המסך המפוצל

ניוזון 1, 24/11/08

\"Pushing Daisies\" בוטלה יחד עם \"כסף, דארלינג\" ו\"איליי סטון\" וסדרות נוספות. הסרט של ארסטד בדרך, יחד עם סרטים שהיו פעם סדרות

מאת: איתן גשם

פורסם: 24-11-2008
20 תגובות
חדשות עצובות לכל מי שאכפת לו מטלוויזיה איכותית: אחרי תקופה ארוכה של חוסר ודאות, עכשיו זה סופי - "Pushing Daisies" בוטלה. 13 פרקים מהעונה השנייה כבר צולמו (וכנראה ישודרו), אבל לא יותר מכך. נחמה פורתא אפשר אולי למצוא בדבריו של בריאן פולר, יוצר הסדרה (שנפרד במילים נרגשות מחברי הקאסט אחרי שבישר להם על החדשות העצובות) לפיהם בכוונתו להמשיך את קווי העלילה של העונה השניה באמצעות חוברות קומיקס. פולר סיפר גם שהוא הולך לנסות ולהפיק סרט קולנוע באורך מלא על בסיס הסדרה. מעניין. רשת ABC לא הסתפקה בביטול הזה, ובדרך אמרה שלום גם ל"כסף, דארלינג" ול"איליי סטון". אגב, זה לא היה שבוע טוב במיוחד לגרג ברלנטי, ששימש כמפיק בפועל בשתי הסדרות הללו, וכעת נותר לעבוד על "אחים ואחיות" "בלבד". לעומת זאת, "החיים על המאדים" דווקא קיבלה חדשות מעודדות מהרשת, שהזמינה ארבעה פרקים נוספים מהסדרה. חבל מאד על "Daisies". אם רק היה אפשר להציל סדרות ע"י נגיעה קטנה בהן, ולהביא למותן של תוכניות אחרות במקום. אבל Fantasy לחוד ו-Reality לחוד...

רשת ABC הודיעה על שינויים ושיבוצים לקראת עונת החורף הקרובה, והנה עיקרי הדברים: "סקרבס" חוזרת ב-6 בינואר ותשובץ בימי שלישי, "מרפאה פרטית" זזה לימי חמישי ותוצמד ל"האנטומיה של גריי", וה"חיים על מאדים" תשובץ בימי רביעי, מייד אחרי "אבודים" שחוזרת לעונתה החמישית והלפני אחרונה.

עוד ביטולים וחידושים הימים האחרונים: רשת NBC ביטלה את "My Own Worst Enemy" (עם מניח הרעפים הנוצרי) ואת "ליפסטיק" (לגביה טוענים אנשי הרשת שרק אם תהיה עלייה דרמטית בשיעור הצפיה בה בפרקים שישודרו בעתיד הקרוב, יהיה סיכוי שאולי יוזמנו פרקים חדשים. בקיצור, זה נראה סיכוי קלוש ביותר). רשת CBS הזמינה, משום מה, עונה מלאה מ- "Gary Unmarried" ושלושה פרקים נוספים מ- "Worst Week". רשת CW הזמינה 5 פרקים נוספים מ-"Privileged" החביבה.

והנה חדשות שישמחו את מעריצי "משפחה בהפרעה" עד מאוד: אחרי הרבה ספקולציות, שמועות ודיבורים, עכשיו זה סופי. יהיה סרט! עדיין אין הודעה רשמית, אבל מספר רב של דיווחים ברשת מספרים על כך שמיץ' הורוביץ ורון האוורד "סגרו עסקה" עם "Imagine" ו-"Fox Searchlight" על כך שהסרט יופק, ולפי הדיווחים התקציב יעמוד על כ-15 מיליון דולר. אגב, המקורות שמדווחים על הפקת הסרט מספרים שאחד מכוכבי הקאסט המקורי לא ישתתף בסרט, אך כל יתר החברים הסכימו לשחק בו. לא דווח שמו של השחקן ה"סורר", אבל אפשר לנחש די בקלות שמדובר במייקל סרה (ג'ורג' מייקל) שהביע בעבר אי-רצון להשתתף בסרט כזה.



עושה רושם שהמשבר שעובר על "גיבורים" (גם בפן הקריאטיבי וגם במונחי רייטינג) מתחיל לתת את אותותיו ולהשפיע על יוצר הסדרה טים קרינג, וממש לא לטובה. קרינג העניק ראיון לאתר "IGN" וטען שהטכנולוגיה המתקדמת שמאפשרת צפייה בסדרות לא בהכרח ב"זמן אמת" (כמו ה- TIVO ויתר מכשירי ההקלטה) "מקשה מאוד על מעקב קבוע בסדרות עם עלילה מתמשכת". כן, כן. מה ששמעתם. מה שתגיד, טים. אבל זה עוד מילא. בהמשך, קרינג התייחס לאלה שצופים ב"זמן אמת" והבהיר, כי הם לא חכמים גדולים, כי הם לא צופים באמצעים האופטימאליים לצפייה, וקרא להם "Saps" ו-"Dipshits". יופי של דרך לפרגן לקהל שלך, בן אדם. אם תמשיך ככה, טים, בקרוב הצופים שלך לא יהיו "גיבורים", אלא "נמלטים" (או "אבודים").

הזכרנו קודם סרטים שמבוססים על סדרות מבוטלות, נראה שיש כאן טרנד חדש בהוליווד ו"משפחה בהפרעה" (ואולי גם "Daisies") לא לבד. בקרוב ייצא סרט שהופק ישר ל-DVD של "Dead Like Me" ז"ל (עוד סדרה של בראיין פולר על מוות שהלכה לעולמה בטרם עת), ועכשיו מספרים שאדי איזארד מתכוון לעשות כמעט הכל כדי להפיק סרט שמבוסס על "הנובוריצ'ים", כולל איסוף תרומות באינטרנט והצקה לאולפנים הגדולים עד שייכנעו. היי, הנה רעיון בשבילך, אדי - אולי תתחזה למישהו עשיר ותשכנע את המפיקים שהם יעשו קופה יפה ממך. מה אתה אומר?

ועוד סרט-מבוסס-על-סדרה שמדברים עליו הוא סרט קולנוע נוסף של "סאות פארק". מאט פרקר וטריי סטון מעוניינים להפיק סרט קולנוע מלא שיסיים את הסדרה אחת ולתמיד. אם המנוולים האלה יהרגו את קני, אני לא יודע מה אעשה להם!

וסרט-קולנוע-מבוסס-על-סדרה פעם אחרונה. אמש שודר בארה"ב סרט טלוויזיה של "24" שאמור בעצם להוות את קרש הקפיצה העלילתי לעונה הקרובה. מכל מקום, מפיקי הסדרה מדברים על כך שאם הרייטינג לסרט יהיה גבוה, יהיה להם קל לשכנע חברות הפקה להפיק סרט עלילתי שמבוסס על הסדרה, ובמיוחד, כמובן, על דמותו של ג'ק באוור (משהו שכבר דובר עליו בעבר).

מי אמר שלהיות חבר קאסט ולהרוויח יותר כסף זה בהכרח טוב יותר? תשאלו את השחקן קונור פאולו (אריק ון דר וודסן מ"אחת שיודעת"), הוא קיבל לאחרונה הצעה ממפיקי הסדרה להפוך לחבר קאסט קבוע - וסירב. לכאורה, קצת משונה. למה שמישהו יגיד "לא" לקידום כזה? אבל ייתכן שפאולו דווקא בחור פיקח. הוא ממילא מתוכנן להופיע רק בכמחצית מהפרקים בעונה. כחבר קאסט הוא מנוע מלהופיע בפרויקטים אחרים. כ"שחקן אורח מתמשך" אין עליו הגבלה כזו, ופאולו בחר לבצע את השיקול שלו ולבחור באופציה המכניסה פחות, אבל ה"חופשית" יותר. מעניין מאוד. מצד שני, אולי זו הדרך שלו להגיד לכותבים שיפסיקו לכתוב לו סצנות משותפות עם ידידתו ג'ני המפרי. הוא לא היחיד שהיה מוכן לוותר על כסף, רק שתפסיק לבלבל לו את המוח.

ראשידה ג'ונס, הלא היא קרן פיליפלי מ"המשרד" לוהקה לסדרה החדשה של איימי פוהלר. ליהוק ממש לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שאת הסדרה יכתבו ויפיקו גרג דניאל ומייק שור מ"המשרד". לא ידוע הרבה על הסדרה בינתיים, אבל ידוע שג'ונס תופיע בתפקיד של אחות, ושכנראה יהיו בה "Talking Heads" כמו ב"המשרד", שזה מגניב.

עוד על "המשרד" - צופי הסדרה האדוקים צפויים לקבל בונוס חדש. מדי שבוע תעלה באתר האינטרנט של רשת NBC "גרסת המפיק" של פרקי הסדרה, ושם יוכלו הצופים לראות את כל הפרק כפי שתוכנן מלכתחילה, כולל קטעים שירדו בעריכה, קטעים ששונו קצת וכיו"ב.

"המשרד" פעם נוספת. בי ג'יי נובאק, אחד הכותבים הראשיים ושחקן קבוע בסדרה (מגלם את ראיין) עומד להשתתף בסרט החדש והכל כך מדובר של קוונטין טרנטינו, ולצורך כך יעזוב את הסדרה בקרוב. ישנם דיווחים סותרים בנוגע לשאלה האם הוא ישוב לאחר סיום הצילומים. נחכה ונראה.



ו"המשרד" פעם אחרונה: הילארי דאף חתמה על הסכם עבודה מול רשת NBC שיאפשר לה להופיע בתפקידים שונים בסדרות שונות של הרשת. השחקנית הצעירה סיפרה שהסדרה שהיא היתה הכי שמחה להתארח בה היא "המשרד", וציינה גם את "רוק 30" כאופציה מועדפת נוספת. עכשיו רק צריך "לתפור" לה איזה קו עלילה מעניין. האמת? הייתי משדך לה את קריד. הם נראים כמו זוג מתאים, לא?

ואם הזכרנו את "30 רוק" - השבוע אירע על הסט אירוע מפחיד משהו, שרק בנס לא נגמר בנפגעים. מונית שנסעה על הסט פגעה במשאית וכמעט הרגה ילד בן 9 שהופיע בסצנה עם טינה פיי. לילד ולפיי שלום.

ושוב "30 רוק" - למרבה הצער, המומנטום החיובי והרעש מסביב לסדרה שבאו לידי ביטוי בתחילת העונה בנתוני הרייטינג, די הלכו לאיבוד, והקהל האמריקאי חזר לטמטום הרגיל שלו. הסדרה איבדה כחצי מיליון צופים בין הפרק השני לשלישי, והיא במגמת ירידה מאז הפרק הראשון שדווקא זכה לנתונים מעולים. אם רק ראשי הרשת היו מקדימים את העלאת הסדרה בזמן שטינה פיי היתה נושא השיחה הכי חם באמריקה.

ו-"30 רוק" פעם אחרונה בהחלט. סיפור אמיתי - בהולנד מופצים בימים אלה ניירות טואלט עם התמונה של אלק בולדווין, כחלק ממסע קידום לשידור הסדרה שם. נייר טואלט? האם בעצם המסר הוא שהסדרה מעניינת להולנדים את התחת?

בן סילברמן, שנכשל כישלון חרוץ בינתיים, עומד... לקבל קידום? מה?! כן, מה ששמעתם. לקבל קידום. לפי דיווח ב"Page Six" (המדור המפורסם ב"ניו יורק פוסט") מסתבר שמי שהולכת לשלם בראשה על העונה הקטסטרופאלית של NBC היא דווקא קת'רין פופ, נשיאת אולפני "יוניברסל" (שאותה הביא לרשת אותו סילברמן, אגב) שהיתה מזוהית עם שתי הסדרות המבוטלות ("ליפסטיק" ו"האויב של עצמי"), כך שעריפת הראש הזו עשויה דווקא להגדיל את השפעתו של סילברמן ברשת. ג'ף צוקר וחברים אחרים בהנהלה דווקא מרוצים מהיכולת של סילברמן לנהל את הרשת מבחינה כלכלית, וטוענים שלמרות הכישלון ברמת התכנים, מבחינה פיננסית מצבה של הרשת דווקא השתפר פלאים, הרבה בזכות סילברמן. לפי הדיווח, סילברמן מצוי במו"מ להארכת החוזה שלו. מעניין, הדיווח הזה סותר לחלוטין דיווחים קודמים על כך שברשת לא אוהבים את ההתנהלות של סילברמן ומתים להיפטר ממנו. מה שבטוח הוא שמי שצריך לשלם בראש שלו הוא לא סילברמן ולא פופ, אלא ג'ף צוקר שדרדר את הרשת לתהומות איומים. אולי הגיע הזמן שיעשו תכנית ריאליטי על צוקר? שם כבר יש: "My Own Worst Enemy".

סת' רוגן עובד על סדרת טלוויזיה חדשה שאמורה להיות משודרת ברשת "שואוטיים" על שלושה בני עשרים שמנהלים חנות פורנו. ובדיוק השבוע יוצא בארץ הסרט החדש בכיכובו "זאק ומירי עושים פורנו".

האנשים על הסט של הסדרה "מדיום" לא הבינו מאיפה זה בא להם. במהלך סצנה חשובה שצולמה בבית משפט, לא הפסיק אחד מהניצבים להפריע, להציק ולהשתולל. ה"ניצב" הוצא בכוח מהסט, ורק אז התברר שזהו בעצם סאשה ברון כהן שצילם קטע לסרט החדש שלו עם הדמות של "ברונו" (כתב האופנה האירופאי ההומו). והשאלה המתבקשת היא: האם המפיקים של "מדיום" ייצאו "לארג'ים" ויאפשרו את שידור הקטע בסרט?

רשת USA הודיעה שהעונה הקרובה של הסדרה "מונק", השמינית במספר, תהיה גם האחרונה שבהן. כן, זה אומר שסוף סוף תתפנה המשבצת של טוני שלהוב ב"אמי" כדי ששחקנים אמיתיים אולי אשכרה יוכלו להתמודד.

רשת HBO הודיעה כי תעניק לסדרה "בריטניה הקטנה" בגרסה האמריקאית עונה נוספת, שנייה במספר.

איחוד מרגש נרשם לאחרונה בין חברי הקאסט של "נשואים פלוס". מסתבר שדייויד פאוסטינו כתב ומביים סדרת אינטרנט חדשה שם הוא מגלם ילד-כוכב הוליוודי בסדרה בשם "נשואים פלוס" שדי הולך לאיבוד, עד שהוא מגלה שמפיקים סרט קולנוע שמבוסס על הסדרה (כן, כן, שוב המוטיב הזה חוזר ב"ניוזון". זו לא המצאה!), ובטוח שהוא הולך לשחק שם, עד שהוא מגלה שהתפקיד שלו לוהק ע"י... סת' גרין! גרין, אגב, התראיין וסיפר שאנשים באמת בלבלו בינו לבין פאוסטינו במשך שנים ואפילו צעקו עליו שהוא שקרן כשהסביר להם שאין לו קשר לסדרה. גם כריסטינה אפלגייט התראיינה בקשר לאיחוד, וסיפרה במילים מרגשות על התמיכה הרבה שקיבלה מחבריה לקאסט לשעבר, והודתה להם במלים חמות.



מה אנשים לא יעשו בשביל צדקה? סטיבן קולבר הסכים להעמיד את עצמו לצלייה לצורך כך. קולבר הסכים להיות קורבן של "Roast" במסגרת ערב התרמה לנכי "ספינה ביפידה" (סוג של נכות מלידה). בין המשתתפים היה גם ראש הסגל הטרי של הבית הלבן, רם עמנואל, ומי שרוצה לתהות קצת על קנקנו בנוגע לחוש ההומור שלו, יכול לקרוא כאן את הבדיחות שלו (ושל קולבר שענה לכל המסתלבטים בסיום הערב).

לא ידיעה טריה, אבל אולי בכל זאת כדאי להזכיר אותה כמשהו אופטימי לקראת סיום. רשת NBC בחרה לשדר בערב ה"סופרבול" במשבצת היוקרתית כל כך פרק של "צ'אק", וזו בהחלט הבעת אמון מעודדת בסדרה. הפרק, אגב, צפוי להיות מיוחד וישודר בטכניקה תלת-מימדית.

ולסיום, כרגיל, סקירה של כמה הופעות אורח בסדרות מוכרות: ספנסר פראט, היידי מונטאג וקים קארדשיאן יופיעו ב"איך פגשתי את אמא"; רייקו אלסוורת' (מישל דסלר המתוקה מ-"24") תככב ב"אבודים"; טרישיה הלפר ("מספר 6") תגיע ל"צ'אק".