המסך המפוצל

ניוזון 1, 13/1/09

תוכנית האירוח החדשה של ג`יי לנו, חזרתה של דונה מרטין, סדרת הבת של מלרוז פלייס והפרויקט החדש של סטיבן מופאט

מאת: איתן גשם

פורסם: 13-01-2009
13 תגובות
הסיפור הגדול של השבועות האחרונים הוא הדיל המפתיע (וההיסטורי אפשר אולי לומר) שהושג בין רשת NBC לבין ג'יי לנו שישאיר את לנו ברשת לעוד שנים רבות. ע"פ ההסכם, לנו - שיעביר את המושכות של "תוכנית הלילה" לקונאן או'בראיין החל מחודש מאי הקרוב - יקבל תוכנית אירוח בידורית בעל אופי דומה לתוכניתו הותיקה שתשודר מדי ערב בשעה 22:00 (משבצת שהיתה שמורה עד כה לסדרות מתוסרטות בדרך כלל). התוכנית תעלה לשידור כנראה בסתיו הקרוב.

לסיפור הזה יש מספר היבטים מעניינים:

מבחינת ג'יי לנו - בהחלט מהלך מעניין בהתחשב בעובדה שהוא זכה לחיזור נמרץ ממנהלי הרשתות האחרות (כנראה בעיקר ע"י רשת ABC). מהלך נועז או הימור בטוח? לא ברור עדיין.

מבחינת קונאן - כלפי חוץ הוא שומר על פאסון. או'בראיין בירך על המהלך במהלך תכניתו וגם לנו מספר שקיבל ממנו תמיכה בשיחת טלפון פרטית. אבל האם עמוק בפנים הג'ינג'י השנון לא מסתיר כאב מסוים? אחרי הכל, לנו יגנוב לו את השמות הגדולים של האורחים ויהפוך (שוב) לשיחת היום. ואולי מעז ייצא דווקא מתוק? כולם צפו שלנו יתחרה באו'בראיין ויגנוב לו חלק גדול מהקהל, ועכשיו זה לא יקרה. ואולי הרעש מסביב ללנו יאפשר לקונאן להמשיך להיות פרוע ונועז ולא להגמיש את עצמו לצרכי הקהל ה"מבוגר" וה"שמרן" יותר של 23:30? קונאן התראיין לאחרונה ל"שיקגו טריביון" ואמר שהוא מתכוון לוותר על חלק מהשטויות (למשל: על דמות ה"דב המאונן" הפופולארית) וללכת על הומור קצת יותר רציני, אבל רמז שהוא בהחלט לא מתכוון לוותר על חלק מהדברים הפרועים שהפכו אותו למה שהוא (והזכיר במפורש את "טריומפף הכלב המעליב" כדמות שתמשיך להופיע גם בתוכנית הלילה החדשה). או'בראיין, אגב, ישדר את התוכנית האחרונה במתכונת ה"לייט נייט" כבר ב-20 בפברואר, וייצא לחופשה קצרה על מנת להיערך למעבר ללוס אנג'לס, שם תשודר התוכנית החדשה. את מקומו ימלא ג'ימי פאלון שכבר החל לשדר קטעים קצרים באינטרנט כ"הכנה" לקראת הכניסה לתפקיד החדש.

אשר לקימל - הוא היה אמור להיות המפסיד הגדול מהמעבר של לנו. היו לא מעט דיבורים על כך שמעבר של לנו לרשת ABC הוא עניין של זמן, ובמצב דברים זה קימל היה צפוי להידחק למשבצת המאוחרת יותר (או לוותר בכלל). המהלך של לנו - שבתקופה האחרונה הוא וקימל התיידדו והפכו קרובים (ואף הרבו להתארח זה בתוכניתו של זה) - נוח מאד עבור קימל בשני מובנים: הוא מסייע לו לשמור על הג'וב שלו ומשאיר את לנו מחוץ לתחרות שלו. אשכרה חבר אמיתי. קימל, מצדו, מיהר להגיב והודה שהוא "מרגיש שסנטר ענק ירד לי מעל הגב".

במישור הפנימי של רשת NBC מדובר בהימור שנראה, על פניו, חכם: Win-Win Situation. גם משאירים את לנו ברשת ומונעים ממנו לקרוע את הרשת במקום אחר, גם משיגים "תעודת ביטוח" למקרה שאו'בראיין ייכשל במשבצת החדשה וגם חוסכים בעלויות. בעידן שבו הפקת סדרות מקוריות כרוכה בעלויות תקציביות גבוהות ובהרבה עגמת נפש, וכאשר אין לרשת ממילא מה להפסיד (אוקיי, אפשר להפסיד ל-CW ברייטינג. זה גם משהו). תוסיפו לכך את העובדה שהרשת ממילא התקשתה מאוד לייצר סדרות להיט במשבצת השידור של השעה 22:00 (למעט "ER") ופתאום זה נראה כמו מהלך כמעט מתבקש. מצד שני, אם התוכנית החדשה תיכשל, זה עלול לקבור סופית את הרשת ולפגוע במוניטין של לנו ואולי גם של או'בראיין. יהיה מעניין.

בנוגע למישור הטלוויזיוני - טוב, זה כבר שווה כתבה נפרדת בפני עצמה.

אבל החלק הכי מעניין אולי בסיפור הם דברים שאמר ריצ'ארד בלצר (התותח שגילם, מגלם ויגלם כנראה לנצח נצחים את הבלש ג'ון מאנץ') בראיון עיתונאי. בלצר תקף בחריפות את המהלך ואמר שאף שייתכן שמבחינה כלכלית מדובר במהלך מבריק מבחינת הרשת לטווח הקצר ההשלכות עלולות להיות הרסניות ומסוכנות ויפגעו קשות בפרנסה של עובדים רבים בסדרות פוטנציאליות. בלצר, למותר לציין, משחק באחת מסדרות "חוק וסדר" שמשודרות תחת מטריית Universal NBC, ועצם העובדה שהוא אומר את הדברים בפומבי הינה בגדר גילוי אומץ לב בלתי רגיל, במונחים הוליוודיים.

מצד שני, אומץ לב או לא אומץ לב, אבל איפה תיאוריית הקונספירציה בכל הסיפור הזה? הא? בימים של "רצח מאדום לשחור" מחדל כזה לא היה קורה לו, תהיו בטוחים.



דונה מרטין חוזרת ל-"90210". לא ממש חדשות מפתיעות, בהתחשב בעובדה שטורי ספלינג לא הסתירה את רצונה לככב בסדרת הבת, ובתקופה האחרונה נוהלו מגעים מתקדמים שהבשילו לכדי הסכם. ספלינג תצוץ לקראת סיום העונה, ולפי הדיווחים האחרונים העיתוי אינו מקרי, כיוון שזו תקופה שבה שנון דוהרטי תסיים את הופעתה בעונה הזו, וכנראה שספלינג המתינה שחברתה הקרובה לשעבר והצ'ילבה הגדולה בהווה תסתלק מהבמה כדי שהיא תוכל להשתלט עליה ולהחזיר לחיים את הצדקנית המתחסדת האהובה.

אגב, השמועות האחרונות מדברות על כך שאם העסק יילך טוב, אולי דונה מרטין תקבל סדרת בת משלה - "The 40 Year Old Virgin" שמה.

והנה חדשה באמת משמחת - לורן גרהאם חוזרת לטלוויזיה! השחקנית המצוינת מ"בנות גילמור" תככב בסדרה קומית חדשה שתשודר ברשת ABC (עדיין אין שם), שנוצרה ע"י אלכס הרשברג ("וויל וגרייס") ואחד ממפיקיה בפועל יהיה מיץ' הורוביץ מ"משפחה בהפרעה" (כמה פרויקטים יש לו, למען השם?). גרהאם תגלם "גורואית" של עזרה-עצמית שמייעצת לאנשים כיצד לחיות את חייהם בלי לחץ, אבל מוצאת את עצמה זקוקה לעזרה דומה כשהחבר שלה זורק אותה.

תנו לנו לנחש... היא מוצאת את עצמה לבדה כשהיא צריכה לגדל לבדה ילדה שמהר מאוד הופכת לחברתה הטובה ביותר? נשמע רעיון גאוני לסדרה!

ל-"Pushing Daisies" נותרו עדיין שלושה פרקים שלא שודרו, אבל רשת ABC נמנעת בינתיים מלשדר אותם ואפילו לא טורחת להסביר את ההתנהגות המבישה שלה. פשוט מעצבן.

ואולי בכל זאת אפשר למצוא נחמה פורתא בסיפור הזה - בריאן פולר חזר לצוות הכותבים של "גיבורים" ועזר לכתוב את פרקי סיום העונה השלישית והוא אמור גם להישאר שם לעונה הרביעית. פולר עצמו התראיין לאחרונה והסביר מה לדעתו לא עבד בסדרה (מה שטרד את מנוחתו היה ה"דחיסות" הרבה של העלילות), והוא הבטיח לפעול כדי לכוון את הסדרה לכיוון הנכון.

ובמעבר חד לסיפור אחר שקשור ב"גיבורים" - אתר "E" חשף שאחד השחקנים הבכירים בסדרה ביקש לעזוב אותה כיוון שהביע אכזבה מהכיוון הקריאטיבי אליו הולכת הסדרה, או במילים אחרות: מהיעדר זמן מסך מספק, אלא מה. בדיווח לא נכתב שם השחקן הסורר, אבל נרמז שמדובר באחד השמות היותר מוכרים, ושהכותבים מתכוונים לכבד את הבקשה.

סיפור מעניין מאוד מתרחש בימים אלה מאחורי הקלעים של "אחים ואחיות", שהשורה התחתונה שלו היא שהשחקן בלת'זר גטי פוטר מהסדרה. החלק המעניין באמת הוא שהמפיקים קיבלו את ההחלטה על שחרורו של גטי מהחוזה שלו לפני זמן מה אבל לא סיפרו על כך לגטי אלא לאחרונה. אתר "EW" דיווח על שחקן בסדרה מוכרת שעומד לאבד את הג'וב שלו ולא יודע על כך - סיפור שעורר גל של שמועות - עד שבדיעבד, התברר שזהו גטי.

הסיבה ה"רשמית" למהלך היא קריאטיבית - המפיקים טוענים שהדמות מיצתה את עצמה ושיש צורך ברענון, אבל מאחורי הקלעים מדברים על התנהגות בלתי נסבלת של גטי לאחרונה, שכוללת איחורים לצילומים, אי-שינון של טקסטים ויחס לא יפה כלפי הקולגות שמאסו בו ובמעשיו. תוסיפו לכך תשומת לב רבה בשל רומן מתוקשר שלו עם סיינה מילר, ותקבלו מתכון בדוק לצרות.

הנה עצה קטנה לגטי: אם תישאר מובטל זמן רב, תוכל תמיד למצוא עבודה בתור אחיו התאום האבוד של צ'ארלי שין. אחרי שתצטרף אליה ייקראו לה בטח: "שני גברים ושלושת רבעי".



עוד שחקנית שעוזבת את הסדרה שלה היא אשלי ג'נסן, המגלמת את כריסטינה ב"בטי". לפי הדיווחים ג'נסן ביקשה להשתחרר מהחוזה שלה ולא תהיה חברת קאסט קבועה בעונה הרביעית של הסדרה. עדיין לא ברור אם תמשיך להופיע בתפקיד מוקטן.

למי שלא שמע, רשת CW אישרה לשידור סדרת בת גם ל"מלרוז", והספקולציות לגבי הופעות אורח החלו להתרוצץ מאז. באופן מפתיע, כמעט ולא מוזכרים שמות מוכרים מן העבר, למעט שם אחד - הת'ר לוקליר. דווקא מי שהיתה לה הקריירה הכי מבטיחה, היא זו שעשויה לחזור, ולפי הדיווחים האחרונים, היא בהחלט פתוחה להצעה הזו.

מזל טוב למייקל סי. הול. כוכב "דקסטר" התחתן עם... לא פחות ולא יותר מאשר ג'ניפר קרפנטר המגלמת את אחותו דברה בסדרה. קצת קריפי, לא?

מנהלי רשת AMC הודיעו ש"מאד מן" צפויה לחזור לעונה שלישית בקיץ הבא. אבל לא בטוח שמת'יו וויינר, יוצר הסדרה והמפיק בפועל שלה יהיה שם. וויינר אמר בראיון לאתר "E" שהוא לא יודע שום דבר על העונה הבאה, ומבחינתו ייתכן שהיא לא תהיה. כפי שדווח כאן בעבר, המו"מ בין וויינר לבין ההפקה תקוע, ומסתבר שלא הושגה התקדמות רבה. נראה שההכרזה על חזרתה של הסדרה נועדה לרמוז לוויינר שאפשר גם בלעדיו. אבל אם תשאלו את כוכבת הסדרה כריסטינה הנדריקס, זה לא יקרה. "אין סדרה בלי מת'יו" פסקה בנחרצות. עושה רושם שהמו"מ נראה כמו פרק ממוצע בסדרה - מרגיש כאילו נמשך נצח, לא קורה בו שום דבר, ובסוף כולם נפגשים ב"גלובוס הזהב".

סת' רוגן יכתוב פרק ל"משפחת סימפסון" ויתרום אליו את קולו. יוצר הסדרה, מאט גרונינג, אישר לאחרונה את השמועות, וסיפר שרוגן פנה אליו והפרק יעסוק בחוברת קומיקס מיוחדת שהופכת לסרט קולנוע בכיכובה של אחת הדמויות הראשיות. רוגן צפוי להיות המאמן האישי של אותה דמות. אם כבר סת' רוגן כותב פרק לסדרת טלוויזיה, לא הייתם מצפים שזה יהיה ל"העשב של השכן"?

זוכרים את הימים שבהם מנחה ה"אוסקר" היה קומיקאי מיומן שהיה מרביץ מונולוג ארוך בפתיחה ואח"כ מתבל בכמה פנינים בהמשך? תשכחו מזה. מפיקי הטקס החליטו ללכת השנה על קו חדש - יו ג'קמן, הוא ולא שרף, יהיה המנחה של הטקס. לג'קמן, כדאי להזכיר, יש עבר עשיר בהופעות על במה, בעיקר במיוזיקלס, כך שאפשר לצפות שהוא ישלב את ההופעה שלו עם קטעי ריקוד ושירה... וכולנו זוכרים כמה נפלא זה עבד ב-"Viva Laughlin".



חברי הקאסט של "איך פגשתי את אמא" קיבלו בימים אלה בשורות טובות - כולם יקבלו העלאה משמעותית בשכרם, ולמעשה, ישלשו את המשכורת שקיבלו בתחילה, כשההעלאה היא רטרואקטיבית לעונה הראשונה. כמו כן, הוארכו חוזי השחקנים שבמקור היו לשבע עונות, הוארכו לעונה נוספת, שמינית במספר. המשמעות היא שאם תהיה עונה שמינית, השכר שלהם כבר מובטח.

וניל פטריק האריס, אגב, הנחה בסוף השבוע האחרון את "סאטרדיי נייט לייב", ועשה עבודה פנטסטית כהרגלו (מומלץ מאד לראות את המערכון על כוכבי ברודוויי שמתמודדים עם המצב הכלכלי, עם רפרנס לאחת הידיעות בניוזון הזה), ובין הדברים שעשה, יש גם את הקטע המבריק הזה:

להפתעת רבים שחשבו שהסדרה גמורה, רשת "FOX" החליטה להחיות את הסדרה "עד המוות" בכיכובם של בראד גארט וג'ואלי פישר. אין ספק שבתקופה זו של השתלטות הריאליטי והשעשועונים באמת חשוב לשמור על סדרות האיכות באוויר (רגע, הם עוד מסוגלים לקחת את המשפט הזה ברצינות, הרי זאת רשת "FOX", למען ה-Shame).

ואם כבר Shame - רשת HBO עומדת לשדר גרסה אמריקאית לסדרה הבריטית המופלאה "לגדול בלי בושה". הרעיון הכללי צפוי להישמר, עם השינויים המחויבים. את הסדרה יפיק ג'ון וולס ("הבית הלבן"). אגב, יש דיבורים על סדרה חדשה שעובדים עליה בימים אלה - על מפיקים שמפחדים לקחת סיכון בהעלאת רעיונות חדשים ומתעצלים למצוא כאלה. זה מבוסס על סדרה ישראלית ויקראו לה: "לגנוב בלי בושה".

ונישאר עם HBO ורימייקים לסדרות ישראליות - הרשת משנה קצת את שיטת השידור השבועית של "בטיפול". במקום חמישה פרקים, אחד בכל יום בשבוע, ישודרו הפרקים ביומיים. כלומר: באחד הימים ישודרו שלושה פרקים ברצף. שלושה פרקים ברצף! תמיד הערצתי את האנשים שישבו בקולנוע וראו את "יומן" של דוד פרלוב. עכשיו אלה נראים כמו חובבנים לעומת צופי HBO.

סיפור מעניין מאוד שקשור בג'רמי פיבן - כוכב "הפמליה" עזב במפתיע את המחזה "Speed the Plow? בו כיכב לאחרונה על במת ברודוויי. ההצגה נכתבה ע"י המחזאי הנודע דייויד מאמט, ולצד פיבן מככבים בה (עדיין) השחקנים ראול אספראזה (הזכור לטוב מ"Pushing Daisies") ואליזבת מוס (פגי מ"מאד מן"). הסיפור הוא שפיבן טען שהוא לקה ב"הרעלת כספית", שזו - כך מסתבר - תסמונת שעלולה לקרות למי שאוכל יותר מדי סושי (ופיבן ידוע בתאוות הסושי, כמסתבר). אבל מאחורי הקלעים מדברים על התנהגות של דיווה מצד פיבן, ועל יחס מנוכר כלפיו מצד הקולגות, ובפרט של אספראזה שפתח עליו פה בכל הזדמנות, מה שבסופו של דבר הביא לעזיבה המתוקשרת. את העקיצה הכואבת ביותר סיפק - איך לא - מאמט, שבשנינות אופיינית הגיב לסיפור "הרעלת הכספית" ואמר "הוא כנראה רוצה להיות תרמומטר". אאוץ'. אם רק היה לפיבן סוכן ממולח וחסר מעצורים הפיאסקו הזה לא היה קורה לעולם.

מה נסגר עם טי. אר. נייט? לאחרונה דווח שכוכב הסדרה "האנטומיה של גריי" בדרך החוצה מהסדרה, ולמעשה, אף אחד לא טרח להכחיש את העניין. דובר על תסכול של השחקן מזמן המסך ההולך ומצטמצם לדמות שלו, על הידרדרות ברמת העלילות ועל תחושת אכזבה שלו ממפיקי הסדרה על הטיפול בפרשה המפורסמת ההיא עם אייזיה וושינגטון (כנראה שהוא סחב את זה מאז). אבל בימים האחרונים חלה תפנית נוספת, וכעת, מדברים על אפשרות ריאלית שנייט דווקא יישאר בסדרה. אז מה הנכון? Stay Tuned... ומה הכי עצוב? שזהו קו העלילה הכי מעניין שהיה בסדרה הזו מאז העונה השניה. עוד חדשות על "האנטומיה": מליסה ג'ורג' עוזבת את הסדרה (וזה סופי) ופיי דאנאוויי תפציע בקרוב בתפקיד אורח.

בעבר דווח כאן בטעות שפרק ה"סופרבול" המסורתי - שישודר השנה ברשת NBC - יהיה של הסדרה "צ'אק". ובכן, זה לא מדויק. אמנם יהיה פרק מיוחד של "צ'אק", אבל הוא ישודר ביום שלמחרת. בערב הסופרבול ישודר פרק של סדרה אהובה אחרת - "המשרד". וזה יהיה פרק כפול, עם שלל כוכבים אורחים וכו'. מי שרוצה לדעת על זהות הכוכבים האורחים, יכול לקרוא זאת כאן.

פרק הפיילוט של "Lie To Me", הסדרה החדשה והמדוברת של רשת FOX, על אדם שהוא כמו "פוליגרף אנושי" המתמחה בזיהוי שקרנים, הודלף לרשת. עכשיו שוב תוהים לא מעט אנשים האם היתה זו הדלפה מכוונת מצד אנשי הרשת או של גורם חיצוני. הנה רעיון: שיזמינו את כל עובדי הרשת לבדיקת פוליגרף. אנושית!

והנה ידיעה מפתיעה ומשמחת - בזמנו, דיווחנו כאן שטום פונטנה נזרק מהפקת הסדרה החדשה "The Philanthropist" שתשודר ברשת NBC, בעקבות חילוקי דעות קשים עם אנשי הרשת שדרשו ממנו למתן את האמירות החברתיות ולכוון ל"קהל גדול יותר". והנה, לפתע פתאום, התבשר פונטנה שהוא מקבל את הג'וב שלו בחזרה! לשינוי הדרמטי יש כנראה קשר לחילופי הגברי בצמרת הנהלת רשת NBC - קת'רין פופ, סגנית נשיא NBC UNIVERSAL שילמה את המחיר והלכה הביתה. הרשת הקימה מחלקה חדשה לסדרות מתוסרטות, ובראשה מינתה את אנג'לה ברומסטד, שעל המהלך של פונטנה מונחות טביעות אצבעותיה (כבר סימן טוב).

מישל טרכטנברג חוזרת ל"אחת שיודעת". השחקנית, שגילמה את דמותה של ג'ורג'ינה ספארקס, תשוב לתפקיד העסיסי לקראת תום העונה השניה.




קריסטין צ'נוות' הנפלאה ("Pushing Daisies") תככב בסדרה החדשה של דייויד אי.קלי "Legally Mad", על עורכת דין מבריקה שסובלת מהתקפים פסיכוטיים שמצטרפת למשרד של אביה. הסדרה תשודר ברשת NBC. דייויד אי. קלי? בסדרה על עורכי דין? עם הפרעה נפשית? וואו, נשמע מבטיח!

ביל לורנס, יוצר "סקרבס" התראיין לאחרונה באריכות לאתר "EW" וסיפר שהוא, מבחינתו, סיים עם הסדרה, אבל ייתכן מאוד ש"סקרבס" תמשיך בלעדיו, וההחלטה הזו נתונה בידי מפיקי רשת ABC (לשם עברה הסדרה), והיא בכלל לא קשורה לשום עניין קריאטיבי אלא ביזנס בלבד. ההסבר פשוט - הסדרה מופקת ע"י אולפני "Touchstone" שיש להם קשר ישיר לרשת, והמשמעות היא שאם הסדרה תמשוך מספיק קהל, תייצר רייטינג סביר ותמכור מארזי DVD לרוב, הרשת תראה בה מכרה זהב ויהיה לה אינטרס להמשיך את הסדרה. אם הסדרה תמשיך היא תתמקד ביתר המתמחים, אבל זאק בראף כבר אישר שלא תהיה לו בעיה להמשיך לעשות Voice Overs ברקע (אבל לא להופיע בעצמו). שני פרקי פתיחת העונה השמינית, אגב, זכו לרייטינג סביר יחסית לתקופה (6.8 מיליון ו-6.6 מיליון בהתאמה).

סטיבן מופאט, האיש שמאחורי "זיווגים" ו"ג'קיל", ואשר מונה לאחרונה להיות המפיק בפועל והכותב הראשי של "דוקטור הו", שוקד בימים אלה על גרסה חדשה משלו להרפתקאות "שרלוק הולמס". כן, לא פחות ולא יותר, סדרה שתעקוב אחר הבלש המפורסם ביותר בעולם והתעלומות שהוא פותר. והתעלומה הראשונה שהוא יתמודד איתה - מאיפה מופאט ימצא את הזמן לכתוב את הסדרה בתוך ים הדברים שהוא עוסק בהם לאחרונה?

ולסיום, טקס "גלובוס הזהב" נערך בתחילת השבוע, והזוכה הגדולה שלו בתחום הטלוויזיה היא מי אם לא טינה פיי. "רוק 30" זכתה הן בפרס הסדרה הטובה ביותר והן על התסריט ופיי זכתה בפרס "השחקנית הטובה ביותר בקומדיה". גם מקומו של אלק בולדווין לא נפקד, והוא שוב זכה בפרס "השחקן הטוב ביותר בקומדיה". בתחום הדרמה הפרסים התחלקו באופן קצת יותר הוגן - "מאד מן" זכתה שוב בפרס "הסדרה הטובה ביותר", אבל בפרס "השחקן הטוב ביותר" זכה גבריאל ביירן ("בטיפול") ובפרס השחקנית הטובה ביותר זכתה, די במפתיע, אנה פקווין ("דם אמיתי"). את רשימת הזוכים המלאה (גם בקולנוע) אפשר לראות בכתובת הבאה. את נאום הניצחון של טינה פיי שבו היא "סגרה חשבון" עם טרולים באינטרנט, כמו שרק מלכה כמוה יודעת, ניתן לראות כאן.