המסך המפוצל

הממיר 20/7/08

נפתחו השבוע: עד החתונה, מקום לדאגה, טרייסי אולמן. עונות חדשות של רחוב ללא מוצא, הישרדות, סוף עונה של חף מפשע

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 20-07-2008
70 תגובות
10. עונה חדשה של "רחוב ללא מוצא" נפתחה אתמול, בפרק מדהים וחזק. כרגיל בסדרה, הכל התחיל בצורה שגרתית - משפחה רגילה, אב, אם, שני ילדים, קמים לעוד בוקר שגרתי. האב מגיע לעבודה, מתעצבן ומפוטר. הוא רב קצת עם אשתו והולך לראות כדורגל עם אחיו התאום, שמתעצבן על הסוכריות שהוא אוכל. ואז הוא נחנק. ג'ו, האבא של הילדים, מנסה להציל אותו, אך לשווא. הוא מזמין אמבולנס, אך מתבלבל ונותן את הכתובת שלו במקום את זו של אחיו, מה שכנראה חורץ את דינו של הארי, אחיו. הוא אמנם מתקשר שוב ומסביר שנתן את הכתובת הלא נכונה (מה שבסופו של דבר גרם לנפילתו), אבל זה כבר מאוחר מדי. הארי מת. איזו סצנה מדהימה. אבל אם זה לא הספיק, מחליט ג'ו להחליף זהויות עם אחיו. עכשיו מרי איבדה בעל, הארי הוא זה ש"נותר בחיים", והילדים יתומים. פתאום מגלה ג'ו שהחיים כהארי טובים יותר, לא רק כי להארי יש 120 אלף לירות בחשבון הבנק, אלא בעיקר כי אין לו אישה ושני ילדים שמעצבנים אותו. בלתי-נתפס. ואז אמא שלו מגלה את האמת ומייד מבינה למה הוא עשה את זה, אפילו שהוא עצמו לא ממש סגור על זה. וקצת אחר כך מגיע הרגע החזק ביותר בפרק, כשמרי, אשתו, מגלה את האמת. איזה רגע עוצמתי, איזה פרק מדהים. וואו!

9.5. "המשרד" (נכתב במקור על הפרק הכפול). מי אמר שפרק בסדרה קומית חייב להצחיק עד דמעות כדי להיות מוצלח? לפעמים סדרה קומית יכולה להפיק פרק לא מאוד מצחיק, ועדיין להיות איכותית ומוצלחת, בזכות בניה נכונה של הדמויות ודרמה חזקה. "המשרד" עשתה את זה הפעם, בפרק שאולי היה הטוב ביותר בעונה הזו עד כה. היו גם כמה קטעים מצחיקים - הקטעים של דווייט ומוז (איזו דמות גדולה!) בבית ההארחה שלהם, קצת מקלי קופור הגדולה והקטע עם ה-Whomever שהיה פשוט גאוני. אהבתי מאוד את מייקל והעבודה הנוספת, שאפשרה להציג את הדמות בסיטואציה שונה לגמרי. היה כיף לראות את מייקל מתמודד עם המעמד הנמוך שלו בטלמרקטינג, ובמיוחד איך הוא מגיב לישיבות ב"חדר הישיבות". היה מעניין לראות איך הוא כושל שוב ושוב בשיטות המכירה שלו, ואיך בני הנוער שעבדו אותו דווקא מצאו אותו מגניב, אבל הוא היה כל כך עסוק בלהיות מדוכא שהוא לא שם לב. הסיפור המקביל נראה תחילה מאולץ - למה לג'ים ופאם להתארח אצל דווייט? - אבל הקטעים שם היו מוצלחים מאוד, גם מבחינה קומית ("Mose, Drop the Manure!") וגם מבחינה דרמטית (ג'ים ששומע את דווייט מתייפח וחושב שזה אולי דב או משהו). בחצי השני של הפרק קיבלנו עוד כמה רגעים מצוינים - כשמייקל מכריז על פשיטת רגל, כשהוא בורח מג'ן, ולאחר מכן בסצנת השיחה המקסימה בינו לבין ג'ן על גבי קרון הרכבת (עם הצילום הנפלא של הרגליים שלהם יחד). אחרי כמה פרקים שהדמות הלכה על חבל דק מדי, פתאום מייקל מוצג כאנושי ופגיע, וזה היה מוצלח. גם ג'ן היתה שוב פגיעה והתגלתה כדמות עגולה וטובה. גם הסיפור של פאם וג'ים שמרחמים על דווייט כשברקע אנג'לה מגלה עניין באנדי היה נהדר ואנושי, ופאם וג'ים היו מתוקים מתמיד. הסצנה של ג'ים ודווייט על המדרגות היתה נפלאה והתכתבה היטב עם הסצנה של דווייט ופאם מהעונה השניה. נהדר במיוחד היה לראות את דווייט חוזר לעצמו. בכלל, ריאן ווילסון נתן הופעת ענק בפרק הזה. חוץ מזה, היה מאוד משעשע לראות את קלי מגיבה לישירות של דאריל באי-הבנה מוחלטת, ובכלל את היחס שלה לריאן, ששוב יצא קטן. אה, כן - וקריד הזה מופרע לגמרי (איתן גשם).

9. "עד החתונה" - עוד דרמה ישראלית חדשה - נפתחה השבוע בערוץ 2 ואפשר להגיד שמאוד אהבתי אותה. מיקי קם פשוט נפלאה בתפקיד האמא של החתן המיועד, ועלמה זק מצוינת בתפקיד השותפה ההוללת של הכלה. בכלל, הדמויות הן הצד החזק בינתיים בסדרה הזאת, כשברקע יש איזה אקס מיתולוגי, אח הומו ושני זוגות הורים שונים זה מזה. מעניין. חבל רק שרשת החליטה לעצבן את הצופים, אבל על כך בהמשך.



9. "הישרדות" עונה 16. ביקורת על הפרק השני. ביקורת על הפרק החמישי.

8. פרק סיום העונה של "חף מפשע".

8. "אורות ליל שישי".

7. "שעות אפלות". דווקא העובדה שהפרק הנוכחי הכיל כמה רגעים חזקים, העידה יותר מהכל כמה שהסדרה הזאת לא מספיק טובה. נתחיל מהחלק הטוב - כל הסיפור על מיק, שצועד במדבר, והולך ומאבד את כוחותיו, מה שכמעט גורם לו לאכול את המעדן היחיד שהיה לצידו, היה סיפור טוב. הבעיה היא שכל הסיפור שמסביב היה משעמם, כולל החפרפרת במשטרה והבחורה שאמורה להעיד נגד ברון הסמים.

6. "מקום לדאגה", תוכנית מערכונים חדשה עלתה בערוץ 10 השבוע. חלק מהמערכונים היו מוצלחים (כמו הגמד ששואל שאלות), אבל חלק מהם היו תמוהים ולא מצחיקים. אני מניח שצריך לראות עוד כמה פרקים כדי לשפוט אם יש כאן מצב אמיתי לקאלט או לא.

5. "לאהוב את אנה". זו מתחילה להיות בעיה אמיתית של הסדרה הזאת - העריכה, לפחות בחלקים מהפרק, היתה, בדיוק כמו בפרק הראשון, גרועה להפליא. קפיצות מוזרות, פריימים שהיו אמורים להיחתך, אבל נשארו שם בכל זאת, וקצב רע מאוד ברבות מהסצנות. ואם אלו הדברים המרכזיים שאני יוצא איתם לאחר הצפייה בפרק, כנראה שהסדרה הזאת - לפחות בינתיים - לא מספיק טובה. חבל. כי כאמור הפוטנציאל קיים.

4. שרדתי בקושי חמש דקות מ"טרייסי אולמן - מצב האומה". נכון, זו לא דרך לשפוט סדרה חדשה, ובכל זאת, ממה שהספקתי לראות מדובר בסוג הומור שלא מדבר אליי (לא בהכרח כי הוא לא מוצלח). רוב הדמויות שהספקתי לראות לא שעשעו אותי מספיק בשביל להמשיך לצפות.

2. "חוק וסדר מדור מיוחד" נפתחה השבוע כעשרים דקות לפני הזמן שבה היא אמורה היתה להיפתח. לוח השידורים אולי עודכן בזמן ואולי לא, אבל בכל אופן, מכשיר המקס שלי הצליח להקליט משהו כמו 60% מהפרק. התעללות בצופים (1).

1. ברשת החליטו לבטל את שידורה של "הפוליגרף" ביום רביעי האחרון, ולשדר במקום את שני הפרקים הראשונים של "עד החתונה", שהתחיל באזור 21:05 במקום ב-22:00. גם במקרה הזה, מכשיר המקס לא הצליח להקליט את כל הפרק, וכך ההקלטה פספסה משהו כמו עשר דקות, אלא שהמצב כאן חמור בהרבה עבור אנשים שפתחו את הטלוויזיה בשעה 22:00 רק כדי לגלות שהם פספסו משהו כמו פרק וחצי. התעללות בצופים (2).

1. מי שרצה להשלים את הפרק שפספס של "עד החתונה" באתר של רשת, נתקל באיכות צפויה ירודה באופן משמעותי מהשידור בטלוויזיה. השידור עצמו מתחיל עם פרסומת, שזה עוד סביר יחסית, כי ככה זה גם בקשת, אלא שאחרי שמונה דקות, נקטע הפרק באמצע משפט לטובת אותה פרסומת, בווליום חזק יותר. בסיום הפרסומת חזר הפרק לאותה נקודה בדיוק. למזלי, יכולתי לחזור שתי דקות אחר כך אל הטלוויזיה שלי, אבל אני מניח שזה לא מנחם את מי שנאלץ לצפות כך בפרקים לכל אורכם.


שחקנים אורחים
ב"חף מפשע" התארח טיטוס ווליבר ("דדווד") כקייל הוליס.

ב"האוס" התארחו ג'ייסון לואיס ("סקס והעיר הגדולה", "אחים ואחיות") ורוב בנדיקט (לנצח ריצ'רד מ"פליסיטי").

חזרו לביקור ב"רוק 30": וויל ארנט ("ארסטד") וריפ ת'ורן ("לארי סנדרס").

ב"צה!ב" התארחו רוזאנה ארקט ("מה עובר על בריאן", למשל) ו-ויקטור וובסטר ("מכושפות").

ב"שעות אפלות" התארחה וונסה לנגיס (רוקסן בוז'רסקי, יקירת המדור, "חלום אמריקאי") כלני הייז העדה.