המסך המפוצל

דוקטור הו ספיישל: כוכב המתים

הפרק \"Planet of the Dead\" שודר בשבת, 11/4/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: נעם ברג

פורסם: 04-05-2009
11 תגובות

נתחיל מהצדדים השליליים של הפרק. היה נדמה שהפרק הוא בסך הכל פרק סטנדרטי של הסדרה,  מהסוג שרואים באמצע העונה כשעדיין לא מתחילים את הפרקים ה\"שווים באמת\" שמובילים לסוף העונה הגרנדיוזי (כפי שהיה בשליש האחרון של העונה הרביעית למשל). לעניות דעתי החיסרון הגדול של הפרק הוא אי הפיתוח של הדמויות. כל הדמויות, כולל זו של הליידי, העוזרת כנגדו שבפרק הזה, סבלו מכך שהן היו די שטוחות. קיבלנו עליהן את מינימום המידע ההכרחי וזהו. ב\"דוקטור הו\" תמיד היתה הרגשה של דגש חזק יותר על דמויות, כך שלפחות אחת או שתיים מהדמויות החד פעמיות השבועיות היו מקבלות זמן מסך וקצת עומק כדי שנוכל להתחבר אליהן. אפילו הדוקטור עצמו נראה מעט שטוח, קצת cheerful מדי.


ועכשיו, אחרי שסיימתי להתקטנן, אפשר לעבור לחדשות הטובות: אוי, כמה שהיה חסר לנו קצת פאן בריטי בצורתו של הדוקטור האופטימי כמעט-תמיד ופתרונותיו הזריזים וחסרי המאמץ להצלת המצב / היקום / כדור הארץ. מבחינה זו הפרק היה בדיוק מה שאנחנו מצפים מהסדרה. הליידי כריסטינה דה סוזה (מישל ראיין הזכורה לטוב מהמיני סדרה הבריטית \"ג\'קיל\" ומהסדרה ההרבה פחות טובה \"האישה הביונית\"), מתחילה את הפרק בסצנת גניבה שלא היתה מביישת את טום קרוז א-לה-משימה בלתי אפשרית רק כדי לעלות לאוטובוס דו קומתי לונדוני אדום ולקבל ביס מביצת שוקולד (אנחנו הרי חוגגים את הפסחא) מהדוקטור.


כיאה לסדרה - פת-אום בום-טראח (וקצת דיבור עם הרוחות באדיבות אישה ממוצא ג\'מייקני כלשהו) עברנו חור שחור ואנחנו תקועים במדבר הסהרה. באופן מפתיע ומשעשע הליידי לוקחת את היוזמה ומחלקת משימות לדיירי האוטובוס (וזה הקטע בו אנחנו מכירים 5-6 דמויות שנשארות שם ותו לא), כדרך להתחיל את תהליך החילוץ. הדוקטור לשם שינוי נשאר כינור שני. האומנם?



הדוקטור מצליח להתעשת, לקחת חלק מהפיקוד חזרה, ויוצא להציל את המצב. בדרך אנחנו מגלים שני מפני אשפה חרקיים חייזריים. הליידי - שמוכנה תמיד לכל מצב - עושה עוד תרגיל טום קרוזי-י ואנחנו (כמעט) בדרך חזרה הביתה.


בצד של כדור הארץ חיילי UNIT מוכנים, עוזרים לדוקטור ונעזרים בו כדי להביא את האוטובוס חזרה למקומו. שתי נקודות ראויות לציון כאן: האחת - הפרופסור / פיזיקאי החביב והמפוזר-משהו שנותן לערכי אנרגיה של חור שחור (או משהו כזה) שמות של קרובי משפחה ומהווה אנקדוטה קומית חביבה ובסוף מציל את המצב ואת הדוקטור. והשניה - הקולונל הקשוחה שרגע אחד כולה נופת צופים וחנופה לדוקטור ורגע אחר כך כשנראה שהבחירה היא או דוקטור ביחד עם כמה חייזרים קטלניים או לסגור את החור השחור מייד היא בלי היסוס מוכנה להקריב את הדוקטור למען בטחון כדור הארץ.


הסוף כמובן חיובי, כולם חוזרים לכדור הארץ, הדוקטור מסדר עבודה לכמה מובטלים (מתאים לתקופה) וגם עוזר לליידי לברוח מהחוק בעזרת צ\'יטי צ\'יטי בנג בנג בגרסה לונדונית עכשווית. כדי שלא נחשוב שהדוקטור לא הושפע מאירועי העונות האחרונות, הדוקטור מסרב לקחת את הליידי איתו (וחבל!) על שום זה שהוא חושש לסכן אחרים (לקטע ה\"אפל\" הזה אני לא בדיוק מתחבר, הרי הדוקטור בגרסאותיו השונות כבר פגש ואיבד עשרות ידידים ובני לוויה וזה לא מנע ממנו להמשיך הלאה)


כאמור, העלילה של הפרק מעט דלה אך הכימיה בין הדוקטור לליידי קולחת ושנונה - תזכורת לימים טובים יותר של הדוקטור. בעיניי, קצת חבל שלא השאירו את הליידי המסתורית (שלא למדנו עליה כלום חוץ מזה שהיא בת אצולה שקצת ירדה מנכסיה וקצת אוהבת את האדרנלין שבגניבה) בתור בת לוויה לפחות לספיישלים הקרובים. ציון: 7.5.