המסך המפוצל

צ\'אק, עונה 2, פרק 21

הפרק \"Chuck vs. The Colonel\" שודר ביום שני, 20/4/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 23-04-2009
16 תגובות

וואו.


בתחילתה, היתה \"צ\'אק\" רק סדרה חמודה. לאט לאט, וככל שחלפו להם הפרקים, השתדרג אצלי הסטטוס לסדרה שפשוט חייבים לראות, וכל צפייה בפרק חדש, היתה תענוג טהור.


ועכשיו, כשחרב הביטול מתנוססת סביב צווארה, נראה שיוצרי הסדרה החליטו לטרוף את הקלפים. בפרק הנוכחי קרו מספר אירועים שמשנים את כל מה שהסדרה היתה עד כה: קודם כל, ומעל הכל, הנשיקה של צ\'אק ושרה במיטה בבוקר. שתי הדמויות הפגינו כל כך הרבה רגש האחד כלפי השניה, כמעט ללא מילים, שהסצנה הזאת היתה פשוט מקסימה. כמובן שאחר כך הכל נדפק בגלל מורגן. אבל זו בהחלט עליית מדרגה ביחסיהם של צ\'אק ושרה.


דבר נוסף שקרה, והפתיע אותי אפילו יותר, הוא הגילוי הגדול של קפטן Awesome, שגילה צדדים לא ממש מוכרים באישיותו בפרק הזה. זה התחיל עם ג\'ף ולסטר, שמסתבר שהם יודעים על האובססיה של קייסי על צ\'אק (הם רק מפרשים אותה בצורה אחרת), נמשך עם דבון שחוקר את העניין ונכלא בתוך ביתו של קייסי, ומסתיים עם צ\'אק שנשבר ומגלה לו הכל בסצנה אחת נפלאה. גם התגובה של דבון היתה מצוינת, כשהוא מתחיל להילחץ. הרגע שבו צ\'אק מבקש ממנו פשוט להיות Awesome עבורו, היה נהדר, והתכתב עם אחותו, שתבקש ממנו דברים דומים בהמשך. כתיבה פשוט מופלאה. מה שאהבתי, שבניגוד לתפיסה שלנו את דבון, כמושלם ו... מה לעשות? Awesome, דבון בעצם די דביל, והוא מתקשה להתמודד עם הסיטואציה החדשה (אם כי, לזכותו ייאמר, שמאוחר יותר הוא מתעשת, ומצליח ב\"משימה\" שלו לשמור על הסוד של צ\'אק ולהרגיע את אלי)



ואם לא הספיקו לנו התרחשויות מרעישות, הרי שבסיומו של היום, צ\'אק הוא כבר לא האינטרסקט (וזה כבר באמת משהו שהופך את הסדרה על פניה), אחרי שאביו, באקט צפוי למדי, מתכנת את המכשיר כך שימחק את הנתונים ממוחו של צ\'אק, במקום שיחדיר את המידע למוחם של חיילי פולקראם. אז כן, זה קצת לא הגיוני. אבל כשחושבים קצת, כל העסק הזה (וכל הרעיון שעליו מושתת הסדרה) הוא לא הגיוני מלכתחילה, אז אם לא היתה לי בעיה עם היקום הפנימי של הסדרה עד עכשיו, לא צריכה להיות לי בעיה גם עם האקט הזה.


היו דברים מוצלחים נוספים בפרק, אך הם נדחקו לשוליים בגלל האירועים ה\"חשובים\" האחרים שהיו בו. ובכל זאת, צריך להזכיר את מורגן, האס-מן (היסטרי!) והקטעים עם מכשיר הקשר (אני מת על אמט. טוני הייל פשוט דגול בתפקיד הזה), ואת העזיבה הדרמטית שלו בסיום; קייסי שמקבל דרגה והופך לקולונל, ואת העובדה שהוא לא שועה לתחנוניו של צ\'אק ואומר ש\"לא אכפת לו\", אפילו שכולנו יודעים שכן אכפת לו (כמו שנגלה מאוחר יותר, כשהוא מצטרף למשימה להצלת אביו של צ\'אק בכל זאת וכשהוא משקר כדי להציל את שרה); ג\'ף ולסטר שמכבים את האורות, ותוך כדי כך משחררים את שרה וצ\'אק, מבלי משים; בכלל, כמעט כל דקה בפרק היתה מענגת, והכילה את הדברים ש\"צ\'אק\" כל כך מצטיינת בהם. כל הכבוד להם. באמת.


ובשבוע הבא פרק סיום העונה, שאולי הוא גם פרק סיום הסדרה, לצער כולנו, ונראה שיוצרי הסדרה הולכים לסדר לנו סוף סגור. מה שקצת מבאס, כי אם אכן תהיה לסדרה הזאת עונה שלישית, בכלל לא ברור לאיזה כיוונים היא יכולה לקחת ואיך בכלל היא יכולה להמשיך (אם כי, אני מאמין שניתן למצוא פתרונות גם לזה). ציון: 10.