המסך המפוצל

רוקדים על מאדים

שובם של כריסטופר מולטיסנטי, קפטן ריינולדס וג\'יי די, הסדרה החדשה של אליסה מילאנו והגרסאות החדשות של קופידון וחיים על מאדים

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 18-09-2008
29 תגובות
שביתת התסריטאים של השנה שעברה גרמה ללוח הסתיו החדש של ABC להיראות כמו מיחזור עייף של לוח השידורים שהוצג שם בדיוק שנה קודם לכן. כך נוצר מצב שבו שובצו לשידור בעונת הסתיו שתי סדרות חדשות בלבד, כששאר הלוח נראה דומה מדי ללוח השידורים של 2007-08. שתי הסדרות החדשות הללו הן בעצם שעשועון חדש שנראה דלוח במיוחד וסדרת דרמה חדשה שהיא למעשה רימייק של "חיים על מאדים" הבריטית, ששודרה אצלנו בערוץ Xtra HOT (רק לשם השוואה: תראו כמה סדרות חדשות הציגה לנו הרשת בשנה שעברה).

במיד-סיזן תהיה מעט עדנה לחובבי החידושים, או-אז צפויות להצטרף אל הלוח לא פחות משמונה סדרות חדשות נוספות וכן עונות חדשות של שלוש סדרות נוספות. מדובר בסדרת אנימציה חדשה (הראשונה של הרשת מזה זמן רב), תוכנית ריאליטי חדשה, לא ידועה ולא מסקרנת בעליל של אשטון קוצ'ר וטיירה בנקס, שלוש דרמות חדשות, ביניהן החידוש מעורר-הציפיה ל"קופידון" וכן הסדרה החדשה של ניית'ן פיליון, שתי קומדיות חדשות, והסדרה הקומית החדשה והלא מוכרת - "סקרבס". זאת אומרת, מדובר באותה "סקרבס" ששודרה במשך שבע עונות ב-NBC, ורשת ABC הצילה אותה מאבדון והעניקה לה את עונתה השמינית, שתיפתח בתחילת 2009. עוד במיד-סיזן: העונה החמישית ומעוררת הציפייה של "אבודים" ושני דברים נוספים ולא חשובים, אבל על כך בהמשך.




כך ייראה לוח השידורים של ABC בסתיו הקרוב:

יום שני (החל מה-22/9/08)
20:00 רוקדים עם כוכבים 7
21:30 סמנת'ה מי (עונה 2, החל מה-6/10/08)
22:00 בוסטון ליגל (עונה 5)

יום שני אצל ABC נראה מייגע בדיוק כמו שהוא נשמע. או אולי להיפך. הערב נפתח עם שעה וחצי של ריקודים סלוניים בניצוחה של המקבילה האמריקאית לאבי קושניר וגברי לוי. לאחר מכן, נמשיך לקבל את סמנת'ה ובעיות הזיכרון הלא ממש משעשעות שלה (ובכל זאת, מדובר בסדרה המתוסרטת הכי נצפית מבין הסדרות החדשות של השנה שעברה. ואין כבוד). הערב יסתיים עם המשך מעלליהם של המשפטנים הפסיכופתים בחסות דני קריין ואלן שור. אישית, אני לא מחבב אף אחת משלוש הסדרות הללו, וגם לא צופה בהן כלל (מ"בוסטון ליגל" שרדתי שתי עונות וקצת, מ"סמנת'ה" קצת יותר מחצי עונה, "רוקדים" בכלל לא מדברת אליי), כך שהערב הזה נראה לי כמו ערב נפלא לצאת לראות איזה סרט טוב (או, כמובן, לראות "צ'אק", "גיבורים" ואת הסדרה החדשה של כריסטיאן סלייטר ב-NBC).

יום שלישי (החל מה-23/9/08)
20:00 - סדרה חדשה
21:00 רוקדים עם כוכבים - התוצאות
22:00 איליי סטון (עונה 2, החל מה-14/10/08)

כאן אנחנו פוגשים את הסדרה החדשה הראשונה (מבין שתיים, כזכור) שמציעה הרשת בעונת הסתיו הקרובה. "Opportunity Knocks" הוא שעשועון ריאליטי חדש בהפקתו של אשטון קוצ'ר הבלתי-נלאה, שיבחן כמה באמת מכיר האמריקאי הממוצע את בני משפחתו. צוות התוכנית יטייל ברחבי "כל מקום, אמריקה" במכונית שעמוסה במסכי טלוויזיה דקים, ריהוט חדש והרבה כסף במזומן, בהם יוכל "כל אחד, אמריקה" לזכות על המקום, אם רק יידע להשיב על שאלות טריוויה הקשורות למשפחתו. בעונה הבאה, צפו לשתי סדרות הבת החדשות "איך לשדוד את המכונית המגניבה של Opportunity Knocks" ב-FOX ו"CSI: Opportunity Knocks" ב-CBS. אכן כן, "ההזדמנות נוקשת בדלת" נשמעת דלוחה במיוחד, ועושה רושם שרק קרוס-אובר מגניב, שבו יקיש הצוות על דלת הווילה של "האח הגדול" ב"איפשהו, ישראל", יציל את המצב משיממון טוטאלי.



את הערב יחתמו תוכנית התוצאות של "רוקדים" והעונה השנייה של "איליי סטון", שזכתה לאהדת המבקרים ויכולה להיות מסוג הסדרות שתופסות תאוצה בעונה השניה. הסדרה מופקת בפועל ע"י גרג בראלנטי (שעסוק גם עם "כסף, דארלינג" ועם "אחים ואחיות" ובעבר היה האיש שמאחורי "אברווד"), ומשתתפים בה נטאשה הנסטרידג' ("ללכת עד הסוף", "מין מסוכן"), ויקטור גארבר ("זהות בדויה"), ובתפקידי אורח מתמשכים ניתן למצוא שם שני טומים מפורסמים: קבאנה ("אד") ואמנדס (ד"ר הרולד אבוט מ"אברווד"). מתישהו בקרוב היא גם אמורה לעלות ב-yes.

יום רביעי (החל מה-1/10/08)
20:00 החיים על פי נד (עונה 2)
21:00 מרפאה פרטית (עונה 2)
22:00 כסף דארלינג (עונה 2)

שביתת התסריטאים מלפני מספר חודשים הביאה לצמצום משמעותי בכמות הפרקים של שלוש הסדרות המשודרות ביום הזה, מה שהזכיר עונה ממוצעת בבריטניה. ב-ABC החליטו לתת צ'אנס נוסף לערב הזה, והשאירו אותו על כנו. מבחינת רייטינג, שלוש הסדרות הללו לא הבריקו במיוחד, אך בהחלט הביאו רייטינג סביר, כש"החיים על פי נד" דורגה בחלק מהפרקים ראשונה במשבצת השידור שלה, שזה נתון נאה לכל הדעות. מעניין יהיה לראות את מידת הצלחתן של שלוש הסדרות הללו בעונתן השנייה.

יום חמישי (החל מה-25/9/08)
20:00 בטי (עונה 3)
21:00 האנטומיה של גריי (עונה 5)
22:00 - סדרה חדשה (החל מה-9/10/08)

במסגרת הפינה "למה ליצור משהו בעצמנו כשאפשר לקחת מהבריטים?" תעלה לשידור הגרסה האמריקאית לסדרה הבריטית "חיים על מאדים". המקור הבריטי היה מוזר. מצד אחד, הסדרה היתה מגניבה לאללה. היא התרחשה רובה ככולה בשנות השבעים, כולל התלבושות, המכוניות והחוסר בדברים שוליים כמו טלפונים סלולריים, אינטרנט ופוליטיקלי קורקט. הבעיה התחילה כבר בפרק השני, כשהתברר שמדובר בהעתק מדויק של הפרק הראשון, ובפרק השלישי, כשהתברר שמדובר בהעתק מדויק של... ובכן, הפרק הקודם, וכך הלאה. אז נכון, לא הכל נראה באמת אותו דבר, והיו כמה קטעים הזויים, מפחידים ונהדרים פה ושם, אבל יחסית למה שהסדרה היתה יכולה להיות, מדובר בסוג מסוים של פספוס.

סאם טיילור הוא בלש משטרה שחי בימינו אנו. יום בהיר אחד הוא נקלע לתאונת דרכים, מאבד את ההכרה ומוצא את עצמו בלי שום סיבה נראית לעין בשנת 1973. האם חזר אחורה בזמן? האם הוא בתרדמת? או אולי ליוצרי הסדרה סתם אין תשובה הגיונית? גם אחרי צפייה בפרק סיום סדרת המקור הבריטית, עדיין אין לי תשובה לשאלה שנשאלת שוב ושוב בפתיח.

בכל אופן, לסאם יש בעיות אחרות, כי הוא אמור לתפקד כבלש בשנה שבה הוא נמצא כרגע. בתחנת המשטרה אליה הוא מגיע הוא פוגש את אנני, איתה הוא משחק משחקי חתול ועכבר של "להגיד לה שאני אוהב אותה או אולי אני בכלל לא אוהב אותה", את ג'ין הארט, הבוס הקשוח שלו, איתו הוא משחק משחקי חתול ועכבר של "להגיד לו שזה לא בסדר שהוא רומס את זכויות האזרח של החשוד או אולי אני בכלל אוהב אותו?" (לא באמת) ועוד שלל טיפוסים מגניבים יותר או פחות בתחנת המשטרה העתיקה.

לאחרונה דיווחנו כאן על כל מיני בעיות בסדרה הזאת, ביניהן חוסר שביעות רצון מצד הרשת מפרק הפיילוט. בעקבות כך הוחלט על שינוי משמעותי בקאסט וכן על צילומו מחדש של הפרק יחד עם שכתוב חלקים ממנו. ליהוק הדמויות הראשיות השתנה רובו ככולו, וכך נראה הקאסט, נכון לרגע זה: ג'ייסון או'מארה ("גברים על עצים") יגלם את דמותו של סאם טיילור, והוא היחיד שליהוקו נשאר כשהיה מלכתחילה. את ג'ין האנט יגלם לא אחר מאשר הארווי קייטל, שחקן שרמת המגניבות שלו בסולם של 1 עד 10 נמצאת על 12.4, בערך. אנני האמריקאית תהיה גרטשן מול, אבל הבשורה הגדולה באה מכיוונה של דמות שנקראת ריי קארלינג, אותה יגלם השחקן המגניב (רמה 56.4 באותו סולם בבדיקה האחרונה) מייקל אימפריולי המעולה, הלא הוא כריסטופר מולטיסנטי מ"הסופרנוס". בתפקיד הבלש כריס סקלטון ישחק ג'ונתן מרפי ("October Road").



אז מה ינצח? הצד השלילי, זה שמסתכל על סטטיסטיקת החידושים לסדרות בריטיות ורואה שמעט מאוד הצליחו? זה שמסתכל ברשימת השינויים הארוכה שעברה על הפיילוט ואומר לעצמו שטוב לא יכול לצאת מזה? או אולי דווקא הצד החיובי, זה שאהב את המקור הבריטי וחושב שאפשר לבצע את זה טוב גם באמריקאית ואולי אף טוב יותר? זה שמאמץ לליבו את הליהוקים המצוינים של אימפריולי וקייטל? מאוד קשה להעריך. מסקרן זה בטוח יהיה.

השילוב המנצח של "בטי" ו"האנטומיה של גריי" - למרות ירידה מסוימת בנתוני שתי הסדרות הללו בעונה האחרונה - ידאג להביא את הצופים עד לקו הפתיחה של הסדרה החדשה. השאלה הגדולה היא כמה מהם יישארו שם לסדרה עצמה.

יום שישי (החל מה-3/10/08)
20:00 חילופי נשים
21:00 סופרנני
22:00 20/20

צרצרים.

שבת
20:00 פוטבול

יום ראשון (החל מה-28/9/08)
19:00 סרטי הוידאו המצחיקים של אמריקה (עונה 19, החל מה-5/10/08)
20:00 אקסטרים מייקאובר: מהדורה ביתית (עונה 6)
21:00 עקרות בית נואשות (עונה 5)
22:00 אחים ואחיות (עונה 3)

נכון, לוח השידורים של יום שישי עבר מספר שינויים מינוריים, אבל זה של יום ראשון נשאר בדיוק כשהיה בעונה שעברה, ומלבד ההצלחה המתמשכת של עקרות הבית הנואשות (בעונה הקודמת דורגה הסדרה במקום השישי בארה"ב. לשם השוואה, "גריי" סיימה במקום העשירי. בעונה שלפני כן, המצב היה הפוך), כל שאר התכנים בשלושת ימי סוף השבוע לא נשמעים מלהיבים במיוחד.

מיד סיזן
כאמור, עיקר האקשן אצל ABC יתרחש השנה רק ב-2009, אז צפויות לעלות כמה וכמה סדרות חדשות, ביניהם סדרה אחת שרחוקה מההגדרה "חדשה" בשבע שנים בערך.

העונה השביעית של "סקרבס", ששודרה ב-NBC בזמן שביתת התסריטאים, היתה אמורה להיות האחרונה. אלא שבגלל אותה שביתה, פרקי הסיום המצופים של הסדרה כלל לא הופקו. במהלך מבורך ודי מפתיע, הרימה ABC את הכפפה וחידשה את הסדרה לעונתה השמינית, שעכשיו מדברים עליה כעל העונה האחרונה. מעניין לראות איך ישתלבו ג'יי די וחבריו ברשת אחרת.

סדרת אנימציה לא שודרה ב-ABC מזה זמן רב. במהלך השנה הבאה אמורה להיפתח שם "", מבית היוצר של מייק ג'אדג', יוצר "המלך היל". מדובר במשפחה מצוירת שעושה כל מאמץ, לעיתים אובססיבי, לעשות את הדבר ה"נכון", בין אם זה מבחינה פוליטית, בין אם זה מבחינה חברתית ובין אם זה מבחינת איכות הסביבה. אלא שלמרבה הצער, למאמציהם יש בדרך כלל תוצאות משעשעות ולא ממש טובות. בין קולות השחקנים שמדבבים את דמויות הסדרה ניתן למצוא את מייק ג'אדג' עצמו, ננסי קארל (אשתו במציאות של סטיב קארל, שגילמה גם את קארול ב"המשרד"), דייב הרמן ("המלך היל", "פיוצ'רמה") ואבי אליוט.




"" היא קומדיה סאטירית המתרחשת במשרד, שבמרכזה ניצב טד (ג'יי הרינגטון, "סאמרלנד", "עקרות בית נואשות"), טיפוס מצליח אך מוסרי (לא ברור למה זה כל כך מוזר ששתי התכונות הללו יגיעו יחד. האם אנו חיים בעולם כל כך ציני? התשובה היא כן, אגב), שמנהל מחלקת מחקר ופיתוח בחברה שרמת המוסר שלה עומדת בסימן שאלה.

על פניו, טד אוהב את החברה בה הוא עובד, אלא שיש לו כמה בעיות עם הדברים שהחברה עושה, פיתוח מוצרים כגון תרנגול הודו עם נטיות התאבדותיות למשל או ייצור מתכת שהיא גם קשה כמו פלדה, גם גמישה וגם אכילה (אני יודע שזה נשמע הזוי לחלוטין, אבל ככה זה מתואר בהודעת העיתונות הרשמית, בחיי). הבעיות האמיתיות מתחילות כשאחד המדענים שעובדים עם טד מוקפא לצרכי מחקר, מה שיוצר אצלו כל מיני קונפליקטים מוסריים ואחרים. עוד משתתפים בסדרה: פורשיה דה רוסי (לינדסי מ"משפחה בהפרעה"), אנדריאה אנדרס (אלכס ב"ג'ואי", ניקול מ"הכיתה") וג'ונתן סלאבין ("אנדי ריכטר", "סאמרלנד"). האמת? הפרויקט הזה דווקא נשמע מסקרן יחסית. יוצר הסדרה הוא ויקטור פרסקו, שהיה מפיק ב"קוראים לי ארל".




קומדיה נוספת שנמצאת בתכנון היא "", שמספרת את סיפורה של לו (אליסה מילאנו, "מי הבוס?", "מכושפות"), בחורה בת שלושים ומשהו שנחושה בדעתה לחיות את החיים שלה למרות התערבות בוטה מצד משפחתה. לו מאוד נרגשת מכך שהוריה הגרושים מנהלים חיים סוערים ומרגשים, אבל קשה לה עם זה שהם זקוקים לה כל כך הרבה - אביה, ג'ו (בו ברידג'ס, "סטארגייט") רוצה שהיא תהיה בשבילו אם פונדקאית ואילו אמה, אליזבת' (אנני פוטס, "ג'ואן מארקדיה") מתייחסת אליה כאל פסיכולוגית שזמינה עבורה 24 שעות ביום, שבעה ימים בשבוע.

עוד משתתפים בסדרה: אמנדה דטמר (דינה גרקו מ"מה עובר על בריאן"), מייגן פיי (התפקיד הארוך ביותר שלה היה גרטשן מ"מלקולם באמצע") ואריק ווינטר ("ימי חיינו"). לפי התיאורים הללו "רווקה עם הורים" יכולה להתמקם יפה מאוד בין קומדיות מייבשות נוספות כמו "סמנתה מי", "כריסטין הישנה", ו"שני גברים וחצי" שמעטרות את שידורי הרשתות השונות באמריקה.

אמבר טמבלין (ג'ואן מ"ג'ואן מארקדיה") מגלמת ב"" את קייסי שרגר, בלשית בתחנת משטרה ניו יורקית, שמתחילה את יומה כבלשית במחלק המוסר, אך מוצאת את עצמה מועברת בצורה לא צפויה למחלק הרצח. היא מגלה שלכל אחד מהחבר'ה החדשים במחלקה שלה יש איפיון משלו - לאחד יש גידול בראש, השני מפחד למות, שלישי הוא דתי קיצוני והרביעי חושק באחת מעמיתותיו (או אולי דווקא באחד מעמיתיו?). לצד טמבלין מככבים אדם גולדברג (ניק מ"הפמליה"), טרי קיני (טים מקמנוס, "אוז") והרולד פרינאו (שגם הוא היה ב"אוז", כמובן, וגם ב"אבודים" כמייקל). מעניין יהיה לראות איך יצליחו שחקנים דרמטיים כקיני ופרינאו להשתלב בסדרה שאמורה להיות קומית, אבל קצת קשה לדעת מהתיאור הזה אם לסדרה יש סיכוי להיות מוצלחת.




ניית'ן פיליון חוזר לתפקיד ראשי בטלוויזיה. "" מתוארת כדרמה שנונה המבוססת על מקרה אמיתי של סופר פשע ואימה מפורסם בשם ניק קאסל, שחובר אל בלשית משטרה במחלק הרצח של משטרת ניו יורק (לא זו מהפיסקה הקודמת, כנראה) לפענח מקרה של רוצח סדרתי שמביים סצנות מתוך ספריו של קאסל. דמויות נוספות בסדרה הן: מרת'ה (סוזן סאליבן, קיטי מ"דארמה וגרג") - אמו של קאסל, ג'ינה - גרושתו, שהיא במקרה גם העורכת שלו, קייט בקט (סטנה קאטיץ', נערת ג'יימס בונד החדשה) היא הבלשית שחוקרת יחד איתו את מקרי הרצח, ויש לו גם בת בת-טיפש-עשרה בשם אלקסיס.

עוד פרויקט מסקרן הוא הגרסה המחודשת של "קופידון" בהפקתו של רוב תומאס ("ורוניקה מארס"). בגרסה הישנה של "" מ-1990 כיכב ג'רמי פיבן, כיום ארי הענק מ"הפמליה". הגרסה הנוכחית מוגדרת כסדרה דרמה קומית רומנטית, וסובבת סביב טרבר, דמות גדולה מהחיים שהוא בעצם אל האהבה קופידון (או שלא), שנשלח לכדור הארץ כדי לאחד בין זוגות אוהבים. ד"ר קלייר אלן, פסיכולוגית במקצועה, לוקחת אותו תחת חסותה, בעיקר כי היא מקדישה את עצמה לעזרה לחיפושיהם של נשמות בודדות אחרי האהבה שלהן. קלייר כמובן משתפת פעולה עם המטרה של טרבר, אך מפקפקת בשפיותו ותוהה בינה לבין עצמה אם הוא באמת אותו אל אהבה מהמיתוסים. לתפקיד הראשי לוהק בובי קנבאלי, שגילם בין היתר את בובי ב"משמרת שלישית" ואת וינס מ"וויל וגרייס", שרה פולסון (הרייט מ"סטודיו 60") תהיה קלייר. בעוד ליהוקו של קנבאלי נשמע מגניב, קשה שלא לתהות מה מצאו המפיקים בפולסון האנמית. היתכן שלא צפו בה ב"סטודיו 60"? בסדרה ישתתפו גם ריק גומז, דייב מ"מה עובר על בריאן" וקאמיל גואטי ("תשעה", "נמלטים", "לאס וגאס").



מעבר לזה נמצא בתהליך פיתוח הפרויקט חסר השם של אשטון קוצ'ר וטיירה בנקס, שאין עליו הרבה מידע נכון לעכשיו מלבד העובדה שמדובר בתחרות יופי כפי שמעולם לא ראינו. מאוד מאוד לא מסקרן. אפילו, או אולי בעיקר אם מר קוצ'ר מתכנן to pull a יגאל שילון עליהן.

כמו כן נקבל עונות חדשות של סדרת הריאליטי "הרווק" (אני בטוח שכולכם ציפיתם לזה), הקומדיה הלא מצחיקה בעליל "בנוגע לג'ים", וגם עונה חדשה, חמישית במספר, של סדרה שאולי שמעתם עליה, "אבודים". רגע של רצינות - מכל הסדרות, חדשות וישנות, שצפויות לנו במהלך השנה הקרובה ב-ABC, העונה החמישית של "אבודים" היא הדבר שאני הכי מצפה לו.

בסתיו הן לא יהיו איתנו יותר, לצערנו
בואו נשחק יחד את משחק מספר הפרקים ששודרו:
גברים על עצים - בוטלה אחרי שתי עונות, 36 פרקים בסך הכל.
October Road - אחרי 19 פרקים.
המדריך להורים המתחילים - אחרי 15 פרקים (אגב, פרט טריוויה מעניין: הסדרה אמנם שודרה כאן בארץ, אך לא כל הפרקים ששודרו בארה"ב שודרו גם בארץ. מצד שני, יש פרק אחד שדווקא שודר רק בארץ).
Women's Murder Club - אחרי 13 פרקים.
Carpoolers - אחרי 13 פרקים (במקרה הזה, מדובר באבידה אמיתית. זו היתה אחלה סדרה. לונג ליב מרמדוק!)
Big Shots - אחרי 11 פרקים.
קאשמיר מאפיה - אחרי 7 פרקים.
Miss Guided - אחרי 7 פרקים.
Caveman - אחרי 6 פרקים.


אביר על גלגלים - הסדרות החדשות של NBC
שבוע גרוע - הסדרות החדשות של CBS
נא לא להפריע בבקשה - הסדרות החדשות של FOX