המסך המפוצל

אחת שיודעת, עונה 2, פרק 9

הפרק \"There Might Be Blood\" שודר ביום שני, 3/11/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 10-11-2008
5 תגובות
אחרי האכזבה הגדולה מהפרק הקודם, בא פרק קצת לא מאוזן. מצד אחד, עלילת סרינה-בלייר-צ'אק-אמה היתה נפלאה מההתחלה ועד הסוף. מצד שני, ג'ני המפרי הופכת לדומיננטית (צריך להסביר למה זה רע?), דן משעמם טיכו (אם כי אולי יש פתח לסיפור מעניין איתו), לנייט יש כריזמה של לפת, רופוס הוא האבא הכי גרוע אי פעם, ו-ונסה - היא לא מספיק חשובה בשביל להתאכזב ממנה בכלל. מזל שיש את לילי שיצאה תותחית בפרק הזה.

נתחיל עם העלילה של הרביעיה שאוזכרה לעיל. קיבלנו את כל מה שאפשר לחלום עליו מהסדרה הזו: עלילה מעניינת ומהודקת, שיתוף פעולה יפה של סרינה ובלייר, קומבינות מעולות של בלייר, צ'אק מופיע משום מקום ולוקח את העלילה לכיוון חדש, שיתוף פעולה מקסים ועמוס בתככים וקומבינות מהקרם דלה קרם מצד בלייר וצ'אק ששמים את האינטרס של אדם אחר לפני האינטרס שלהם(?), דמות חדשה ונחמדה שאפילו הצליחה לעורר הרבה אמפטיה (אמה), וכרגיל, הרבה משחק משובח של לייטון מיסטר והתפתחות יפה של הדמות של בלייר (וגם קצת של צ'אק). מעולה!

אם רק העלילות המקבילות היו מתקרבות לרמה של העלילה הזו, הכל היה טוב יותר. אבל הכותבים החליטו שהסיפור של ג'ני אמור לעניין או משהו. אז חשבו. אוקיי, לא הכל היה רע לגמרי. הקטע עם "תצוגת המחתרת" דווקא היה די מגניב, בעיקר בזכות ההפקה המושקעת והתגובות של הגורמים המעורבים. אבל שאר הסיפור עורר בעיקר פיהוקים, במיוחד ה"רומן" המאולץ בין נייט וג'ני (אגב, במציאות צ'ייס קרופורד בן 23 וטיילור מומסן בת 15. קצת בעייתי, לא?) והתגובות של דן (צדקני ושופט אחרים, כהרגלו) ושל ונסה (משעממת כהרגלה).



הקטע עם רופוס היה מגוחך ברמות. להלשין על הבת שלך לשוטרים? אתה רציני? טוב, בעצם, אם הבת שלי היתה ג'ני המפרי יכול להיות שגם אני לא הייתי מתאפק. אוקיי, לא נשפוט אותך, איש. ועדיין, הוא היה ממש מעצבן כל הפרק. כמו הבן שלו. אוף, איזה שני מעצבנים. דווקא ה"שינוי" שעובר על דן וההחלטה שלו לכתוב את הסיפור אולי תביא איזה משהו מעניין לדמות. ובקשה לכותבים: תנו לצ'אק לקרקס אותו. אם אתם באמת מכבדים את הצופים, תנו לנו ליהנות קצת, מה אכפת לכם?

הדמות של אגנס קצת השתפרה מהפרק הקודם, אבל עדיין נראית יותר כמו קלישאה מהלכת מאשר כמו דמות אמיתית. אשר לסרינה וה"קראש" המשונה שלה על ארון: מישהו מצליח להבין מה בדיוק מעניין אותה בו? אה, כן. הוא "אמן". ונשים מכרכרות סביבו. נו, שוין, איזו עלילה סתמית.

נקודת האור מבחינתי היתה לילי. מאוד אהבתי את התגובה שלה למופע המחתרתי. זה קצת הפתיע אותי, אבל אז נזכרתי שזה דווקא מאוד מתאים לדמות שלה. גם הקטע שבו העמידה את רופוס הדביל במקום היה מוצלח. מצד שני, אם היא כזאת מגניבה, מה היא מצאה בו, לעזאזל?

אולי כדאי שבשידורי הסינדיקציה ישדרו רק את החלקים של סרינה-בלייר-צ'אק ו"יתעלמו" באלגנטיות משאר הפרק? ציון: 8.