המסך המפוצל

הישרדות, עונה 18, פרק 10

הפרק שודר ביום חמישי, 23/4/09. כולל ספוילרים

מאת: okok4

פורסם: 24-04-2009
38 תגובות



איך הפאקצות אומרות, OMG.

אבל נתחיל מההתחלה: ברנדון הודח בפרק הקודם והשאיר את סיירה לבדה מול חבורת דרקונים רושפי אש. מסכנה. טייסון סונט בה בלתי הפסקה, קואוץ\' מדרבן אותה להתאבד (כמו בסיפור הנפלא על הסמוראי הבוגדני), איירין מתכבלבת עליה, דבי מתנשאת כלפיה וכל שאר החברים לשעבר מפנים לה את הגב. הזוגיות של קואוץ\' וטייסון מהלכת איימים על כולם ואף אחד לא רוצה שיקשרו אותו ל\"ברית שמנגד\", זו שסיירה אמנם היתה חברה בה, אבל בהחלט לא בגפה.

הסיכוי היחיד שלה לשרוד הוא לנצח באתגר החסינות האישית והיא אכן עושה זאת. כמעט. בדקה ה91 דבי גוזלת ממנה את מחרוזת הנוצות ובכך דופקת את המסמר האחרון בארון קבורתה. הלב נחמץ. אני לא חושב שסיירה היא הבחורה הכי חביבה בעולם אבל היא בהחלט לא כלבה מניפולטיבית כמו שציר הרשע המקיף אותה מקפיד לציין בכל רגע ורגע. אז סיירה עפה השבוע, חשבתי לעצמי, אבל ההפקה בטח תדאג להכניס עוד לפני המועצה שוט בו אחד המשתתפים מתלבט בנוגע להצבעתו. סתם בשביל להוסיף קצת מתח מזוייף, כמו שהם עושים כאשר ההתרחשות האמיתית לא מותירה להם ברירה.

ואז זה מגיע - ומכל הפּיות בעולם דווקא זה של איירין האנמית משחרר טוויסט קולוסאלי - התארגנות להעיף את טייסון. OMG. זו הזדמנות נהדרת, מדסקסים איירין, סטיבן וטאג\', הרי הוא בלי חסינות ומי יודע מתי זה יקרה שוב. הפילר ההפקתי למילוי מתח מזוייף מתגלה כפוטש גרנדיוזי ואסטרטגי ממעלה ראשונה שיכול להפוך לחלוטין את כל המשחק. והוא כולו, יש להזכיר, לא הגיע מהעלמה במצוקה - סיירה - אלא ממישהי שונאת אותה לא פחות מטייסון. איירין הוכיחה שמהלך אסטרטגי קטן ברגע הנכון הוא המפתח האמיתי לשליטה במשחק.

הויכוח בין סטיבן לג\'יי.טי בנוגע לגורל סיירה מעיב על זיק השמחה שניצת בלב. סטיבן רוצה להעיף את טייסון, ג\'יי.טי מעוצבן על סיירה וישמח אם תעוף. אנחנו הצופים כבר נכוונו משניהם בהצבעה הקודמת - חשבנו שהם עם ברנדון נגד קואוץ\' וכולם זוכרים איך זה נגמר. נו, אז מי בעצם שולט במי בזוגיות המשונה הזו של סטיבן-ג\'יי.טי. נאלץ להמתין למועצת השבט.

והנה היא באה. קואוץ\' כרגיל מלהג שטויות, טייסון משחרר עוד שנאה כלפי סיירה, שמצידה השלימה עם מר גורלה. הייתכן שזה משחק? או שאולי לא שיתפו אותה בבליינדסייד הממשמש ובא (מה שקצת מערער על היתכנותו). הולכים להצביע.

דבי, קואוץ\' וטייסון - סיירה.
כל השאר - טייסון.

בליינדסייד מהאגדות. מתחיל להזכיר את עונה 16, הלא כן? (לטובת צופי עונה 18 שלא ראו את 16, הזהירו בטיקבוקים אם אתה מספיילרים את מיקרונזיה). לפי הפרצוף של סיירה היא אכן לא שותפה במזימה. מצד אחד, יופי לה - היא נשארת במשחק; מצד שני, המידור שלה מהברית יותר מרומז לה שההצבעה לא היתה בשביל להשאיר אותה במשחק אלא ניצלו אותה לטובת הבליינדסייד. את יכולה לחייך מותק, אבל את עדיין עמוק בשיט. או שלא. המצב נכון לעכשיו: איירין חברה לטאג\', סטיבן וג\'יי.טי. מהצד השני נותרו דבי וקואוץ\', כאשר האחרון נבגד ע\"י ג\'יי.טי. כמו שכבר למדנו אצל קואוץ\' בגידה היא לא סתם בגידה. בגידה היא עניין של סמוראים, דרקונים וקניבלים שזוממים לו על התחת (בעצם הקניבלים והתחת לא קשורים). רוצה להגיד שקואוץ\' עכשיו מצא לעצמו אוייב חדש - ג\'יי.טי. כל מה שסיירה צריכה עכשיו זה להתגבר על העלבון, לחבור לטאג\' (אגב, זוכרים שיש לה אליל?) ולהצטרף לקואוץ\' ודבי. תחילה הרביעייה תעיף את ג\'יי.טי, לאחר מכן גם את איירין וסטיבן. וכמו שהתסריט הזה יכול להתקיים יש עוד עשרות קומבינציות פוטנציאליות אחרות. כל כך יפה שמהלך אחד פתח את המשחק הזה לחלוטין. עונה מעולה.

אתגעגע לטייסון ולהערותיו השנונות, ללא ספק אחד המתמודדים המרושעים בתולדות התוכנית. ואם תהיה עונת אולסטאר נוספת, הוא שם. 

ציון לפרק: 10.