המסך המפוצל

המסך המפוצל בן 8!

המסך חוגג יום הולדת ומשתובב לו. הופ הופ טרה לה לה, גדלנו בשנה

מאת: המערכת

פורסם: 10-07-2009
58 תגובות

היום, בדיוק לפני שמונה שנים, קם אדם בשם שגיא אישה בבוקר ואמר לעצמו \"שגיא, אולי בא לך להקים אתר שיעסוק בטלוויזיה?\". באותו הזמן ממש, היה אדם אחר, מסיפור אחר לגמרי (שהוא ממש במקרה אותו הסיפור כמו הסיפור הזה), ברק דיקמן שמו, כבר ער לגמרי. ברק גירד בפדחתו ואמר לעצמו \"ברק, הלא אתה אוהב סדרות טובות. מדוע לא תחפוץ באתר שכזה כמו זה ששגיא אמר במשפט הקודם?\" והוסיף לעצמו \"כדאי שאתקשר אליו.\" וכך היה. השניים נפגשו והשאר היסטוריה.


אבל את ההיסטוריה אפשר להשאיר לתגובות, או ליום הולדת עשר שיסכם עשור של פעילות מסמ\"צית (המשך יבוא בעוד שנתיים). אנחנו פה כדי לחגוג! לחגוג יום הולדת שמונה, לחגוג עוד שנה נהדרת של טלוויזיה טובה וכתיבה על טלוויזיה טובה, שחלפה על האתר, ולאחל לו עוד שנים נוספות רבות כאלה!


אז מה היה לנו בשנה האחרונה? סדרות עלו, סדרות בוטלו, ההנהלה התחלפה, האתר התחדש ועבר מתיחת פנים רצינית, השקנו מערכת סדרות חדשה, יאדה יאדה יאדה, משעמם. מה דעתכם על כמה נתונים מעניינים או משעשעים שאתם לא יודעים על האתר שבין 11.7.08 ל-11.7.09?


אז ככה, את התגובות שלכם קוראים אלפי אנשים ביום, חלקם באופן קבוע יותר, חלקם מגיעים לאתר במקרה (מאלה, חלק אפילו נשארים). קוראי עברית יש בכל רחבי העולם, כך שהאתר פופולרי גם במדינות רבות שאינן ישראל, כאשר המובילות שבהן אחריה הן ארה\"ב, קנדה, סין, גרמניה ואנגליה.

אך האתר נקרא באופן קבוע גם ממדינות קצת פחות צפויות, אז אם כבר בדקנו נשמח להגיד שלום לתשעת הקוראים שלנו מקזחסטן, לשבעה קוראים שלנו באיראן, לחמישה ממיקרונזיה ומזמביה, לשלושה מויאטנם, לשניים באיים המלדביים, ולאחד הג\'מייקני, הג\'מייקני, הג\'מייקני... יו מאן.


מי שמחפש את האתר, נוהג להקליד את מילות החיפוש \"המסך המפוצל\", \"תנועת הצופים\", \"מה המצב\" (למרות שכאן יכול להיות שחיפשו משהו אחר לגמרי) ודומיהן. אך מילות חיפוש לא פחות פופולריות (ברצינות) היו: מרי ג\'יי בלייג (אוקיי...), andy hallet (ז\"ל, שהלך לעולמו בשנה זו, אז הגיוני) ו -\"יעל שטרנהל\" (מגגלת את עצמה כל כמה ימים?).
מילות חיפוש נוספות (אם כי פחות נפוצות) של גולשים שהגיעו דרכן למסמ\"צ כוללות את:
\"כלבים תולעת כבשים\" – אולי מישהו מהקוראים שלנו בניו זילנד?
\"צורת מוות הזויה\" – כנראה מהקוראת שלנו ג\'ורג\' לאס.
\"אקסטזי משפחתי\" – לא היינו רוצים לדעת מי חיפש את זה...
\"שחקני ניפ\\טאק בעירום\" – לא יודעים מי חיפש אבל אם הוא מצא שישלח לנו.
\"למה אנגליה דפוקה\" – שאלה טובה. אולי שם יש כלבים תולעת וכבשים?
ו \"עידן דקל ספייק\" – ככל הנראה חיפוש שבוצע על ידי עידן דקל, ספייק.


אני?! באמת?!


הסדרות שחיפושן היה הנפוץ ביותר בהובלה אל המסך המפוצל בשנה הזו היו:
במקום החמישי, למרות כל השנים שעברו עדיין מחפשים אותה לא מעט, הסדרה מס\' 1 של האתר, \"באפי\". במקום הרביעי, כנראה הסדרה האמריקאית המתוסרטת הפופולרית ביותר בארץ, \"אבודים\". במקום השלישי, סדרת הקאלט \"דוקטור הו\". במקום השני, כנראה בגלל פופולריות עולה בקרב הדור הצעיר, \"אחת שיודעת\". ובמקום הראשון! הייצוג הישראלי היחיד גם בכל העשירייה הראשונה: סדרת הדרמה הישראלית \"סרוגים\".


ואלה היו הכתבות הכי נקראות בשנה החולפת של המסך המפוצל (מספרים מדויקים שמורים במערכת אבל זה הרבה):
במקום השלישי, כתבת השקת האתר במתכונתו החדשה, \"המסך המפוצל 2009\".
במקום השני, באופן מפתיע, אחד הממירים היותר קצרים ופחותי תגובות של השנה, \"הממיר 4/1/09\", כנראה כי עסק בעיקר במיתוג המחודש של ערוצי הסדרות של יס והוט (ולא לחיוב).
ובמקום הראשון... חייבים להודות, התכנים הפופולריים ביותר באתר הם אלה הפחות רשמיים (כמו הכתבה שאתם קוראים כרגע) ופחות אקדמיים... במקום הראשון: הופרדו בלידתם 4.


לנתון האחרון שמרנו את המעניין ביותר, שהרי האתר הזה לא היה מה שהוא אם לא הגולשים שלו. אתם, שבזכותכם האתר חי ובועט. אתם שתגובותיכם הן מה שעושות אותו ולמענכם ובעזרתכם הוא נוצר וקיים.
אז כן, אלה היו הגולשים שהגיבו הכי הרבה באתר בשנה האחרונה (ובהתחשב בזהויותיהם יכול להיות שגם בכלל, אבל לא בדקנו, נבדוק עוד שנתיים):


במקום החמישי, חברנו הטוב, מנהל פורום האח שלנו באג\'נדה, ובאופן כללי בחור על הכפאק יא זבל, יאדו!
במקום הרביעי, האיש והקסדה, יוצר הפתילים הארוכים והדיונים הלא נגמרים, darthziv!
במקום השלישי, יקירת האתר ומכותבותיו הותיקות ביותר, הגברת slayeret bojarsky!
במקום השני, נציגות ההנהלה, האיש שאסור לו לפספס, okok4!
ובמקום הראשון, היא שנונה, היא חדה, ויש לה תשע נשמות... kitty!


אתם כולכם זוכים ב... משהו. נחשוב על זה. תגובות צריך לתגמל. מזל טוב!


מיאו


כמובן, זו לא תהיה חגיגת יום הולדת אמיתית למסך המפוצל בלי קצת טלויזיה. אז לסיום, הנה כמה סדרות חדשות שעתידות לעלות בקרוב לכבוד יום ההולדת השמיני של האתר:

בבילון 8
סדרת מד\"ב מוערכת שתוכננה מראש לשמונה עונות ומתרחשת בתחנת חלל אחרת לגמרי, לאחר שבבילון 6 התפוצצה ובבילון 7 בוטלה על ידי פוקס.

שמונה בדירה אחת
ג\'ק המסכן מוצא עצמו עם יותר מדי שותפות רווקות סקסיות, מה שמוביל לאי הבנות חדשות מדי שבוע.

שמונה גברים וחצי
שמונה שותפים לדירה שגרים במעין קומונה מעוותת-משהו, מוצאים ברחוב ילד ומחליטים לאמץ אותו. סיטקום לא-מצחיק פי ארבע משני גברים וחצי.

שמונה שיודעות
במקום בחורה אחת שיודעת הכל על חיי העשירים באפר-איסט-סייד בניו יורק, מדובר בשמונה נערות שיודעות הכול. אז בעצם כולן יודעות הכול על כולן, זה לא מאפשר להן לחדש יותר מדי והן סתם יושבות ומדברות על מה שהן גם ככה כבר יודעות.

בברלי הילס 88888
סדרת דרמה לנוער קלאסית שמתרחשת בשכונת עוני בפרברי בברלי הילס.

Eight feet under
בדיוק כמו \"עמוק באדמה\", אבל הרבה הרבה יותר עמוק.

השמיניה
ישראלי. חבורת בני נוער נלחמת בפשע, משל היו חסמב\"ה.

28
דרמת מתח שמתרחשת בזמן אמיתי ובה ג\'ק באוור חייב להציל את אמריקה ואת העולם, ויש לו רק 28 שעות לעשות זאת. זה כמו \"24\", אבל הרבה יותר מותח כי זה הרבה יותר זמן בלי לעצור בשירותים.

8800
פי שתיים אנשים שנחטפו, פי שתיים אנשים עם יכולות, פי שתיים יותר מגניב.

סטודיו 80 ורוק 80
האחת סדרת דרמה כושלת של אהרון סורקין, השניה קומדיה שנונה ומצליחה של טינה פיי, המתרחשת במקום אחר לגמרי, משום מה.  כמה בניינים ליד, לא קריטי, אפשר ללכת ברגל.

מ.ק. 88
אותו בסיס צבאי, אותן קריקטורות, אבל בגלל נקודת הציון, הסדרה מתרחשת בסוריה, כנראה.

שמונה ימים
סוכן מיוחד חוזר אחורה שמונה ימים תמימים כדי למנוע אסונות, רק כדי לגלות שחזר יום אחד אחורה מדי. אז הוא מעביר יום בצפייה בטלויזיה, שזה כיף.

שמונה נגד 800
שעשועון מצליח וחביב בהנחיית אברי גלעד, אבל מאוד קשה למעקב, בגלל ריבוי משתתפים שלא לצורך. זה גם נורא ארוך.

הרקיע השמיני
רקיע אחד גבוה יותר, כי תמיד יש לאן לשאוף.


יום ציפור שמח!

זהו, שיהיה במזל ולעוד המון שנים של טלויזיה משובחת! אל תשכחו להגיב (אולי שנה הבאה אתם תהיו אלה שיוזכרו בסיכום השנתי ותזכו ב.. משהו) ולספר לנו כמה אתם אוהבים אותנו, איזה מגניבים אנחנו, איך התחיל הרומן שלכם עם האתר, איחולים, קללות, בקשות וכו\'.