המסך המפוצל

90210, עונה 1, פרקים 1-2

הפרקים שודרו אתמול, יום ג\', 2/9/08. הכתבה לא מכילה ספוילרים לפרקים עצמם, אך יש בה כמה תיאורים כלליים

מאת: yaddo

פורסם: 03-09-2008
5 תגובות
טוב, אם "Tilly and The Wall" מופיעות בשר ודם בפרק הראשון של "90210" (במסיבת היומולדת של נעמי), אני כמובן מצטרף לצד שלהם.



הציפיות שלי לא היו בקרקע. ברור, סבוניה והכל, אבל בכל זאת עומדים מאחוריה גייב סאקס וג'ף ג'ודה שאוחזים ברקורד נאה בהחלט, כולל בסדרות נעורים ("פריקים וגיקים", "מה בנים רוצים"). הסבונייה היתה סבונית, הדמויות קלישאתיות להפליא, אבל המודעות העצמית והקלילות שהזכירו את ימיה הטובים של "האו-סי", השאירו את שני הפרקים הראשונים עם הראש מעל המים. למעשה, במובנים רבים זה נראה כמו "האו-סי", רק שרגליה נטועות ב"בברלי הילס 90210" באופן מוצהר.

הסיפור הוא בדיוק כמו ב"בברלי" המקורית, עם שני אחים המגיעים עם אמא ואבא לבברלי הילס ומתמזגים באוכלוסיה המקומית. בתפקיד ברנדה: אנני, שהיא אמנם חביבה, אבל פרווה בטירוף לעומת שאנן דוהרטי (שבעצמה לא נראית היום מרהיב), ורזה הרבה הרבה יותר מדי. בתפקיד ברנדון: דיקסון, בעבר מייקל מ"הסמויה" (ע"ע הלינק למטה), אח שחור מאומץ שדווקא מתרחק די בקלות מתפקידו הקודם. באזור החיוג הזה פוגשים השניים את הביצ'ית, האאוטסיידרית, היפה הרע, היפה הטוב, הבחור שאביו מביים פורנו, השחקנית ההיא שמשתמשת בסמים, גונבת ארנקים, מופיעה במקהלה ומנסה לשלם את המשכנתא של אמא. אתם יודעים, הטיפוסים הרגילים שהיו לכולנו בתיכון. מלבדם נצפו גם היועצת שנראית כמו ג'ני גארת', המורה הצעיר המגניב - מעין סת' כהן של עוד עשר שנים - ושלל יחסי מבוגרים שהיו מעניינים יותר משל הנערים.



המודעות העצמית התבטאה למשל בדמות צדדית בשם האנה זוקרמן-ואסקז, מן הסתם הבת-של, מגישת החדשות של טלוויזיית בית הספר (ג'יש, רוב תומאס לא יכול בלי זה), שעליה אומר המורה המגניב, "בת כמה היא, 30?". חבל שהעובדה שנעמי נראית בחצי השני של העשור השלישי לחייה מעקרת מעט את השמחה. הקלילות הגיעה בעיקר מהסבתא, ג'סיקה וולטרס, שלפני הצפייה הייתי בטוח שכל הסיפור הזה מתחת לכבודה. למעשה היא מגלמת דמות לא רחוקה בכלל מלוסיל בלות', כולל המשקה התמידי ביד (רק שהיא אוהבת וויסקי ולוסיל ביכרה וודקה). היא לא מרושעת כמוה כמובן, קשה להגיע לזה, אבל היא כן חדה, שנונה, מצחיקה ועם עבר הולל מפואר. לא מביישת את המוניטין.

בסופו של דבר הפרקים די ענו על הציפיות שלי, מדובר במוצר חמוד בהחלט; גילטי פלז'ר שנוטה פחות לכיוון הגילטי ויותר לכיוון הפלז'ר. ציון לצמד הפרקים: 8.