המסך המפוצל

הדחה בשלושה פרקים

סיכום השבוע החמישי ב\"הישרדות איי הפנינה\"

מאת: איימס

פורסם: 01-02-2009
8 תגובות

אחרי ימים ארוכים בהם הטלוויזיה זעקה לעברי \"כללי המשחק הופרו! שורד מתבקש לעזוב!\", ציפיתי לאקשן דומה גם בפרק. אבל ב\"הישרדות\" כמו ב\"הישרדות\" לא מגלים לנו שום דבר מעניין, הפעם בתואנה של \"שמירה על פרטיות\", ורק אומרים לנו שמאיר קם באישון ליל, וצעק כל מיני דברים לעבר כל מיני אנשים. מרתק. מאיר, מצידו, לא נראה מופתע מעזיבתו המוקדמת, ודאי ידע כבר שזה גורלו, אך חיכו למועד רשמי, כדי שכולם יהיו מעודכנים.


המועד הרשמי הוא משימת הפרס, ועל כן מיד אחרי עזיבתו שוכחים ממאיר וניגשים לשים פריטים בתוך תיבה. פְריט אחרי פְריט (כך לפי גי\"ז) אוספים השורדים ומניחים בתיבה, ובסוף עליהם לגרור אותה לחוף. נטע-לי מתקשה בהבנה של ההבדל בין \"בפנים\" ו\"בחוץ\", איגור מתקשה להבין את הפואנטה של להתחיל ואף לסיים, ושבט קניבה יוצא וידו על העליונה. הפרס הלא פרופורציונלי בעליל למשימה זו: פירות, כלי דיג, ערסל ושירות על ידי בני השבט השני.


בארו הפסידו, ועל כן עליהם לשרת את קניבה. לפני בואם, קניבה מתכננים את המשימות שהם רוצים שיושלמו, וכשבארו מגיעים הם רודים בהם להנאתם. אפרת מגדילה ומתעללת במיוחד, בלי חשיבה קדימה כלל, שכן מין הידוע הוא שיש איחוד ממש מעבר לפינה, ואז את לא רוצה ששבט שלם (שגם ככה די שונא אותך בגלל התבטאויות עבר) ישנא אותך.


אריק הוא היחיד שמבין את זה, אם כי גם הוא לא מציג יכולות אסטרטגיות מופלאות, אבל גם לא טומן ידו בצלחת כשהוא מזמן את דיוה להכנת סלט פירות. זה הלך משהו כזה:


אריק: אבלה עם דיווה אחה\"צ.
דיווה: כמה אכלתי!
אריק: רק ראתה אוכל וכבר גילתה לי הכל.
דיווה: אריק כזה חמוד!
אריק: דיווה? פסיכוטית! (חוו\"ד של רופא, יש לציין).


ואחרי שאריק הפגין מעט חכמה, הוא רץ לבני שבטו, לחלוק את כל מה שהוא גילה, ולא מחזיק שום קלפים קרוב לחזה. חכם? עוד נראה, אבל כנראה שלא.


בינתיים בבארו, מבינים שאנורקסיה לא מסייעת בחוסן גופני, ומחליטים לאכול שלושה גרם אורז, כל אחד. שבעים ומרוצים הם ניגשים למשימת החסינות, בה על שלושה חברי שבט להחזיק על כתפיהם מקל, בעוד חברי השבט השני מעמיסים עליהם עשרה קילו בכל פעם.


עוד בעלי תפקיד במשימה: שניים שמניחים את המשקל, ושניים שמנהלים את המשימה. לא ברור למה צריך כה הרבה, אבל שיהיה.


קניבה שלחו את גיא, אפרת ואיתי, כי איתי עשה דברים כאלו כל השירות הצבאי. מסתבר שבשייטת עושים הרבה משימות חסרות פשר וחסרות תועלת, אבל שמפתחות את השרירים בשכמות. בארו שלחו את עידן, אופיר (הצחור כשלג - ואני מתכוונת לכך באופן מילולי ככל הניתן), ומירית. הפרומואים מכינים אותנו מראש, כנראה מחשש מפני תגובות קשות בקרב חולי לב, שהדו קרב יהיה בין גיא ועידן (שקר, גם מירית היתה שם), אז לא באמת היה מתח.


אחרי שלאיתי נרדמת היד והוא פורש ההמשך כבר ברור, ואכן, קניבה מפסידים, אבל לא אחרי שאפרת מצליחה לשאת 40 קילוגרמים במשך דקות ארוכות. לפחות זה סתם לה את הפה.


ממשימה למשימה, אנו מדלגים לאי הגלות. עידן ואפרת נפגשים ו\"בהחלט יש אפשרות שניפגש אחר כך\". עידן, אתה כה פיוטי. משימת אי הגלות עובדת כך: עידן ואפרת קשורים הפוכים. בתורות, שואלים אותם שאלות. מי שעונה נכון, מנותק מהקשירה, עד שהוא נופל. מי ששוגה נותר קשור. הראשון שנופל צודק.


את אפרת שואלים שאלות קשות כגון מה ההבדל במספר הכרומוזומים בין נשים וגברים (0), מה קורה למשקל של מיץ תפוזים קפוא (כלום), ושלל דברים קשים. את עידן שאלו מה ספרו באי שעליו הם נמצאים (פנינים) ומה מהבאים היא נקבה (צומת, גרב, לחי). עידן הפנה את הלחי השניה והפסיד במשימה.


בלילה התחממו אפרת ועידן סביב המדורה, שרו שירים, וניסו להיראות מעניינים. קצת מוזר לי מה הם מוצאים זה בזו, אבל זה כנראה טוב לרייטינג, אז שיהיה - הם רק מחכים להתאחד.


בבארו הכל טוב ויפה, מוצאים אוכל (נחש ועץ מנגו), ונהנים מהחיים, בזמן שבקניבה בשבקין עולה לכולם על העצבים (שוב אנחנו מגלים רק רגע לפני ההדחה שכולם בעצם שונאים את המודח הפוטנציאלי - ראה מקרה אנסטסיה), ובמקביל הופך לפרנואיד עד מאוד - כנראה בצדק.


בגלל שכבר שלוש דקות לא היו לנו משימות, עוברים למשימת חסינות אישית, שהיא שילוב בין מלחמת אגודלים ו... לא יודעת, לתפוס מוט באויר. כל אחד מתמודד מול כל האחרים, ואז עוברים לשורד הבא שמתמודד מול כולם. ככה עד שכולם התמודדו מול כולם המון פעמים.


בכל מקרה, אחרי שבשבקין הצליח ביותר מדי סיבובים, קשרו נגדו חברי השבט קשר, ונתנו לאיתי לנצח, כי אחרי שנרדמה לו היד הוא שקע במרה שחורה, והיה צריך עידוד. לכן נתנו לו לנצח עד שהיה שיוויון בנקודות בין בשבקין ואיתי, וגי\"ז הכריז שאיש לא יוכל להתחרות בהם ולכן יהיה דו קרב בו זכה איתי, ובא לציון גואל.


במועצת השבט כולם התקוטטו, הודו שנתנו לאיתי לנצח, ולבסוף איתי ויתר על שרשרת החסינות.


לטובת מי?
מי יודח?
האם גי\"ז יאמר \"חברים\"?
כל זאת ועוד, בפרק הבא. כי זה לגמרי נורמלי לחכות שלושה פרקים עבור הדחה. רק ב\"הישרדות איי הפנינה\".