המסך המפוצל

אבודים, עונה 5, פרק 10

הפרק \"He\'s Our You\" שודר אמש, 25/3/09 וישודר במוצ\"ש ב-HOT3. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 26-03-2009
29 תגובות

אני מאוד אוהב את העונה החמישית של \"אבודים\". מבחינתי כל פרק בעונה הזאת ראוי לניתוח מעמיק שיקיף את כל הפרטים, חדשים כמו גם ישנים, שאנחנו נחשפנו אליהם מתוך היצירה הטלוויזיונית המדהימה הזאת. מהבחינה הזאת, הפרק הנוכחי לא היה שונה מהקודמים לו. הוא אמנם התמקד בסעיד, ובנסיבות שהובילו אותו חזרה אל האי, אבל הוא גילה לנו פרטים נוספים על האנשים החברים ב\"דארמה\" (\"He\'s Our You\") והכיל רפרנסים לאירועים שקרו בעברה של הסדרה. כרגיל, אתם יודעים.



אבל אז הגיע הסיום של הפרק וטרף את הקלפים. הוא טרף את הקלפים כי הוא שינה לגמרי את חוקי המשחק. בהנחה שהירייה של סעיד בבן הצעיר אכן הרגה אותו, הרי שיוצרי \"אבודים\" יצרו כאן מהלך מאוד מסוכן: זו הפעם הראשונה מאז שהבנו שהסדרה משחקת עם הזמנים כרצונה, שמתרחש אירוע שדופק לחלוטין את רצף הזמן. אם בן אכן מת, כמעט שום דבר ממה שראינו מאז שפגשנו את בן לראשונה לא יוכל \"להתרחש שוב\". זה סותר לגמרי את הדברים שדניאל פראדיי אמר בביטחון מלא בתחילת העונה על כך ש\"מה שהיה הוא שיהיה\". הכל השתנה. רצף הזמן השתגע. הדלוריאן יצאה מהמוסך. כללי המשחק השתנו.


מצד שני, אנחנו ב\"אבודים\". אנחנו נמצאים על האי המיוחד. האי שגרם ללוק ללכת, שהחזיר אותו מהמתים. אולי האי הזה יחזיר גם את בן לחיים. אין לי מושג איך העסק הזה יתקדם, אני רק יודע שהסדרה מציבה לעצמה רף גבוה יותר ויותר בכל פעם מחדש. ציון: 10.