המסך המפוצל

העירום והפס השחור

שיר הלל לגאפר, הפריט החיוני ביותר על סט הצילומים. מרמים את זה PG-13.

מאת: נעמי וינר

פורסם: 24-06-2009
11 תגובות

הו, גאפר, גליל מסקינטייפ שחור, ספק בד – ספק גומי נערץ שכמותך. מי לא יהללך? בתיאטרון אתה גאפה, לא ברור למה. בחו\"ל אתה גאפר\'ס טייפ, על שם התאורן הראשי, הלא הוא הגאפר. ובארץ, סתם גאפר. סתם? לעולם לא סתם! אתה הוא המדביק בדים שחורים ותמונות ממסוגרות לקירות של לוקיישן שכור ולא משאיר סימן. אתה הוא המשפצר כבלים חשמליים ענקיים וחוטי סאונד דקיקים. אתה הוא הנחתך בקלות, אך מחזיק וילונות כבדים ללא קושי. אתה הוא ידידו הטוב ביותר של הארט ושל התאורה, של עוזר הצלם ושל מחלקת הלבשה.


אתה הוא הפס השחור האמיתי, הנותן לנו עירום אומנותי.(יחד עם ידידך הלויקופלסט, אותו גליל פלסטר בד עבה בצבע גוף, הנישא תמיד בכליו של הסאונדמן).


מה? הדוגמנית היפייפיה שאנחנו רואים מהגב לא באמת עירומה? רמאות! ואנחנו חשבנו שלא מראים את הפטמות שלה רק מטעמי צניעות!


הנה הגיע הזמן בשבוע שבו אנחנו למדים את עובדות החיים בעולם האמיתי – זאת אומרת, הלא אמיתי, של הסט. לא, חברים. אם אתם רואים אותה מהגב, היא לא עירומה. כלומר, יש הרבה שחקניות – ושחקנים – שלא אכפת להם להתפשט לגמרי. ראיתי אותם בהצגות תיאטרון נועזות ובאקסטרה של סרט דיוידי על מאחורי הקלעים בסרטים אמריקאיים. אני בטוחה שיש כאלה גם על סטים של טלוויזיה בארץ, היכן שהוא. אבל הם מתחבאים טוב, כנראה: אני, לפחות, עוד לא מצאתי אותם.


אפשר להבין אותם: זה לא פשוט להתפשט בסט, אפילו מול הצוות המצומצם ההכרחי ביותר -  שכולל במאי, עוזר במאי, צלם, עוזר צלם, תאורן, סאונדמן ומנהלת תסריט. גם ככה הם צריכים להתמודד עם הבדיחות הילדותיות של הצוות על מוט הבום הטלסקופי של הסאונדמן שהולך וגדל עם התקדמות סצינת הסקס (כדי להרחיק אותו כמה שיותר מהסצינה! למה חשבתם?!). ואם בכל מקרה ברוב סדרות הטלוויזיה בארץ נמנעים מלהראות פטמות ועירום פרונטלי, גברי או נשי, אז למה לטרוח?


אשליה אופטית


כאן מתגייס לעזרתם ידידנו הנאמן, הגאפר, המחזיק חלק עליון של בגד ים או מהדק חוטיני גברי למקומו – מקדימה, ללא רצועות. הנותר נאמן לשחקן אפילו במקלחת או בסצינת סקס לוהטת, הודות לגמישות המופלאה שלו ולחוסן ההדבקה. המתחבא בשלווה ומבלי להציץ גם מתחת לחזייה שהשחקנית בדיוק הורידה מבלי לחשוף את הציץ. או מתחת לתחתוניו המושלכים הצידה של השחקן שחשף את הישבן.


זה החוק: אם לא ראיתם את זה, כנראה שזה לא שם. אם ראיתם ישבן מתקלח אבל לא פרונט – הפרונט מוצנע בגאפר. אם ראיתם שוט סקסי המטייל על הגב אבל שום שד – הוא מוצנע בגאפר. אם ראיתם סצינת סקס לוהטת בין שני שחקנים שנראים ערומים לחלוטין אבל איבריהם המוצנעים צמודים אחד לשני ולא נראים במצלמה – הם כנראה מוצנעים בגאפר. אפילו אם ראיתם צדודית של שד בחצי-פרופיל אבל לא פטמה, סביר להניח שהיא מוצנעת. אבל בלויקופלסט.


ואגב, אם השחקנית הורידה תחתונים אבל נשארה בשמלה הסקסית שלה, ואיתה התיישבה על השחקן – כנראה שיש עוד זוג מתחת, אחד גדול ודודתי כזה, בצבע גוף.


ואגב 2, תהיתם פעם למה הרבה שחקנים גברים מורידים שערות? אני מניחה שזו לא הסיבה הראשונית, אבל הם ללא ספק סובלים ה-ר-ב-ה פחות כשמורידים את הגאפר.