המסך המפוצל

צ`אק, עונה 2, פרק 1

הפרק שודר ביום שני, 29/9/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 02-10-2008
10 תגובות
פרק פתיחת עונה חמוד מאוד, שלקח את המרכיבים הטובים של עונת הפתיחה ושיחק בעיקר עליהם, בדיוק כמו שצריך. אהבתי את העובדה שהפרק מתחיל כאילו מנקודת האמצע, כשאנחנו לא לגמרי יודעים מדוע צ'אק מוחזק הפוך ע"י מישהו מאיים במיוחד (מייקל קלארק דנקן בתפקיד אורח מלבב). הפרק גם נמשך מצוין עם ההבנה שצ'אק עומד להיות מוחלף, מה שגרם לו להתלהב מהאפשרות להפסיק לתפקד כסוכן, לתכנן עתיד מלהיב יותר מ"Buy More", להציע לשרה לצאת איתו לדייט, אבל גם להסתכן - ללא ידיעתו - בגזר דין מוות שנובע כתוצאה מהפיכתו ללא רלוונטי. אחד החלקים החזקים ביותר בפרק, לדעתי, היה ההבדלים בין שתי סצנות ההשכמה של צ'אק בבוקר, ביום האחד כשהוא חושב שהוא כבר לא מרגל יותר, שמח וטוב לב, כשהוא חושב שהוא עוד יכול לעשות משהו עם החיים שלו, וביום השני, כשהוא מבין שזה לא נגמר כל כך מהר, והוא שב אל חייו האפרוריים במקום העבודה שהוא שונא.

באופו קצת מפתיע, אהבתי מאוד את האינטרקציה עם הבוס שלו במקום העבודה וכן את כל הסצנות הקשורות בחיפושו של עוזר המנהל החדש של הסניף, ובמיוחד את ראיונות העבודה עם חברי הצוות הקצת מופרעים. גם סיפור הריגול המרכזי של הפרק - קבוצת ה"רעים" שרצתה את המכשיר שיוביל לבנייתו של מחשב העל החדש - היה מוצלח, בעיקר בגלל רגעי סכנת החיים של צ'אק והסצנה המעולה שבה צ'אק מצליח לעבוד עליהם בעזרת מורגן. עוד קטע קצרצר ששווה להזכיר לטובה: קייסי שמתאמן בירי על תמונות מתחלפות.

סצנת הדייט במסעדה היתה מעט חלשה (עד לאותו רגע שבו נכנסה המכונית לתוך המסעדה), אבל באופן כללי היה דווקא כן מעניין לראות את המאמצים של צ'אק לחזר אחרי שרה, ואת הקשר ביניהם. עוד דבר קצת פחות מוצלח: הצורה שבה ניצלו חייו של צ'אק מהתנקשות של קייסי - המכשיר שצ'אק התאמץ כל כך להשיג במהלך הפרק התגלה כסוס טרויאני ואין כרגע מה שיחליף את צ'אק. אבל בסך הכל, כאמור, אחלה פרק. ציון: 9.