המסך המפוצל

המסך המפוצל 2009 - הודעה

המסך המפוצל ממשיך לדרך חדשה. הודעה חשובה לגולשים

מאת: המערכת

פורסם: 29-04-2009
37 תגובות

גולשים יקרים, כפי שאתם יודעים ערכנו לאחרונה מספר גדול של שינויים באתר, חלקם טכניים וחלקם עיצוביים, במטרה לשפר אותו ולצאת לדרך חדשה, מותאמת יותר לעידן האינטרנטי והטלוויזיוני בו אנו נמצאים.


אחרי שקיבלנו את הערותיכם, המשכנו בשיפור הטכני של האתר ואנו נמצאים כעת לקראת סיום שלב הבטא והתחלתו הרשמית של \"האתר החדש\". השלב האחרון שנציג בשינוי הוא מנהלתי ותכני.


ברמה המנהלתית, אנו עצובים לבשר כי העורך הראשי של האתר, ברק דיקמן, החליט שהגיע הזמן לנוח מתפקידו המתיש, והוא פורש לגמלאות (וירטואלית).


המסך המפוצל הוקם לפני כמעט שמונה שנים, על ידי אנשים שאוהבים טלוויזיה למען אנשים שאוהבים טלוויזיה. הוא לא הוקם למטרת רווח וגם לא הפך לכזה עם השנים. הכותבים והעורכים בו כולם עשו זאת בהתנדבות, מתוך תחושת האהבה לסדרות והצורך לדבר עליהן וכולם עשו זאת כתחביב, תוך כדי לימודים, צבא, עבודה במשרה מלאה, ומה שלא יהיה. עם השנים מקומם של אנשים בחיים משתנה. מי שנכנס לכתיבת מדור שבועי או \"אסור לפספס\" לדוגמא כשהוא צעיר בן 17, נאלץ לעזוב כשהתגייס. מי שהיה חייל עם קצת זמן פנוי ואהבה לטלוויזיה, נעלם עם הכניסה לעולם המתיש של הלימודים האקדמיים, וכן הלאה. החיים האמיתיים נוטים להשתלט והתחביב נעלם. זה טבעי, זה מובן וזה הגיוני. עורכים, כותבים וגולשים אם כן באו והלכו, אך המנהל הראשי, העורך הראשי, ברק, תמיד נשאר עם האתר. בשנה האחרונה החל ברק להרגיש כי גם הוא נאלץ להפנות פחות תשומת לב לאהבה הגדולה שלו לטלוויזיה והעבודה על האתר הפכה בעל כרחו למעין נטל. \"הממיר\" הפסיק להיכתב ושאר העבודה נעשתה במאמץ רב. שמונה שנים זה הרבה זמן בשביל אדם לא לכרוע תחת העומס, וברק הגיע למסקנה ההגיונית שעדיף לו לפרוש וליהנות מהאתר המדהים שלו מהצד, מאשר לתת לאתר לדשדש במקום או לגווע. וזה לא שהוא עוזב אותנו לחלוטין. כשנטל הניהול הראשי לא עליו, יוכל ברק להגיב יותר, לכתוב כתבות מדי פעם, ואולי אפילו לעזור בניהול פה ושם.


למצוא מחליף זה לא קל. למעשה, זה בלתי אפשרי. אין אדם אחד שיכול לעשות לבדו את העבודה שעשה ברק כל השנים האלה. אלה לא נעליים שקשה להיכנס אליהן, אלה נעליים ששמים על מזבח ואף אחד לא נוגע בהן.


לכן הוחלט להקים צוות שלם וחדש של עורכים, שיעבדו יחד כדי לנהל את האתר בדרך הטובה ביותר ובתקווה, בלי לשחוק אף אחד מהם מהר מדי. גיא בוסקו, גולש ותיק ואחד הכותבים היותר מוכרים של האתר, נבחר להיות המנהל הראשי, ובכוונתו לנסות ולהוביל את האתר לדרך החדשה שלו. בהצלחה!



הקריירה הקודמת של בוסקו: שוטר בניו יורק


ברמת התוכן, אנו מקווים להרחיב את התוכן בצורה משמעותית. עם תחילתו של האתר המחודש ובתום תקופת החפיפה בין ההנהלות, השאיפה היא להחליף את הסקרים בתדירות גבוהה יותר ולהעלות מספר מדורים חדשים בתחומים שנוגעים בטלויזיה מכיוונים קצת אחרים, ביניהם מדור שיסקור הוצאות דיוידי של סדרות חדשות וישנות, מדור שיסכם את סרטוני האינטרנט החשובים או משעשעים שקשורים בטלוויזיה שעלו לרשת באותו השבוע, ומדור שיתן מבט אל מאחורי הקלעים של תעשיית הטלויזיה בארץ.


המדור היומי המרכזי של האתר, ה\"אסור לפספס\" ימשיך להיות טור הדגל, וכן, אנו יודעים שאתם מתגעגעים, אז בקרוב אנו מקווים גם להחזיר את המדור השבועי המרכזי של האתר, \"הממיר\", בעזרתכם.


אחת הבעיות העיקריות בעידן הטלוויזיוני של היום, היא שאף אחד כמעט כבר לא צופה בתכנים בטלוויזיה. תופעות כמו הורדת סדרות מהאינטרנט והממירים המקליטים, מביאות לכך שכל אחד רואה את מה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה ובקצב שלו. עקב כך קשה למצוא מי שיכתוב מדור כמו \"הממיר\", שסיכם את תוכניות הטלוויזיה כפי ששודרו בטלוויזיה באותו שבוע, לבדו. בנוסף, מעטים האנשים שמחזיקים בביתם גם \"yes\" וגם \"HOT\" (כפי שיש לברק). לכן אנו מקווים כי יימצאו מספר כותבים קבועים, שיוכלו ליצור את \"הממיר\" יחד, ויחד עם פסקאות שישלחו הגולשים, המדור ישוב להיות כפעם. אך כאמור, רק בעזרתכם.


כמו תמיד, האתר יצליח מבחינת תכנית במידה שבה הקוראים בו ירצו לקחת חלק פעיל יותר, לכתוב וליצור. זה בסופו של דבר אתר של גולשים למען גולשים, ואנו פתוחים לכל פידבק, אבל חשוב לציין - הרבה יותר קל למצוא רעיונות מאשר למצוא מי שיממש אותם.


אנחנו נכנסים לתוך תקופת הקיץ, תקופה לא הכי טובה לאתר מבחינה תכנית. רוב הסדרות יורדות, ומוחלפות בשעשועונים ובריאליטי, שהורגים את \"תנועת הצופים\". אז כן, ניתוחי פרקים אינדיבידואליים של \"גיבורים\", \"אבודים\" וכל השאר הם אמנם חלק בלתי נפרד וחשוב באתר, אבל אף פעם לא חסר מה להגיד ועל מה לכתוב. כתבות כמו \"איזהו גיבור שלא כובש את יצרו\" שעלתה לאחרונה לדוגמא, על הסיבה בגללה אנחנו אוהבים את הגיבורים שלנו דפוקים, הן מה שהופכות את המסך המפוצל לכל כך שונה ויחודי. מספר הכתבות מהסוג הזה תלוי אך ורק בכם ובנכונות שלכם לכתוב אותן.


כמובן, גם נושאים קצת פחות אקדמיים או פילוסופיים, כמו סיכומים שבועיים של \"כוכב נולד\" יתקבלו בשמחה, בהנחה שהם כתובים באופן שנון ומקסים כמו אלה של \"הישרדות 10\". בכל מקרה, הכול תלוי בכם.


אז אם אתם רוצים להצטרף לכתיבה אבל לא יודעים על מה לכתוב, אם יש לכם כשרון מיוחד שיכול לעזור לאתר, אם יש לכם רעיונות ותכנים, רוצים לכתוב על הסדרה ההיא שרק אתם רואים ואף אחד עוד לא מכיר, כתבה על סדרה שעומדת לעלות לשידור, ניתוח מעמיק על פרק, מדור שבועי מעניין או כל דבר אחר שעולה בדעתכם, ואתם יודעים איך להתנסח ולהעביר את מה שאתם רוצים להגיד באופן קולח ומענין - אנחנו תחת הנהלה חדשה. זה הזמן להצטרף.