המסך המפוצל

משקר ומלטף

סיכום הפרק של שבת שעברה ב\"הישרדות איי הפנינה\"

מאת: איימס

פורסם: 16-04-2009
9 תגובות

מהלך אחד מעניין וכולם חושבים שהם המציאו את הגלגל. מה בסך הכל היה לנו? המספרים ברורים: שלושה מול שישה. לאחד מהשלושה יש חסינות, לשני אליל חסינות אישי ואת השלישי יש להעיף. הבעיה: אנחנו לא יודעים אצל מי פסלון החסינות ומי ישתמש בו. מה עושים? מפצלים את ההצבעה. חלק יצביעו לשורד א\' (נקרא לו יואב), חצי יצביעו לשורד ב\' (נקרא לו עידן), ומשם - אלוהים גדול. כל הדרמה עם אליל החסינות, ההקרבה של עידן והלכלוכים על אופיר? הכל בשביל נקודות הסטייל. כי המהלך כבר נעשה על ידי אריק, שכנראה ראה פרק או שניים של \"הישרדות\", ולמרות שיש לו קלפים טובים במעלה השרוול, נאלץ להסתפק במהלך הבינוני הזה, עם חבורת האימבצילים הזו (שלא יבינו הוראות מורכבות מכך). אבל אמרו שהיה מהלך מטורף, אז חזרתי לראות.


בבוקר שאחרי ההדחה המפתיעה של עידן, קיתונות של רותחין מופנות אל אופיר. אריק הנדס את ההדחה, אבל מאריק לא מצפים לכלום. אופיר היה אמור להיות נאמן, הלא. אבל הוא לא היה, ואיגור כעס, והחליט לתעל את הכעס שלו לאפיקים חיוביים, קרי: בדיחות הומופוביות. אופיר הוא אחד מהבנות. גיחי גיחי. ובמחי בדיחה אחת העלה עליו את חמתו של אריק גם כן. זוהי יעילות.


בהמשך איגור מתעל את הכעס שלו לאפיקים אפילו יותר חיוביים, כשהוא זוכה באתגר הפרס, וזוכה לקחת איתו לפיקניק עוד שלושה חברי שבט, ובכך גם מחלק את השבט לשניים: חצי אחד יסעד ויהנה והשבט השני ימרר בבכי במחנה. באתגר החסינות הקרב יהיה בין שתי קבוצות אלו, והקבוצה המנצחת תזכה את כל חבריה בחסינות. במקביל, בפיקניק אפשר להבטיח לחברי הקבוצה מקום בגמר. אה, ואפשר גם לספר עוד קצת בדיחות הומואים, כי זה מצחיק לאללה.


איגור בוחר ביואב, במירית ובאיתי, ומנסה לשכנע אותם לעבור לצד שלו. אריק מעדכן אותנו שהקבוצה שנותרה איתו (אלו אנסטסיה, נטע-לי ואופיר, למי שלא עוקב), היא הקבוצה איתה הוא רוצה להגיע לרביעייה האחרונה. המהלך הנכון והטבעי למירית ואיתי הוא כמובן לעזוב את אריק ולחבור לאיגור. אם קבוצתם תנצח בחסינות, מירית ואיתי זוכים בכוח, מעיפים מישהו מהרביעייה השנייה ומקומם בגמר כמעט בטוח. אם יפסידו, מירית ואיתי חוזרים לאריק ומעמידים פנים שלא קרה כלום. Win win. Win.


ובהתאם, מירית שוקלת את ההצעה בחיוב. כי מירית יודעת לחשוב. זה קשה, אבל היא יודעת.


אריק גם יודע לחשוב, והוא מציע לאיתי, למען הברית ועתידו במשחק, להפסיד בכוונה. איתי לא מסוגל, אבל לא כי יש לו תוכנית, אלא כי זה לא בחינוך שלו לא לנצח. בכל זאת ברגע האמת הוא מנסה לתת פחות מ-100%, אבל יואב מביא את הניצחון, מה שלא מאוד קשה בהתחשב בכך שהכוח הפיזי של החבר\'ה של אריק לא ממש קיים (מגדילה לעשות אנסטסיה, שלא מצליחה לצלול ויוצאת מהמים כלעומת שבאה, בלי לתרום למשימה מאום).


ופה יש לנו טוויסט מעניין במשחק. אריק, אופיר, נטע-לי או אנסטסיה ילכו הביתה. לאף אחד במשחק אין אינטרס להעיף מישהו מהם. אף אחד מהם לא בדיוק הולך לזכות בקולות אם וכאשר יגיע לגמר. אופיר צריך להיות השותף האולטימטיבי לגמר, עם המזימות שלו. נטע-לי ואנסטסיה לא עבדו אף לא לרגע אחד. אריק תחמן ותככן. אז את מי יעיפו? אם זה היה השיקול, היו מעיפים את אנסטסיה שגם לא עצבנה איש. אבל איגור שטוף איבה לאופיר, עשוי לגרום להדחתו של המתמודד היחיד שהוא עשוי לנצח מולו.


עכשיו כל מה שנותר לראות הוא מה יחליט אריק. כי ברור לחלוטין שבשלב הזה, רוב חברי השבט מקשיבים לאריק בלבד. ואם ימשיכו לעשות את זה נקבל עונה משובחת עד הסוף, כי אריק לא סתם משקר ומרמה, הוא עושה את זה עם סטייל.