המסך המפוצל

אויב על גלגלים

כריסטיאן סלייטר מגיע לטלוויזיה, הרימייק של אביר על גלגלים, העיבוד לרובינזון קרוזו - לוח השידורים החדש של NBC

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 20-08-2008
24 תגובות
רשת NBC הפתיעה, כשהכריזה על שלושה לוחות שידורים, לסתיו 2008, לחורף 2009 ולקיץ 2009, כבר בתחילת אפריל השנה, וזאת כחודש מוקדם יותר מבדרך כלל ומשאר הרשתות. מה בתוכנית? הרבה סדרות חדשות, כולל כמה שנראות מאוד מעניינות על הנייר. השנה צפויה NBCלתקוף בכמה חזיתות בו זמנית - קודם כל, היא משדרת בימים אלה את אולימפיאדת בייג'ין, שזוכה לרייטינג שיא. מעבר לזה, היא תשדר בימי ראשון את המשחקים של ליגת הפוטבול (כמו בשנה שעברה), וכן את טקס פרסי גלובוס הזהב בינואר, ואת הסופרבול בפברואר. ואם כבר מדברים על הסופרבול, הרי שחובבי "המשרד" צפויים לקבל מתנה מגניבה לאחר המשחק - פרק הסופרבול הנחשב יהיה השנה פרק של "המשרד". כנראה. אבל על כך בהמשך.

מלבד זה, תשדר הרשת את העונה ה-15 והאחרונה של "ER", סדרה חדשה עם כריסטיאן סלייטר, סדרת הרימייק של "אביר על גלגלים", "חוק וסדר" בעונה מספר 19, סדרה חדשה המבוססת על הספר "רובינזון קרוזו", העונה השנייה של "צ'אק", העונה השנייה של "חף מפשע" והעונה השלישית של "גיבורים" - בקיצור, הרבה דברים קורים העונה ב-NBC. אז למה שלא נקפוץ למים וננסה לעשות קצת סדר בלוח השידורים שצפוי לנו בעונת השידורים 2008-09?

יום שני
20:00 צ'אק (עונה 2)
21:00 גיבורים (עונה 3)
22:00 - סדרה חדשה

חורף 2009
22:00 - סדרה חדשה

יום שני נפתח עם העונה השנייה של "צ'אק" (פרק הפתיחה ב-29/9/08), שהיתה חביבה ומגניבה-ברובה בעונת הביכורים שלה. בתשע יחזרו אל חיינו פיטר פטרלי, הירו נקאמורה, קלייר בנט, מייקה החמוד וסיילר הרשע בעונה שלישית ומסקרנת במיוחד - מי ינצח? אוהבי הסדרה או שונאיה? פרק פתיחת העונה הכפול ישודר ב-22/9/08) החל מהשעה 20:00.

בעשר יגיח אל חיינו מניח הרעפים הנוצרי, כריסטיאן סלייטר, בסדרה חדשה. "האויב המר ביותר שלי" מספר את סיפורו של הנרי ספייבי, איש משעמם שגר בפרברים עם אשתו, שני ילדים, כלב, מכסחת דשא ומיני-וואן. במקביל מסופר גם סיפורו של אדוארד אולברייט, שהוא הכל חוץ ממשעמם. מדובר בסוכן חשאי עשוי ללא-חת, שדובר 13 שפות, רץ מאה מטר מהר יותר מ-9.69 שניות, והוא יכול לחסל אנשים בכל מיני צורות מגוונות ומשעשעות. הנרי ואדוארד הם הפכים מוחלטים לחלוטין. הם חולקים במשותף רק דבר אחד - את הגוף שלהם. כן, בדיוק, כמו בן וגלורי. מה יקרה לבן וגלורי כשיגלו האחד על השני? איך יילחם האחד בשני? איך הם יתמודדו עם מציאות שבה הם לא יכולים לסמוך אפילו על עצמם? מי שראה לאחרונה את מיני הסדרה "ג'קיל" יכול להבין במה מדובר בערך.

לצד סלייטר יככבו מדשן אמיק ("טווין פיקס"), אלפרה וודרד (בטי אפלוויט בעונה השניה של "עקרות בית נואשות") וסאפרון בורוז ("בוסטון ליגל"). מאחורי הקלעים של הסדרה הזאת, שעל הנייר נשמעת מאוד מאוד מעניינת, אפשר למצוא את ג'ייסון סמילוביץ' ("חטוף" המבאסת, "קארן סיסקו" המגניבה) ואת דיוויד סמל (מי שביים פרקים בסדרות רבות, וביניהם פרק הפיילוט של "גיבורים", מספר פרקים של "חלום אמריקאי", "אנג'ל" ו"באפי"), המפיקים בפועל. הסדרה צפויה להיפתח ב-13/10/08.



מתישהו במהלך חורף 2009, צפוי סלייטר להתחלף בטדי ריסט, מיליארדר הולל שאוהב נשים, כסף וכוח - לא בהכרח בסדר הזה. אלא שבעקבות מותו הטראגי של בנו היחיד, חווה טדי התגלות והופך להיות הנדבן הגדול ביותר בעולם, שעוזר לאנשים במצוקה באמצעות המשאבים הבלתי מוגבלים (כמעט) שלו. הוא יעשה הכל כדי להגשים את המטרות שלו, אפילו יספר את האמת מדי פעם. יחצ"ני הסדרה הבלתי נלאים מתארים אותה כ"הרפתקה חובקת עולם שתיקח את הצופים לסוף העולם ובאותה הזדמנות גם תעורר בהם השראה". במקור, היו אמורים טום פונטנה וברי לבינסון ("רצח מאדום לשחור") להפיק בפועל את הסדרה, אך חילוקי דעות קשים עם הרשת, גרמו להם לעזוב, למרבה הצער.

מה יקרה לסדרה של כריסטיאן סלייטר בחורף 2009? האם נראה אותה ביום אחר? האם שיבוצה של "הפילנטרופ" ישתנה בעקבות הצלחה גדולה של "האויב"? ימים יגידו. בכל מקרה, שתי הסדרות הללו מעוררות עניין כלשהו אצל חובב הטלוויזיה הממוצע.

יום שלישי
20:00 יורדים בגדול: משפחות (החל מה-16/9)
22:00 חוק וסדר: מדור מיוחד (עונה 10, החל מה-23/9)

חורף 2009
20:00 יורדים בגדול: זוגות
21:30 - סדרה חדשה
22:00 חוק וסדר: מדור מיוחד

יום שלישי נראה לא מאוד מלהיב. העונה החמישית של "יורדים בגדול" לקחה זוגות וניסתה לגרום להם להוריד במשקל ביחד, בסתיו הקרוב תגיע משפחה שלמה כדי להשיל כמה שיותר קילוגרמים משותפים. בחורף, לאחר זכייתה של אחת המשפחות, תיפתח עונה נוספת שתכלול, שוב, זוגות. כיף, הא? הערב ייחתם עם העונה העשירית של החוק והסדר החזקה מכולם, "מדור מיוחד". מכיוון שעונת החורף של אלו שיבואו לעשות דיאטה, תכלול פרקים קצרים יותר (שעה וחצי במקום שעתיים), הרי שבחלק הפנימי של הסנדוויץ' שיווצר, תדחוף רשת NBC קומדיה חדשה מבית היוצר של מייקל ניידר ("מלך השכונה") ופול פיג ("פריקים וגיקים", "המשרד").

דמיינו לעצמכם את סוזן וג'ולי מאייר מ"עקרות בית נואשות", דמיינו לעצמכם את רורי ולורליי גילמור. עכשיו דמיינו אותן קצת מבוגרות יותר, ובלי כימייה בכלל. קאת' (מולי שאנון) היא אם גרושה בת ארבעים ומשהו, שסוף סוף מוצאת את הזמן לעצמה ולחיפושיה אחר אהבה. קים (סלמה בלייר) היא בתה האגואיסטית והממוקדת בעצמה, סוג של נסיכה סנובית, שמוצאת את עצמה לבד לאחר שנפרדה מבעלה. כשקים מחליטה לחזור הביתה, לקאת' אין הרבה ברירה אלא להסכים, אבל שלא כמו שקים ה"נסיכה" רגילה, קאת' לא מתכוונת לשרת את בתה, כפי שזו היתה רגילה עד כה. מדובר ברימייק לקומדיה אוסטרלית מצליחה, ואני מוכרח לציין שסיפור המסגרת של הסדרה נשמע לי כמו הרבה מאוד סיטקומים חדשים שניסו לעלות בשנים האחרונות ונכשלו כישלון חרוץ. לא נראה לי שלסדרה הזאת יש סיכויי הצלחה גדולים במיוחד, אבל אולי השיבוץ יחד עם הליהוק של שתי השחקניות המוכשרות הללו, יצליח לגרום לקומדיה הזאת לשרוד איכשהו. מי יודע, אולי אפילו זה יהיה מוצלח.

בנוגע לשיבוץ - "קאת' וקים" תיפתח כבר ב-9/10, אז תשודר בתוך בלוק הקומדיות של ימי חמישי, כאשר רק בעונת החורף, תעבור הסדרה לימי שלישי (אם לא תבוטל עוד קודם לכן).



יום רביעי (החל מה-24/9)
20:00 - סדרה חדשה
21:00 דיל או לא דיל
22:00 ליפסטיק (עונה 2)

חורף 2009
22:00 חוק וסדר (עונה 19)

מחדל. טעות. בושה. אסון. לא, אני לא מדבר על העובדה ש"שני גברים וחצי" היא הקומדיה המצליחה ביותר בארה"ב. אני גם לא מדבר על ההחלטה לחדש את "אביר על גלגלים". אני מדבר על האור הירוק שניתן להפקתה של העונה השנייה של "ליפסטיק". בכזה זבל מזוקק לא חזיתי מזה זמן רב.

את הערב תפתח הגרסה המחודשת של סדרת האקשן המצליחה משנות השמונים. בפברואר השנה, שודר סרט שפותח את גרסת 2008 של "אביר על גלגלים". הסרט, באורך של פרק כפול, הצליח למדי ברייטינג, למרות היותו בינוני-אך-אפקטיבי, וההצלחה הזאת מעודדת את ראשי NBC לקראת השקתה של הסדרה עצמה, לקראת סוף ספטמבר. אין הרבה מה לספר על הסדרה עצמה. את סיפור המסגרת כולם מכירים - גיבור הסדרה הוא מכונית בעלת תבונה של מחשב-על, שמדברת עם הנהג שלה ויכולה לפרוץ לכל מערכת ממוחשבת. המכונית בנויה כולה באמצעות נאנו-טכנולוגיה ומסוגלת לשנות את צורתה ואת צבעה - לא פלא שכל מיני אנשים רעים חושקים בה.

בגרסת 82' כיכב דיוויד האסלהוף כנהג של KITT. בגרסת 08' יהיה זה ג'סטין ברואנינג שייכנס לנעליו של האסלהוף. ואל קילמר יתרום את קולו לדמותה של המכונית. עוד פנים מוכרות - פול קמפבל (בילי מ"בטלסטאר גלקטיקה"). יפיקו בפועל דיוויד ברטיס, דאג ליימן (שניהם מ"האו-סי") וגארי סקוט תומפסון ("לאס וגאס"). כדי שהסדרה תהיה באמת טובה, היא תצטרך להיות הרבה יותר מתוחכמת מסרט הפיילוט ששודר בפברואר. הציפיות שלי לא גבוהות במיוחד. וידיעה טרייה בנושא זה - הפרק הראשון של הסדרה, שישודר בסוף ספטמבר בארה"ב, יוקרן גם בפסטיבל אייקון הקרוב בסינמטק ת"א בחוה"מ סוכות.



בתחילת 2009 תצטרף ללוח הסדרה הותיקה ביותר של הרשת - "חוק וסדר", סדרת האם, בעונתה ה-19.

יום חמישי
20:00 קוראים לי ארל (עונה 4)
20:30 Kath & Kim
21:00 המשרד (עונה 5)
21:30 רוק 30 (עונה 3)
22:00 אי.אר (עונה 15)

חורף 2009
20:00 קוראים לי ארל
20:30 רוק 30
21:00 המשרד
21:30
22:00 אי.אר / המתמחה: סלבריטאים

יום הקומדיות של NBC יכלול בעונת הסתיו שלוש קומדיות ותיקות, אחת חדשה ודרמה אחת ותיקה - העונה הרביעית של "ארל", החמישית של "המשרד" והשלישית של ליז למון וחבורתה הן הקומדיות הותיקות ו"אי.אר" היא סדרת הדרמה, שתפתח ב-25/9 את עונתה ה-15 והאחרונה. באותו יום תיפתחנה העונות של "המשרד" ושל "קוראים לי ארל" (פרקים כפולים). קאת', קים ורוק שלושים יחכו לאוקטובר, כשמולי שאנון וסלמה בלייר יגיעו כבר ב-9/10, אז גם נקבל למשך שלושה שבועות את גרסת יום חמישי של "סאטרדיי נייט לייב". "רוק 30" צפויה להיפתח רק ב-30/10.

רשת NBC יצאה באפריל בהכרזה על סדרת בת שמתוכננת לסדרה "המשרד". הדיבורים בעניין היו רבים. בהתחלה נזרק שמו של דוויט כזה שאמור להוביל את הסדרה החדשה. אחר כך הופרכה הידיעה הזאת והוחלפה באחרת - השמועות אמרו שראשידה ג'ונס (קרן מ"המשרד") הוחתמה לפרויקט המסקרן. ולא רק זה - בהודעה הרשמית, הודיעה הרשת שהפרק המיוחד שישודר אחרי הסופרבול יחולק לשני פרקים - פרק מיוחד של "המשרד" ופרק הפתיחה של הספין-אוף. לפני כחודש, התחילו להגיע הידיעות לפיהן התכנון לספין-אוף בוטל, ובמקומו עובדים גרג דניאלס (יוצר "המשרד"), ומייק שור (מוז מ"המשרד" וגם אחד המפיקים הראשיים) יחד עם איימי פוהלר, יוצאת SNL, על סיטקום חדש בכיכובה. כמובן שבשלב זה אין פרטים על אופייה של הסדרה החדשה, וכפי שזה נראה כרגע, פרק הסופרבול של "המשרד" יהיה פרק כפול (באורך של שעה).




כך או אחרת, הסדרה החדשה אמורה לתפוס את מקומן של קאת' וקים (שעוברות, כזכור, ליום שלישי) באזור חודש פברואר, אז גם תשודר הפינאלה של "אי.אר" שתגיע אל קיצה אחרי 15 עונות. את מקומה במשבצת השידור תתפוס גרסת הסלבריטאים של "המתמחה".

יום שישי
20:00 - סדרה חדשה
21:00 - סדרה חדשה
22:00 חף מפשע (עונה 2)

חורף 2009
20:00 דיל או לא דיל
21:00 אורות ליל שישי (עונה 3)
22:00 חף מפשע

תוכנית הריאליטי החדשה "America's Toughest Jobs" תיפתח כבר ביום שני הקרוב (25/8). השיבוץ הרגיל שלה הוא אמנם בימי שישי ב-21:00, אך בין התאריכים 19/9 ל-10/10 היא תשודר דווקא ב-20:00. מה צפוי בתוכנית? 12 אנשים רגילים לחלוטין עוזבים את חיי הנוחות שלהם ומנסים להתמודד עם כמה מהעבודות הקשות ביותר שיש בעולם, החל מקידוח נפט, דרך חטיבת עצים ועד לנהיגה מסוכנת על כביש מכוסה קרח. בסוף כל פרק, הבוס החדש שלהם ועמיתיהם החדשים לעבודה יעריכו את ההתמודדות שלהם עם התפקיד הלא מוכר ויחליטו את מי להעיף הביתה. המשכורת השנתית של כל עבודה תצטבר לקופה, שאותה יקבל השורד האחרון.

ב-17/10 יגיע "קרוזו" המבוסס על הספר המפורסם "רובינזון קרוזו". גבר צעיר עוזב את אהבת האמת שלו כדי לצאת להרפתקה ונקלע לאי בודד למשך 28 שנה. הרצון שלו לחזור אל אהובתו והיחסים האפלטוניים (יה, רייט) עם פריידיי הם הדברים היחידים ששומרים על שפיותו. אולי בדרך הוא יגלה איזו מעבדה מסתורית של "דארמה".




שבועיים קודם לכן ושעתיים מאוחר יותר תיפתח העונה השנייה של "חף מפשע" המוצלחת-למדי. לוח השידורים צפוי להשתנות כמעט לגמרי במהלך החורף, אז תחזור גם "אורות ליל שישי" לעונה חדשה כחלק משיתוף הפעולה הייחודי בין NBC לרשת הלווין DirecTV, שבמסגרתו ישודרו 13 פרקי העונה קודם ברשת הלווין, ורק לאחר מכן - בחורף, כאמור - היא תשודר ב-NBC.

שבת
20:00 דייטליין: שבת
21:00 Knight Rider - שידורים חוזרים
22:00 חוק וסדר מדור מיוחד - שידורים חוזרים

שבת לא משנה את פניה גם השנה, והערב יהווה בעיקר זמן לשידורים חוזרים.

ראשון
19:00 Football Night in America
20:00 Sunday Night Football

חורף 2009
19:00 דייטליין
20:00 - סדרה חדשה
21:00 מדיום (עונה 5)
22:00 - סדרה חדשה

לאחר סיומה של עונת הפוטבול, יקבל יום ראשון של NBC חיזוק בדמותן של שתי סדרות חדשות, לצד שתיים ותיקות. "מרלין" היא סדרת פנטזיה חדשה (בהפקה בריטית של ה-BBC) שעוסקת בעיר העתיקה קאמלוט, אך עלילתה מתרחשת במאה ה-21. לפני שמרלין וארתור הפכו לאגדה, הם היו שני אנשים צעירים שחיפשו הרפתקאות, ניסו לעמוד בציפיות של המשפחות שלהם ולמצוא אהבה ואת ייעודם בחיים. בין המשתתפים אפשר למצוא את אנת'וני הד (ג'יילס מ"באפי") ואת סנטיאגו קאבררה (אייזק הצייר מ"גיבורים").

בתשע תשודר העונה החמישית של "מדיום" ובעשר - סדרה חדשה נוספת. דיוויד שפרד (כריסטופר איגן, "Vanished") הוא חייל צעיר שמציל את בנו של המלך (איאן מקשיין, "דדווד"). דיוויד הופך לסוג של גיבור שמתחבב גם על בתו של המלך. מהר מאוד, מיטשטשים הגבולות בין אוהבים לאויבים, כששחקני המפתח בממלכה עושים מאמצים לא קטנים כדי להביא לנפילתו של נער הפוסטר החדש. "מלכים" מתרחשת במטרופולין מודרני ומתארת - כך על פי NBC - את המאבק האולטימטיבי בין דוד לגוליית. בין המפיקים בפועל אפשר למצוא את מייקל גרין ("גיבורים").




קיץ 2009
כאמור, NBC תכננה את לוח השידורים שלה מראש לתקופה ארוכה מאוד (במונחים טלוויזיוניים) והכריזה על סדרות חדשות נוספות, שישודרו בקיץ הבא.

, שמשובצת ליום חמישי ב-22:00, מספרת את סיפורו של טובי לוגאן (קרייג אולג'ניק, שהיה ג'ייק בנט ב"משפחה במנוסה"), פרמדיק בן 24, שיש לו יכולת סודית ומגניבה - הוא יכול לקרוא את מחשבותיהם של הסובבים אותו. טובי נחוש בדעתו להשתמש ביכולתו הייחודית כדי לפענח מעשי פשע. הסדרה תשלב דרמה עם הומור. נשמע חמוד, אבל לא חדשני במיוחד.

בקיץ מתוכננות גם שתי סדרות ריאליטי חדשות - תתלווה אל חבורת של ביולוגים ימיים שתעסוק בפעילויות רגועות כגון סימון טורפים ימיים או מעקב אחר תקיפות פתאומיות של כרישים נגד גולשים תמימים (אבל לא אתם, קוראים יקרים). מלבב, נכון?

תתמקד בסצנת המסעדות בניו יורק. המתמודדים יתחרו בצוותים של זוגות במשימות הקשורות בשיפוץ מסעדה בתוך פחות משבוע, תוך כדי תכנון התפריט של המקום המחודש. הזוג המנצח יזכה להגשים את החלום: פתיחת המסעדה שלהם במנהטן.

באביב הן לא ישובו חזרה
הסדרות שהסתיימו העונה כוללות את "לאס וגאס" (אחרי 5 עונות) וכן שתי סדרות שבוטלו לאחר פחות מעונה שלמה - "Journeyman" ו"האישה הביונית".


חלקים מכתבה זו מפורסמים גם ב"עכבר העיר אונליין".