המסך המפוצל

הישרדות, עונה 18, פרק 14 - הגמר

הפרק שודר ביום ראשון, 17/5/09. ספוילרים לפרק ולזוכה בגמר. גם בתמונות

מאת: okok4

פורסם: 19-05-2009
16 תגובות

בפרק 13 נפרדנו מקואוץ\' - גרסת הסמוראי של יוסף המספר – וגם מהתקווה שעוד הולך להתרחש פה מהפך נוסף שיוביל לניצחון של מישהו שאינו עונה לשם  JT. קיוויתי שטאג\' תבין שסטיבן ו-JT  מושכים אותה באף ואין לה שמץ של סיכוי להגיע לשלישייה האחרונה, שלא לדבר על הגמר. כל מה שהיא היתה צריכה זה לחבור לארין וקואוץ\' ולהדיח את סטיבן וJT. אבל זה כאמור לא קרה כי משהו בניתוח האסטרטגי נדפק אצלה מרגע האיחוד. היה עצוב מאוד לראות את השחקנית המבריקה של חציה הראשון של העונה מתפוגגת לאבק ולבסוף גם מודחת בבליינדסייד אכזרי.


עוד לפני ההדחה של טאג\' צפינו באחד מאתגרי הפיינל-4 החלשים בתולדות הישרדות. זה למעשה האתגר לו אני ממתין כל העונה: אתגר משוכלל ומתוחכם שאמור לשלב כח, סיבולת ושכל. במקום זה ההפקה התקינה מנהרות רשת בצורת טרנטולה ופאזל לא מאוד מעניין. מתח מסויים נבנה לאור זריזותה של ארין בהרכבת הפאזל אבל לבסוף JT הקדים אותה וזכה בחסינות הלפני אחרונה. כאמור, זמן קצר לאחר מכן כיבה ג\'ף את הלפיד של טאג\' והשאיר אותנו עם שלישיית גמר הכוללת את צמד החמד סטיבן-JT וארין.


לאור הדומיננטיות הפיזית של JT באתגרי החסינות מובן מאליו היה שהוא גם יזכה באתגר האחרון, אתגר הסיבולת הגדול. והנה מתברר שההפקה החליטה לרענן קצת את התבניות: לא סיבולת כי אם קורדינציה וזריזות. בניגוד לאתגר הטרנטולה הגרוע דווקא את הנוכחי אהבתי מאוד. ארין השלומיאלית עפה מהר מאוד ואילו סטיבן, סופרייז סופרייז, היה לגמרי לא רע, אבל עם \"לא רע\" לא מנצחים את JT.


בשביל הפרוטוקול ארין עוד ניסתה לסכסך קצת בין הצמד-חמד אבל היה ברור שזה נידון לכישלון. JT ייקח איתו את סטיבן לגמר. למה? א\' – כי הוא הבטיח לו ו-ב\' – כי סטיבן לא ממש מהווה איום עליו. הכסות הכפרית-ילדותית של JT אפשרה לו לזמום מזימות עם סטיבן מבלי באמת לשאת בתוצאות. המרירות של המודחים מנווטת כלפי מי שמוגדר כ\"מוח\" מאחורי שניהם ולא ממש משנה אם זה נכון או לא. סטיבן הבין זאת ובמידה והוא היה זוכה בחסינות הוא היה לוקח איתו את ארין לגמר. הגיוני וצודק. מסיבה לא ברורה סטיבן חשב שזה יהיה צעד חכם לשתף את המושבעים במועצת השבט האחרונה בתובנה הזאת. וזה היה רק אחד הבורות שהוא חפר לעצמו מול קבוצה של אנשים שטיעונים סטייל \"לא עשיתי מעולם קמפינג ולכן ההישג שלי הוא יותר גדול משלכם\" לא ממש יעזרו לשכנע אותם להעניק מיליון דולר.


מועצת השבט היתה נהדרת. בהתחלה עוד הצליחו סטיבן וJT לשמור על ארשת האחוקים אבל הזמן נקף ובשלב כלשהו סטיבן הבין שנוכח גוש המקסימות הזה שיושב לידו הוא חייב לשנות טקטיקה ולהתחיל לזרוק קצת שיט. טאג\' – עדיין מרירה מההדחה הכואבת 24 שעות קודם לכן – שאלה אותם בנוגע לבגידה וסטיבן ענה שהוא דווקא שמר לה על הגב לאורך העונה וזה היה JT שזמם להשליך אותה לכל אורך המשחק. אבל זה היה מעט מידי ומאוחר מידי.


המושבעים עלו להצביע וההפקה חורגת ממנהגה הקבוע לתת למושבע אחד לנמק מדוע הוא בחר בסטיבן ולאחד אחר מדוע דווקא בJT. לכל הצופים הקבועים ברור באותו הרגע שמדובר בהצבעה פה אחד (פעם שנייה בתולדות התוכנית). קופצים לארה\"ב, חווים את השוק הרגיל במעבר הדיכוטומי בין הגרסה המג\'וייפת לגרסת האיפור+תסרוקת באולפן (אני תמיד מתכונן לרגע הזה אבל תמיד ה-WTF מגיע גם מגיע) וזוכים לאשרור ההנחה המוקדמת: JT הוא הזוכה של העונה, פה אחד.



לאורך הריוניון סטיבן נראה מדוכא מעט, כאילו הוא באמת חשב שהוא ייקח את המיליון. אח\"כ הסתבר שJT מתכוון להשקיע את הכסף בפרויקט משותף לו ולסטיבן אז אולי הדיכאון הגיע ממקום אחר (אגב, כשג\'ף הודיע שהוא לא רוצה לשמוע על זה הוא ריפרנס לאחד משני חוקי התוכנית הבסיסים: הראשון הוא שאסור לנהוג באלימות והשני הוא שאסור לדבר על חלוקה משותפת של הפרס הראשון. אני מניח שאם הם לא דיברו על זה בזמן התוכנית אז זה בסדר).


בהמשך הריוניון קואוץ\' חשף בדיקת פוליגרף לפיה לפחות חלק מהסיפור שלו על הקניבלים מהאמזונס אכן קרה. המממ... מה שתגיד. ג\'ף הבטיח שנדע למה כולם שנאו את סיירה אבל תשובה לא ממש קיבלנו (התפרצות מעט פתטית מצידה דווקא כן) וגם שאלת האליל של טאג\'-סטיבן ומערכת יחסי הכוחות בניהם לא זכתה לביאור.  ג\'ף גם הצליח להימנע מלהעיר לטייסון על העוז שבלהגיע לריוניון בבגדי נשים. כל הכבוד על הסובלנות ג\'ף! אה, וJT קיבל עוד מאה אלף דולר מהקהל. כי זה מה שהוא צריך עכשיו, עוד כסף.




בגדול העונה כולה היתה טובה מאוד ולדעתי היא מתברגת בטופ חמש של הסדרה, למרות שהיתה נפילת מתח מסויימת בשלושת הפרקים האחרונים לאור הנתיב הצפוי של ההדחות (והרי טאג\' היתה עפה בכל מקרה).
מבחינת מבנה, העונה היתה מאוד סולידית (חלוקה לשבטים, איחוד וגמר של שניים. בלי ערבובים ואיידולים שצצים מחדש כל רגע) וזה מוכיח שהמבנה הבסיסי של הסדרה עדיין איתן ואפקטיבי.
אהבתי מאוד טאג\', ברנדון ולבסוף גם את טייסון וקואוץ\'. לכל אחד מהם יש מקום בעונת אולסטאר, במידה ותופק נוספת. את JT וסטיבן פחות; המשחק שלהם היה טכני מידי ונטול כריזמה. את קיומה של ארין אני וודאי אשכח עד מחרתיים (אך לזכותה יש לרשום את ההדחה הגיאונית של טייסון. מה שמגיע מגיע).


בעונה הבאה חוזרים לאיי הפאסיפיק האהובים, הפעם לסמואה.


נתראה בסתיו.