המסך המפוצל

טקס פרסי השייני - בקרוב

המסך המפוצל מציג אלטרנטיבה לאמי - טקס פרסים עם קטגוריות מעניינות יותר ומועמדים ראויים יותר

מאת: המערכת

פורסם: 16-07-2009
133 תגובות

הערב הוכרזו המועמדים לפרס האמי, כנראה הפרס החשוב ביותר בתחום היצירה הטלויזיונית והכבוד הגדול ביותר שסדרה/שחקן/במאי יכולים לזכות לו.

חשוב? אוקיי. כבוד? נגיד. נכון? לא כל כך. עבור חלק לא קטן מאיתנו, הטקס כבר מזמן חדל לייצג את מה שראוי והוגן, או אם לדייק יותר - את מה ומי שהקהל חובב הטלוויזיה האמיתית והאיכותית היה בוחר בו. הקהל ש\"מבין\". הקהל שהוא גולשי האתר הזה, למשל.

הטקס עדיין מעניין פה ושם, בעיקר את מבקרי האפנה, והשנה יש אפילו מנחה (ניל פטריק האריס) ששווה לצפות רק בשבילו, אבל הזוכים עצמם כמעט תמיד בעייתיים, כמעט תמיד מאכזבים, כמעט תמיד גורמים לנו לצעוק אל המסך בתסכול. וגם זה, אם היו מועמדים ראויים מלכתחילה. רבים ש\"מגיע להם\" לא זוכים אפילו לזה.

אומרים שעל מקבלי ההחלטות אבד הכלח, שהם בכלל לא צופים ברוב הדברים שהם מדרגים, ושהפרס הפך מזמן למשחקי חברות ופוליטיקה. יכול להיות. בכל מקרה, אין ספק שהתוצאות לא תמיד מייצגות את הצופה האיכותי וחובב הסדרות ה\"טובות\", מה גם שחסרות שם לא מעט קטגוריות חשובות.


כדי לפתור את הבעיה, לתת את הכבוד הראוי למי שבאמת מגיע לו כבוד, ולהקל על תסכולם של הצופים המסכנים, \"המסך המפוצל\" גאה להציג את טקס פרסי הטלוויזיה הראשון של \"המסך המפוצל\" - טקס פרסי ה\"שייני\", או בקיצור - השייניז.

הטקס ייערך במקביל לטקס פרסי האמי (שישודר ב-20 בספטמבר), אבל בניגוד לטקס האמי, המועמדים לשייני לא יוכרזו הערב, כי כמו שאמרנו, המטרה היא למנוע את תסכולם של הצופים, ולייצג ככל האפשר את מי שבאמת ראוי ונכון לזכות, או לכל הפחות להיות מועמד, ולכן - לא נציג את הקטגוריות והמועמדים עד שלא יתאפשר לגולשים להשפיע עליהם.

השייניז יחולקו בכל הקטגוריות המוכרות והטובות (שחקן, שחקנית, סדרה, וכו\' בז\'אנרים השונים) עם העפתן של קטגוריות לא מעניינות והוספת קטגוריות חשובות אחרות שמעניינות את גולשי האתר. כאלה שנוגעות לגופי שידור, לאירועים, דמויות, עלילות, וכו\'.

מערכת \"המסך המפוצל\" כבר בחרה מספר קטגוריות ומועמדים מעניינים, אך אנו פתוחים לכל הצעה ולכל מועמד, כך שזה הזמן להשפיע. השתמשו בתגובות או כתבו לנו, הציעו מועמדים, הציעו קטגוריות (רצוי עם מועמדים בהם, לפחות חלקית) והשפיעו על הבחירה. רשימת המועמדים הסופית, שתורכב מבחירות המערכת בשילוב הצעות הגולשים המוצלחות ביותר, תפורסם באופן חגיגי במיוחד בעוד כחודש, ואז תוכלו להצביע, לשכנע לטובת המועמדים המועדפים עליכם, ואולי גם לזכות בהגרלה.


שימו לב:
הטקס מתיחס לעונות השידורים ספטמבר 08\' עד ספטמבר 09\'. כל מועמדות של סדרה צריכה להתייחס לעונה שלה ששודרה בתקופה זו בלבד ולא לסדרה באופן כללי.