המסך המפוצל

הקרב על הרייטינג 08/06/09 - 14/06/09

סיכום נתוני הרייטינג בארה\"ב בשבוע השידורים החולף

מאת: תתש

פורסם: 19-06-2009
10 תגובות


טופ 20 רשתות כבלים יום ב\' 8/6 – יום א\' 14/6


DISC - דיסקברי
DSNY - ערוץ דיסני

\"המפענחת\" פתחה עונה חדשה, והייתה התוכנית הכי נצפית בקרב ערוצי הכבלים, מה שהולך להיות די קבוע עד סוף העונה. מירוץ ה-NASCAR נתן ל-TNT עוד סיבה לשמוח. שעה וקצת של WWE הגיעה למקום השני השבוע עם כמעט שישה מיליון צופים, כאשר השעה הקודמת הגיעה למקום השביעי עם יותר ממיליון צופים פחות. \"Royal Pains\" שמרה על יציבות ואף הגדילה את הדמו של גילאי 18-49 שלה. \"סוכן מחוק\" ספגה ירידה של קרוב למיליון צופים משבוע שעבר, אבל בגלל ששודרה נגד משחק מס\' 4 של גמר ה-NBA, אז צפו עלייה שבוע הבא. \"In Plain Sight\" התאוששה משבוע שעבר וחזרה עם למעלה מ-4 מיליון צופים למקום השמיני. \"חוק וסדר: כוונה פלילית\" גם עלתה לעומת שבוע שעבר, ונמצאת במקום ה-11. צריך לתת קרדיט ל-USA: עם הליין אפ המקורי החזק שלהם, שידורים חוזרים של \"NCIS\" ו\"האוס\", הם מצליחים כמעט תמיד להגיע למקום הראשון בקרב ערוצי הכבלים, ואף לנצח את הרשתות הגדולות מול פרקים חדשים שהן משדרות.

\"ג\'ון וקייט\" כבר לא מעניינים את העם האמריקאי כמו לפני שבועיים ומסתפקים רק במקום ה-9. תוכנית טבע של Discovery הגיעה למקום ה-10. הסרט שלינדזי להון משחקת בו, \"תאומות\", הגיע למקום ה-12. מיני-סדרה כלשהי ב-AMC הגיעה למקום ה-15, עם מספרים מאוד גבוהים ש\"מד מן\" ו\"שובר שורות\" רק חולמים עליהם. \"נשות קבע\" הגיעה למקום ה-16.

מאז הגמר של \"הסופרנוס\" לפני שנתיים, שום תוכנית של HBO לא הצליחה לחדור אל הטופ 20. הרבה סדרות הלכו ובאו בזמן הזה אבל אף אחת לא הצליחה. ויותר מכך, Showtime התחילה לנצח את HBO, לראשונה מאז הקמתה. אבל כל זה לא משנה עכשיו כי HBO אולי מצאה סוף סוף את הלהיט הבא שלהם, \"דם אמיתי\", שהגיעה למקום ה-17 עם 3.7 מיליון צופים (פירוט נרחב יותר למטה).

באופן מאוד נדיר, \"בובספוג\" לא נכנס לטופ 20 (רק למקום ה-28), ושום תוכנית אחרת של ניקולודיאון לא הצליחה להכנס.


טופ 10 בני 18-49 יום ב\' 8/6 – יום א\' 14/6



גמר ה-NBA הגיע למקומות 1-4, כשבמקום הראשון נמצא משחק מספר 4. משחק מספר 7 של ה-NHL נמצא במקום החמישי (המשחק הנצפה ביותר של ה-NHL מזה 36 שנים). \"SYTYCD\", \"Wipeout\" ושידורים חוזרים של CBS משלימים את הטבלה.


טופ 10 מספר צופים כללי יום ב\' 8/6 – יום א\' 14/6



גם במספר הצופים הכללי משחקי ה-NBA נמצאים במקומות 1-4, ובאותו סדר כמו בטבלה למעלה (בני 18-49). את שאר הטבלה ממלאים שידורים חוזרים של CBS, שכרגיל\"The Mentalist\" ו-\"NCIS\" מעל כולם.


ממוצע שבועי של הרשתות הארציות
8-14 ביוני 2009




ידיעות נוספות

כידוע, \"דם אמיתי\" פתחה את העונה עם 3.7 מיליון צופים, מספר שלא נראה מאז ימיה של \"הסופרנוס\". מספר הצופים היה גבוה ב-157% מהפרק הראשון של הסדרה (1.48 מיליון צופים), וגבוה ב-51% מפרק הסיום של העונה הראשונה (2.45 מיליון צופים). שידור נוסף של \"דם אמיתי\" באותו לילה השיג 1.4 מיליון, וביחד עם השידור המקורי הגיעו ל-5.1 מיליון צופים. בגלל ש-HBO הוא ערוץ פרימיום ללא פרסומות, הם מחברים את מספר הצופים של שידורי אותו פרק לאורך כל השבוע, ואת מספר הצפיות שלו ב-HBO on Demand, והצפי הוא בסביבות 10 מיליון צפיות.

עד לפני שנה HBO הייתה במצב לא טוב. שום סדרה חדשה לא עמדה בציפיות, בזמן שסדרות של Showtime כמו \"דקסטר\", \"טיודור\", \"קליפוניקיישן\" ו-\"Weeds\" קוצרות תשבוחות ומגדילות בהתמדה את קהל הצופים שלהן. אפילו המיני-סדרה (תחום בו HBO שולטים ללא עוררין) החדשה שלהם, \"ג\'ון אדמס\", לא הצליחה להביא מספרים גבוהים. אבל אז הגיעה \"דם אמיתי\". למרות רייטינג חלש וביקורות פושרות בפרקים הראשונים, היא הצליחה להגדיל את מספר הצופים שלה כמעט כל פרק וליצור באזז סביבה. עד סיום העונה היא כמעט הכפילה את הרייטינג מפרק הפתיחה, ורכשה לעצמה קהל מעריצים מסור שדי המעטתי בגודלו וכוחו. HBO יכולה להיות מרוצה גם מ\"אהבה גדולה\". למרות שפרק פתיחת העונה השלישית השיג רייטינג גרוע יותר מזה של \"דם אמיתי\", עד סוף העונה הרייטינג הכפיל את עצמו, והמבקרים הכתירו אותה כסדרה הכי טובה שיש ל-HBO נטולת \"הסמויה\" ו\"הסופרנוס\".

לפני שבועיים יצא ה-DVD של העונה הרביעית של \"Weeds\" והצליח למכור רק 239,322 עותקים (פחות ממה ש\"דם אמיתי\" מכרה בשבוע השני שלה, שבוע שעבר). \"דם אמיתי\" נשארה חזקה עם 134,244 עותקים, ובסה\"כ 856,810 עותקים ששווים קצת יותר מ-30 מיליון דולר. בקצב הזה תוך פחות מחודש היא תגיע למיליון עותקים.

הפרק השני של \"Nurse Jackie\" נצפה ע\"י 1.1 מיליון צופים (עלייה של 10% משבוע שעבר). סך כל הצפיות של הפרק הראשון היה 3.7 מיליון.

ABC ביקשה מנילסן לחקור את הרייטינג של מהדורת החדשות שלהם מיום שישי ה-12 ביוני, היום בו בוצע המעבר של תחנות הטלוויזיה האמריקאיות משידור אנאלוגי לשידור דיגיטלי. המהדורה השיגה קצת יותר מ-4 מיליון צופים, פחות 3 מיליון מהממוצע של ימי שישי. מסתבר שמספר תחנות בבעלות הישירה של ABC חזרו לשדר בתדרי ה-VHF המקוריים שלהם, בשעה שלרוב האנטנות שנמכרו בחנויות יש יכולת קליטה נמוכה של VHF ורוב התחנות בארה\"ב משדרות ב-UHF. מה גם שלפי הדיווחים, עוצמת השידור היא די נמוכה. יש שני צדדים לסיפור הזה. צד אחד הוא הזלזול של ABC בצופיה שלא מחוברים לכבלים. הצד השני הוא השיטה הקלוקלת שנילסן משתמשת בה שדי מאוששת טענות של צופי סדרות שונות במהלך השנים, שהמדגם של נילסן לא מייצג את כלל האוכלוסייה ומוטה באופן רציני למשקי בית שלא מחוברים לכבלים.

דונאלד טראמפ קנה את RAW מ-WWE. וינס מקמהון, הבעלים של WWE, אמר ש\"זאת הייתה הצעה שלא יכולתי לסרב לה\". הצעד הראשון של הדונלד היה להודיע למעריצים שהתוכנית הקרובה של RAW תהיה בשידור ישיר (כאשר רק ארועי PPV הם ישירים) וללא פרסומות. בין אם זה אמיתי או סתם טריק של וינס מקמהון, שהשתמש בסלבריטאים לא פעם כדי למשוך צופים (ג\'יי לנו, קרל מאלון), הרייטינג אמור לעלות בצורה חדה, לפחות בשבועות הקרובים.