המסך המפוצל

הדרך לכוכב: יש לנו נבחרת!

נבחרת העונה נסגרה השבוע. מי יזהר ומי יצנח?

מאת: mwallens

פורסם: 24-06-2009
7 תגובות

בעבודה כמו בעבודה אתה בד\"כ צריך להקיז דם שנה שלמה לפני שמישהו יפזול לכיוונך ויעניק לך צ\'ופר של ממש. נתמזל מזלי ובטרם עבר שבוע מכתיבת הטור הראשון, כבר מצאתי את עצמי כשליחת האתר, באירוע השקת הנבחרת, מתחככת בעולם הזוהר ובדור הבא של הכוכבים הנולדים שניה לפני הפריצה הגדולה שלהם.
אין ספק שהשמפניה וישראל בראון (הממיס) עשו את שלהם, ואת הערב סיימתי בתחושה שהנה הולכת להיות עונה מבטיחה. אך לאחר הצפייה בשתי תכניות השבוע, נמלכתי בדעתי. כן, אני יודעת שמאז עונה 5 בערך (העונה פוסט ג\'קו ומאיה רוטמן) זה כבר לא חידוש להצהיר ש\"כוכב נולד זה כבר לא מה שהיה פעם\". כל עיתונאי שמכבד את עצמו כבר הרים ידיים בשלב כזה או אחר מהתכנית, מהפורמט ובעיקר מהמבצעים הבינוניים שאיכותם הולכת ומדרדרת משנה לשנה, בעיקר משום שהתכנית כבר סימנה V כמעט על כל פלח אוכלוסיה אותו היא מאתרת בארצנו הקטנטונת.

לפני תכנית הגמר בשנה שעברה מבקרת אחת גערה בצוות התכנית על כך שהיו צריכים לייגע אותנו בשלושה חודשים שלמים של תכניות, בעוד שכבר מההתחלה היה ברור מי יעוף ומי יגיע לסוף. השנה נדמה שמדובר במקרה דומה: חוץ מה-5-6 הבולטים, התכנית הולכת ומסתמנת כצפויה מראש. אבל לפחות בשלביה הראשונים היא תהיה מעניינת.
את העונה מרעננים לנו כמה קולות מיוחדים: עדי כהן היא ה-Duffy המקומית, ופאולה וולשטיין היא הנורה ג\'ונס (אם כי טוב תעשה אם תתן לנו להתרכז בקולה המופלא ופחות ב... חזית שלה). המועמד הצבעוני מכולם הוא כמובן חובי סטאר (וכולם ביחד לעשות בידיים את התנועה המדליקה שלו). הבחור ניחן ב- איך אומרים הקלישאה והשופטים - סטאר קוואליטי. מעבר לשירה המדוייקת שלו והרוח הרעננה שהוא מביא איתו לתכנית, הוא גם אוחז בסטיילינג לא רע. תסתכלו על העניבות שלו, הוא מעצב אותן בעצמו (או \"מרזה אותן\", כדבריו). ואגב, למי שיש איתו בעיה של מסחריות ואובר מיתוג בשלב כה ראשוני, שיסיט מבטו הצידה לעבר שולחן השופטים אל כבוד השופטת אינטרנשיונל. לא נראה שזה הפריע לה לכבוש את המקום הראשון באירוויזיון.


הנבחרת באירוע ההשקה

את התחרות על משבצת \"היוצרת המיוחדג\'ת ובסימן מעצבנת\" של השנה (ע\"ע ארלין גולד) נוכל לערוך הפעם בין המתמודדות מיי פיינגולד לאיה זהבי פייגלין. ראשית שתיהן אוחזות בשם מייגע במיוחד. שנית, לשתיהן הופעה חיצונית מעוררת תמיהה, אשר אמורה לשקף מגניבות יתר, בעוד פיינגולד הולכת על המראה הפרובוקטיבי של שיער אדום, ליפסטיק עבה, בגדים צמודים ומבט מפתה, זהבי פייגלין מתבלטת עם שילובי הצבעים הלא קשורים, ומתנדנדת על הגבול שבין הילדה המתוקה לטינאייג\'רית הפרועה. שתיהן נחשבות ליוצרות מקוריות בעלות קול מיוחד, אחת בגזרת הבלוז העמוק האנדרוגיני והשניה בגזרת קלי קלארקסון פוגשת את אפרת גוש ביום רע במיוחד. עם זאת, ההבדל ביניהן טמון בהרגשה שהן יוצרות אצלנו הצופים. בעוד שפיינגולד מעוררת אנטגוניזם מיידי ביתר הבטחון העצמי שנוטף ממנה, זהבי פייגלין יורה משפטים מתחכמים שנדמה כאילו נכתבו במיוחד בשבילה מבעוד מועד, ובכך מצליחה לרכוש את חיבתו של הקהל האינטליגנטי. לא ממש נראה שלמישהי מהן באמת היה אכפת אם תיכנס לתכנית או לא, אבל עכשיו כשזה קרה, אם הן רוצות להשאר לאורך זמן, מיי פיינגולד תצטרך לאמץ קצת ענווה ולשקף זאת בהופעותיה, ואיה זהבי-פייגלין תצטרך להתגבר על האובר-מודעות יתר ולנסות להפסיק להראות לכולם כמה היא הפוך על הפוך על הפוך.

בכל שנה נוהגים לשריין מקום אחד עבור מעשה צדקה (ע\"ע חנה גור). השנה מדובר במכסה שלמה - לפחות ארבעה מועמדים חולקים את התואר. הראשון הוא אלחי רפואה שכבר דנו בו בטור הקודם וכל מילה נוספת מיותרת. השנייה היא מורן מזוז כבדת הראייה, שאכן סיפורה האישי כובש, ובשילוב האינטיליגנציה שהיא מגלה בשיחות עם השופטים, יכלה להיות כתבת השבוע עבור יאיר לפיד ב\"אולפן שישי\". השלישי הוא  דניאל ברזילי (מי?), שהוא  המפרנס היחיד ממשפחת מצוקה, ובכל פריים עם אמא שלו, עולות דמעות ואיזה אף זוכה לקינוח. והרביעית, מזל פיקדו, על תקן המיעוט שכל שלוש עונות צריך להזכיר לנו שהוא כאן וקיים [ע\"ע כברה כסאי וישראלה אסגו]. האמת, הייתי מחליפה כל אחד מהם בהראל אמיד המופלא, שלו היה צעיר בכמה שנים, וניגש לבחינות הבגרות במתמטיקה באותו יום, היה משתחל בקלות לנבחרת. לפחות נקווה ששידוך יצא לו מהסיפור אם לא קריירת סוזן בויל.


כזו כבר לא תהיה לנו

וכעת למקובלים של הכיתה. את הרשימה פותח עומר אדם, שמוכיח שלא צריך קשרים כשיש לך פרוטקציה של צביקה הדר, אותו הוא מכיר מהמופע \"שיר נולד\" שנערך לפני שנים רבות בעידן בו היתה כוכבת נולדת אחת בלבד וריאליטי היה הדבר החם הבא בארה\"ב. אבל גם לוק הורס ודואט עם מי שלידו אתה מצטייר כמו רוח הנעורים בכבודה ובעצמה לא יכולים לחפות על שירה מאנפפת ועיניים מזוגגות. בחור יקר, אנחנו משעממים אותך? קום במטותא ותרביץ ביצוע, כמו שאתה יודע לרקוד לצלילי סקאזי. בניגוד אליו, אושרי אלמוריש ורוני דלומי הם היפים והנכונים, הם שרים מצויין ומדוייק, ובעיקר מפגינים צניעות כובשת, כזו שעוברת מסך בקלות. המבקרים יקטלו את אלמוריש בגין שיוף יתר מימי ה-game boys, והילד המסכן יחווה את תסמונת סקעת על בשרו. באת לתכנית בה מחפשים סינדרלות, ולמוצלחים שכמוך יקירי, שמור המקום השני. ולכן, רוני היפהפיה היא זו שתגמע מרחקים גדולים יותר בתכנית הזו, ואם רק תשכיל להישאר עם רגליים על הקרקע כל הדרך, השמיים יהיו הגבול עבורה.

אז יש לנו נבחרת ואיתה נתמודד לטוב ולרע. כן, הייתי שמחה אם היה ניתן למצוא שם יותר מאדם אחד שנולד לפני שנות ה-90, ובכל זאת יש כבר על מי להמר. לידיעת הקוראים, איני משתתפת ב\"מלך הכוכב\" וטוב שכך, כיוון שאני טועה סדרתית. ובכל זאת להלן ההימורים שלי: יגיעו רחוק: לירן דנינו ורוני דלומי. יפתיעו וירקיעו או שמא יחטיאו וירקיבו: חובי סטאר, אושרי אלמוריש ושגיא אוסי. יעוף בתכנית הראשונה או יגיע לגמר: אור קולנברג. שיהיה בהצלחה חבר\'ה, ויאללה לעבודה!