המסך המפוצל

מאוחדים

סיכום פרק האיחוד הגדול ב\"הישרדות האיים הקאריביים\"

מאת: איימס

פורסם: 08-03-2009
10 תגובות

אחרי שבפרק שעבר הודחה מירית, כדי להבטיח לבני שבט קניבה עמדה טובה יותר בכניסה לאיחוד, זה אך מתאים שהאיחוד מגיע סוף סוף. עשר הדחות מאחורינו (אחת, של גל, \"מרצון\", ואחת, של מאיר, ללא הצבעה), עשרה מתמודדים נשארו, ועכשיו הגיע הזמן לאחד את כולם, ולהתחיל את השלב המכריע של \"הישרדות\".


לפני שנתחיל, כמובן, צריך להחזיר אותנו להתחלה, להיזכר מאיפה השורדים הגיעו. כבר בפרק הראשון ניסו למכור לנו את הבדיחה הזו, כאילו השורדים נשלפו מבתיהם בהתראה של דקות, וכבר אז לא האמנו לכך. עכשיו ממשיכים ומעמיקים את הבדיה הזו, רק שהיא נראית אפילו יותר מגוחכת. לאבא של מירית היה מספיק זמן לחצות את לוד ולהגיע להיפרד ממנה, למפקד של בשבקין היה מספיק זמן כדי להגיע להופעת אורח בהישרדות, דיוה הספיקה לנגב את הדמעות של כל אחד מאלפי בניה, ולעידן היה זמן להתפשט ולרחוץ את הפרייבטס שלו.


במקביל הראו לנו קצת מההתרחשות - המשעשעת לחלוטין - אי סנטיאגו. בשבקין מתחרפן, מבטיח שיהפוך לסיוט, לאט לאט, והבנות שמצטרפות משוחחות, ללא כל מחשבה על אסטרטגיה, וחושפות את המניעים לפעולות שלהן (בעיקר שנאה הדדית, בכל זאת - בנות).


בפרק הבא, שמתחיל עם שבע דקות של רענון הפרקים האחרונים, כאילו הפרק האחרון לא שחזר את כל מה שקרה מתחילת הסידרה, אנחנו מקבלים את האיחוד לו ציפינו. אם התבלבלנו, קוראים לפרק \"הישרדות - האיחוד הגדול\". מזל. כמעט שכחתי.


הפרק מתחיל עם משימת פרס, בה השורדים נלחמים עבור הזכות לפרסם את ספרינג. שימו לב: יש המון טעמים, וזה מלא בסוכר. קנו בהמוניכם! המסירות והכנות בה הם מדקלמים את המשפטים הרגילים (\"כמה התגעגעתי למשקה הזה! ויש בטעם אגסים! אני אוהב אגסים\") משכנעת אותי כמעט להכניס את הכיף הזה לגוף שלי.


אריק מזכיר לנו שהוא חייב לזכות בפרס, כי אם לא יהיה איחוד הוא יודח. אני לא יודעת מה הקשר, אבל הוא בהחלט יהיה מודח. כלומר, נותרו שלושה בשבט קניבה. את מי ידיחו תאומי הגורל? אחד את השני?


המשימה כוללת אלמנטים מהותיים קשים:


א. לרוץ.
ב. לשנן 4 אותיות ואת המיקום שלהן.
ג. לשחזר 4 אותיות ואת המקיום שלהן.
ד. לפרש את האתגר למוות מול המצלמות.
ה. להגיד פעמים רבות \"זה האתגר בשבילי! היום אנצח!\"


כדי להתמודד עם הקושי, אריק ממציא שיטה שעוזרת לו מאז לימודי הרפואה ועד היום. התאומים עושים מה שהוא אומר בהתלהבות רבה, והוא, בהתלהבות עוד יותר רבה, מנהל את המשימה ודואג להוביל את קניבה לנצחון.


שלא תהיה טעות - בארו לא יכלו לנצח גם אם רצו. בגלל שלא יכלו להושיב את אותם המתמודדים בשני אתגרים רצופים, מי שנאלץ להשתתף היו איגור (לא יודע עברית), נטע-לי (לא יודעת לרוץ ולזכור במקביל), ואופיר (מרוכז בעצמו). זה די חשף שלא יהיה עוד אתגר שבטי, משום שבאתגר הבא היו אמורים, לפי חוקי \"הישרדות 20\", להשתתף 4 אנשים.


אבל זה בסדר, הם גם לא רצו לנצח. נטע-לי שכחה את האותיות כשחזרה מהריצה ולא הצליחה לאיית את המילה \"כלום\", ואיגור היה עסוק, כרגיל, בלצעוק על מישהו.


אך אבוי! כשהם זוכים מגלים קניבה שהם בעצם הרגע איחדו את השבטים, ועליהם לחלוק את תשעת הבקבוקים עם עוד שישה אנשים. כולם כל כך שמחים שסוף סוף יש איחוד שלא אכפת להם אפילו מזה (אבל האגסים!).


כעת על השורדים להחליף את הבנדנות, מה שנעשה בטקס בסגנון השבעה בסוף טירונות 01 בניצנים, מחזור קצ\"ח, עד מתי השרדות 20 וכו\'. הכל היה שם: המתמודדים הניגשים בברכיים רועדות לגי\"ז, כלומר - המפקד גי\"ז (טר\"ש במיל\') - מקבלים את הבנדנה ומילות חיזוק, מגמגמים תודה, וחוזרים עם דמעות בעיניים. רק חסר בועז שרעבי ברקע, והטקס מושלם.


כמובן שאחרי השבעה צריך מסיבת סוף טירונות, משקה ראשון חינם וכו\', וזו אכן מתקיימת באיזו וילה סמוכה. האלכוהול זרם כאורז, האוכל זרם כאלכוהול, מאסג\'ים ניתנו, צילומי תקריב על ישבנים של בחורות בוצעו, ולכולם היה כיף (אבל לא לי). אריק לא הפסיק לעבוד לכל האורך, לתכנן ולחשוב, עד שהוא העלה עשן מהאוזניים, מה שבעיקר התמקד בבדיחות מטופשות ובניסיון להתחיל עם אופיר (\"איפה אתה מתאמן?\". נו באמת).


אחרי המסיבה חוזרים לעסקים, ועסקים ב\"הישרדות\" משמעו מסיבת כיתה ג\'. ריגרסיה מסוימת למי שהרגע סיים טירונות, אבל בכל זאת. כולם משחקים חבילה עוברת, שהיא זמן טוב לבחון את האסטרטגיה של כולם. חוץ מאיגור שחושף את הברית הצמודה שלו עם עידן (עידן בתגובה: הידד! אוהבים אותי), ואופיר שמסמן מטרה על ראשו של אותו עידן (עידן בתגובה: נראה לי שיש עלי מטרה עכשיו. הידד!), כולם עושים את הדבר הבנאלי ובוחרים על פי הרגשה. הרגע הטוב ביותר הוא באחריות אנסטסיה, שנתנה לאפרת את פרס ה\"הכי יפה על האי\". יש כל כך הרבה דברים לא בסדר עם המשפט הזה, אבל זה מצחיק. בכיתה ג\' שבה מתקיים המשחק, אפרת היא הילדה המקובלת.


כדי להגביר את הדרמה, עכשיו מגיע השלב שבו מחלקים את הפריטים האישיים מהבית. הרוב די משעמם - תמונות ילדות של אפרת ואיגור, תמונה של החבר של נטע-לי (ועוד עקיצה משעשעת מצידה של אפרת - \"אבא של צביקה פיק לא יכול להראות יותר מבוגר ממנו\" - מה נטע-לי אי פעם עשתה לה שהיא כה כועסת? לקחה לה קצת אורז?), השיער לשעבר של איתי (חבוב, עברו חמש שנים מאז שזכרת מה זה שיער, זה לא הופך אותך ליותר אנושי). תעודת הזהות של אחיו של אריק היתה מזכרת מעניינת, מרגשת, ואם להיות צינית לרגע - גם מבריקה. כי ברגע זה הוא הפך את עצמו לאנושי ונגיש במשחק, והזכיר שיש לו סיפור קשה מאחוריו, וזה מה שכולם אוהבים (האם אריק חשב על זה? הייתי מסתכנת ואומרת שלא, אבל הכתבה עליו בעיתון, שמתמקדת בעיקר בזה, מלמדת אותנו שההפך עשוי להיות נכון).


לעידן הביאו את הגיטרה, והוא ניגן שיר על חבריו שנהרגו - עוד צעד מבריק, אולם בגלל שלא אאשים את עידן בברק מיותר, אניח שהוא פשוט רוצה לקדם את המוסיקה שלו (וגם ערוץ 10 רוצה, כמובן). מה שקרה אחר כך גם היה מעניין, וזו התפרקותו של איתי. אני לא יודעת אם זה ישחק לטובתו, אבל זה הפך גם אותו לנגיש ואמיתי (בנות ה-13 בהיסטריה).


אופיר, איכשהו, למרות סיפור על אהבה שהוחמצה, עדיין נשמע כמו נחש נבזי כשהוא אומר את זה, ולא מצליח לעורר אמפתיה. משהו בבנאדם הזה פשוט לא מתחבר, וזה מתחיל לבלוט אחרי שבאיחוד כולם חברים נורא טובים, אוהבים, ישנים כפיות וכו\'.


אחר כך חוזרים לאי החדש, הריק מכל מתנות ומותרות. השורדים מקבלים המון אורז וברזנט, אבל צריכים לבנות את הכל מההתחלה. הם נשכבים על הריצפה עם הברזנט על הראש, מתכרבלים והולכים לישון.


בבוקר מתחילים לדבר על לאכול את התרנגולת האומללה, ולמרות שלא היה לנו כאן אפוס כמו עם קוריצה, אנחנו יכולים לראות שההפקה מתחילה לתכנן את הטוויסט הבא (איגור רוצה לאכול, נטע-לי מדיחה אותו).


בין לבין נזכרים לדבר על אסטרטגיה, אבל שום דבר קונקרטי לא נאמר. אפרת רוצה את האופציות פתוחות, נטע לי רוצה להישאר עם הבנים, אנסטסיה חושבת שיש לה ברית, אבל לא יראו לנו שום דבר שעשוי ללמד על מה שיקרה. אריק, כרגיל, מפרפר, אבל לא נדע עד שלא נדע, וזה יהיה בסוף מועצת השבט, כי מאוד נזהרים לא להגיד לנו שום דבר בעל ערך.


לסיום הפרק אנחנו ניגשים למשימת החסינות, ולשובם של המודחים. החוקים מוסברים: המודחים ששבו מסנטיאגו, שרוצים לחזור לאי יותר מכל דבר במשחק, יתחרו ביניהם על מקום בשבט החדש. חברי השבט כבר החליטו שמי שלא יגיע יודח בהזדמנות הראשונה. משום שהתחרות היא בין בשבקין אחד וארבע בנות, וכנראה יהיה אתגר כוח (המשימה אמנם בפרק הבא, אבל לא עשו אותי אתמול) לאיש מלבד לבשבקין לא יהיה סיכוי. עלינו להתאושש מההלם שבטוויסט במשחק (אליו מכינים אותנו כבר חודש), ועל כן עלינו לחכות לפרק הבא כדי לראות מה יקרה.


לסיכום מתומצת: לא למדנו שום דבר חדש השבוע. נקסט.