המסך המפוצל

הממיר 10/8/08

גריק נפתחה, גם ליפסטיק. פרקים מוצלחים של רוק 30 וסרוגים. וגם: תפאורות קרטון, אקו ביץ` והמשרד

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 10-08-2008
18 תגובות
10. הפרק הירוק של "רוק 30" היה לא פחות מגאוני. במסגרת השבוע הירוק (בזמנו), שידרה NBC כמעט בכל הסדרות שלה פרקים שקשורים בשמירה על איכות הסביבה (באופן מקרי, גם הפרק ששודר השבוע ב"המשרד" - "Survivor Man" - היה במסגרת אותו עניין). "רוק 30" לא התביישה ולקחה את מה שהיתה צריכה לעשות (שזה כמובן להגיד לכל הצופים שלה שצריך לשמור על הסביבה), והפכה אותו לגמרי. הטפות המוסר עדיין היו שם, אבל הפעם הם הכילו לא מעט ציניות (כמו מכונת הכביסה של ג'נרל אלקטריק) וכמובן הופעתו של אל גור שהפכה את כל הבדיחה / מוסר ההשכל הזה למשהו ברמה אחת גבוהה יותר. וכמובן, איך אפשר בלי ההופעה של דייויד שווימר: אם לא היינו בטוחים שהוא רוצה לחזור לאיחוד של "חברים", אז הנה ההוכחה הוודאית: דייויד שווימר חזר לרשת NBC בדיוק עם הדמות שהיה לפני שעזב. הדמות הזו היתה, חד וחלק, אותו רוס שכולנו מכירים. וכדי לעשות את התמונה אפילו יותר מושלמת - הוא אפילו קיבל תפקיד שמבחינתי רפרנס ברובו את "הארמדילו של החג". הדבר היחיד שהיה חלש בפרק היה עלילת המסיבה של קנת', מהסיבה הפשוטה שהעלילה לא היתה מספיק מעניינת ולא קשורה לשאר אירועי הפרק (ג'וני).

9. עוד פרק מצוין של "סרוגים" וזה כבר נהיה נורמה. הפעם בזכות הסיפור על המקובל, הקידוש והקוגל, שאמור היה להסביר את חוסר ההצלחה של יפעת עם נתי. הסצנה לקראת סופו של הפרק עם הוידוי בפניו, והגילוי של כולנו שהוא בכלל ידע את זה, היתה נפלאה, והפכה את דמותו המורכבת ממילא של נתי, למעניינת אפילו יותר. עוד אירועים מוצלחים בפרק: הודיה רבה עם יפעת על האור במקרר, ומתקרבת עוד קצת אל אברי; ההבדלים התרבותיים בין רעות ליוחאי, שהשתקפו ב"סיינפלד"; הצפייה המשותפת ב"הנסיכה הקסומה". איזו סדרה קסומה.

8. "גריק" נפתחה השבוע בפרק חמוד להפליא, שהציג כמה דמויות שיהיה די קל להתאהב בהן. אהבתי במיוחד את צמד האחים, ואת העובדה שרסטי שומר על אחותו ולא נותן לאחווה המוצלחת לסנוור את השיפוט שלו. היה נחמד לראות את ההבדל בין מכתבי הקבלה בין שתי האחוות. בסך הכל, נראה שזו הולכת להיות סדרת קולג' כיפית ומהנה. רק תהייה קטנה: יוונים? ברצינות?

7. "תפאורות קרטון" ו"אקו ביץ'" הציגו השבוע צמד פרקים מוצלחים למדי. אצל הראשונה, קיבלנו קרב הזוי לגמרי עם חבורת הנוצרים שניסתה "לנקות" את "אקו ביץ'", כמו גם הבטחה לכך שבאופרת הסבון עומד להיות פרק מוצלח, לשם שינוי. ומה אתם יודעים - הפרק של "אקו ביץ'" היה - במפתיע - פרק לא רע, גם בסטנדרטים של סדרת דרמה. לכל אורכה, היתה "אקו ביץ'" סבונייה דבילית להפליא, וגם הפעם היא היתה כזאת, אבל בפרק הנוכחי היה בה סוג מסוים של ערך מוסף. וגם זה משהו. אחלה.

7. "המשרד".

5. עוד סדרה שנפתחה השבוע היתה "ליפסטיק". בניגוד ל"גריק", אין בה דמויות שקל לחבב, אבל מצד שני, יש בה משהו שהיה חסר ל"קאשמיר מאפיה", שהיתה עוד סדרה שעסקה בנושאים דומים. אם כי, קצת קשה לי להגדיר את המשהו הזה. הסיפור עם ליאונרדו דיקרפריו היה חמוד, אם כי מעט נדוש, כנ"ל לגבי הבעל שקשה לו עם ההצלחה של אשתו. הסיפור עם הבגידה הראשונה של ניקו היה עשוי טוב (ואת קים רייבר אני אוהב עוד מימי "משמרת שלישית"), כמו גם הסיפור עם המיליארדר. סה"כ, נראה שיש פוטנציאל מסוים, אבל גם סיכוי שהסדרה הזאת תימאס מאוד - אבל מאוד! - מהר.



1. ושוב נעלמת לה "על קצות האצבעות" מלוח המשדרים של קשת, אחרי שסבלה כל מיני סוגים של התעללויות. רבאק, זו הפקת מקור! והיא אפילו לא רעה במיוחד! מאוד מאוד לא יפה, קשת. וגם ההתעללות ב"עמוק באדמה" לא נעלמה מעינינו.


בשולי הממיר
מאוד אהבתי את תרגום שם הפרק ב"בטי" השבוע. במקור: "I See Me, I.C.U". התרגום: "בטי-פול נמרץ". לא ראיתי מי תרגם את הפרק, אבל זו הברקה (Mr. Wings). ותוספת שלי: אם אני לא טועה, זו היתה מיכאלה ירדני, מבריקה כתמיד.

בפרק החדש של "סמולוויל", ששודר ב-yes, חזר פיט לבקר אחרי גלות ארוכה.