילות היו טובות יותר, ברובן. אמנם הקטע עם שרה וג\'ייסון היה צפוי כבר מהפרק הראשון של העונה, ובמיוחד בפרק הזה כשראינו שהיא לא מרוצה עם הכומר, אבל הסצינה באמבטיה היה עשויה ממש טוב, והמשחק של אנה קאמפ (שרה) היה ממש מעולה (והאמת היא שהיא מצויינת לאורך כל העונה). הסצינה עצמה הייתה סקסית במיוחד, וצריך לומר מילה טובה לשחקנים ולבמאי על ה... הממ... ההעמדה המצוינת. שאפו.



סאם ודפני דווקא הפתיעו אותי לטובה בכימיה שלהם. הקטע שבו סאם \"נדהם\" לגלות את הסוד שלה, היה קצת מאולץ, אבל מאותו רגע והלאה הם דווקא נראו טוב ביחד. אני חושש שלמריאן יש יד בעניין שלה בסאם, ושהצלקות שלה עוד יהיו פקטור משמעותי, אבל בוא ניתן לסאם להנות קצת בינתיים. אהבתי גם את הציפורניים הנשלפות בין דפני ודארלין שהוסיפו עוד קצת שמן למדורה.

ולא שכחתי, כמובן, את הזוג האהוב עליי - ג\'סיקה והויט. החדשות הטובות הן שהם עדיין מקסימים לגמרי, והסצינה שלהם בטלפון, כשבמקום לעשות \"Phone Sex\" הוא התחיל להקריא לה את הקומיקס שהוא כתב, תוך כדי התחמקות מאמא שלו. זה היה מתוק להפליא. החדשות הרעות - זו הייתה הסצינה היחידה שלהם בפרק... לא חראם?

אז מה צופן לנו העתיד? האם סוקי תיכנס לכנסיה ותעצבן ערפדים למוות? האם אריק וגודריק יגלו לכולם מה הם באמת עושים ביחד? האם הויט יכתוב לקומיקס של \"באפי עונה 8\"? ומה עושה לורנה, היוצרת של ביל, במלון שלהם? ולמה היא עשתה פוזה חושפת שיניים למצלמה? נחכה לפרק הבא!




ציון: 8.