המסך המפוצל

הקרב על הרייטינג 01/06/09 - 07/06/09

סיכום נתוני הרייטינג בארה\"ב בשבוע השידורים החולף

מאת: תתש

פורסם: 13-06-2009
7 תגובות

טופ 20 רשתות כבלים יום ב\' 1/6 – יום א\' 7/6

*NICK - ניקולודיאון, *DSNY - דיסני, *DISC - דיסקברי


סוכן מחוק פתחה עונה חדשה עם קצת פחות משישה מיליון צופים (הפרק הניצפה ביותר חוץ מפרק הסיום של עונה 2) והייתה התוכנית הכי ניצפת בקרב ערוצי הכבלים השבוע. USA בוודאי מרוצים מהפרימיירה של Royal Pains שהצליחה לשמור על למעלה מ-90% מצופי סוכן מחוק. למרות הירידה משבוע שעבר, ג\'ון וקייט עדיין הביאה מספרים מצויינים (שעזרו לדחוף את הרשת שמשדרת אותה למקום ה-9 בדירוג רשתות הכבלים לעומת מקום 25 שבוע שעבר). גם בלי כדורסל TNT מצליחה להכנס לרשימה עם מירוץ NASCAR ובעיקר סופרת את השעות עד שהמפענחת ולהציל את גרייס יחזרו.
שאר הטבלה ממשיכה להיות ברובה מחולקת בין USA עם WWE, חוק וסדר ו-NCIS, לבין ניקולודיאון עם הפינגוינים ובובספוג. ערוץ דיסני הצליח להכניס שתי תוכניות שלו לרשימה (ואחרי זה האמריקאים תוהים למה התרבות שלהם נהרסת), וערוץ דיסקברי עם פרק מיוחד של Man vs. Wild בהשתתפות וויל פארל לכבוד איזה סרט חדש שהוא מככב בו.



טופ 10 בני 18-49 יום ב\' 1/6 – יום א\' 7/6


גם בברודקאסט, ה-NBA שולט, עם שני המקומות הראשונים (משחקים 1 ו-2 של סדרת הגמר). פרק סיום העונה של חוק וסדר מדור מיוחד, שנדחה במיוחד כדי לעזור לקונאן בשבוע הראשון שלו (שזה דבילי לגמרי כי יש חדשות בין שתי התוכניות), הגיע למקום השלישי עם רייטינג לא מרשים במיוחד בהתחשב בתחרות החלשה שהייתה לו (פרקי סיום העונה של מדיום וחוק וסדר גם לא הרשימו במיוחד). ריאליטי ושידורים חוזרים מילאו את שאר הטבלה, כשלמקום האחרון הגיעה תוכנית ספיישל על הבית הלבן של ממשל אובמה.



טופ 10 מספר צופים כללי יום ב\' 1/6 – יום א\' 7/6


כמו בטבלה למעלה, ה-NBA וחוק וסדר מדור מיוחד תפסו את שלושה המקומות הראשונים. השידורים החוזרים של CBS במקומות 4-6. שני החלקים של הספיישל על הבית הלבן נכנסו לטבלה, 60 דקות הותיקה גם נכנסה לרשימה, ופרק סיום העונה של חוק וסדר נועל את הטבלה.


ממוצע שבועי של הרשתות הארציות
1-7 ביוני 2009


 


ידיעות נוספות


Weeds פתחה עונה חמישית עם 1.2 מיליון צופים (עלייה של 200,000 לעומת עונה שעברה) ועוד חצי מיליון בשידורים נוספים.  מיד אחריה עלתה הפרימיירה של Nurse Jackie, בכיכובה של אידי פלקו, עם מיליון צופים ועוד 350,000 בשידורים נוספים.


כבר שנים סדרות טלוויזיה מוצאות הכנסה נוספת דרך מכירות DVD. סדרות כמו פיירפלי, Chapel\'s Show ו-Planet Earth הגיעו למספרים שרוב הסרטים מתקשים להגיע אליהם (לפי הערכות בין 2.5-3 מיליון עותקים). עונות של אבודים, המשרד, גיבורים, סמולוויל, האנטומיה של גריי ועוד, נמכרות באופן מרשים כל שנה והם בדר\"כ היחידות שמגיעות ללמעלה ממיליון עותקים בשנה (צ\'אק וטרמינייטור לדוגמה בקושי מצליחות למכור 300,000 עותקים, למרות הפאנדום הענק לכאורה שיש להן).
ה-DVD של העונה הראשונה של True Blood יצא לפני קצת יותר משבועיים ומיד שבר את שיא המכירות לשבוע הראשון מבין סדרות טלוויזיה, שהוחזק ע\"י העונה הראשונה של גיבורים, עם 515,877 עותקים וניצב במקום הרביעי הכללי (להשוואה, העונה ה-7 של 24 הצליחה למכור רק 276,661 עותקים). שבוע אחר כך True Blood נחלשה, אבל עדיין הציגה מספרים חזקים עם 206,689 עותקים ובסה\"כ 722,566 עותקים אחרי שבועיים. בקצב הנוכחי היא תעקוף את הסדרות הנ\"ל ואלי אף תגיע לרמות של פיירפליי.
זה מדהים איך סדרה עם רייטינג ממוצע של בקושי 2 מיליון צופים הצליחה להכריע סדרות עם קהל צופים גדול פי כמה, באמצעות קהל מעריצים מסור ביותר.