המסך המפוצל

סמולוויל, עונה 7, פרק 20

הפרק שודר ביום חמישי, 15/5/08

מאת: דורון ז

פורסם: 01-06-2008
6 תגובות
אם יש משהו שיודעים לעשות בסמולוויל, זה סוף עונה דרמתי ומלא אקשן, וכבר מסיכום הפרקים הקודמים הבנתי שהפעם זה לא יהיה שונה. מתחילים עם אדוארד טיג, שבורח במטוס פרטי עם דרכון מזויף. לצערו, קארה שם כדי להרביץ לו בסצנה שלא הייתה מביישת אף גובה של המאפיה. היא רוצה את המכשיר ששולט בקלארק, והוא מכוון אותה אל לקס, בדיוק לפני שהיא מרסקת את המטוס.

קלארק וקלואי מבינים שקארה זוממת ורוצחת כאילו אין מחר. קלארק מתעמת איתה, אבל אחרי שהיא בועטת בו לאורך האסם ובורחת, הוא מחליט שהוא יפתור את זה כמו גבר - כשקלואי תפתיע את קארה עם קריפטונייט והוא בכלל לא יהיה שם. אני מקווה שאני לא נשמע שוביניסטי מדי, אבל הוא בחור מאוד גדול, והיא בחורה די קטנטונת לידו. הוא באמת צריך תחבולות?

בינתיים הצוותים שלקס שולח לקוטב נעלמים במבצר ברמודה. קארה באה אליו ומספרת שהיא קריפטונית ושהיא תוכל לעזור לו להיכנס, כי היא רוצה שהוא ישתמש במכשיר כדי להביס את הנוסע (היא לא יכולה להשתמש בו בעצמה, כי הוא מיועד לבני אדם כהגנה). לכאורה היא עושה את זה כי כשהייתה בקריפטון היא גילתה שהנוסע לא יציל אלא ישמיד את האנושות. איכשהו, למרות שלקלארק אין אפילו משקפיים כתחפושת, לקס עדיין צריך לשאול מי זה הנוסע, וקארה טוענת שהוא כבר יודע. אני לא כזה בטוח.

ג'ימי נאלץ לשלם על הטובה שלקס עשה בשבילו לפני כמה פרקים (כשעזר לשמור על קלואי מחוץ לכלא), ולתת ללויס מידע מזויף כדי שתפסיק להציק ללקס לגבי החיפושים שלו בקוטב. הוא עושה את זה בצורה מאוד חובבנית, אבל הפרצוף האולסני התמים עדיין משכנע אותה. בהמשך, לקס כבר מתכונן לנסיעה למבצר (עם תיק מיוחד למכשיר החדש והנוצץ שלו), והוא מודיע לעוזר שלו שעוד נוסע מצטרף (קארה), אבל ג'ימי שואל לאן נוסעים - מה שגרם לי לצחוק בקול רם. בכל מקרה, ג'ימי נדרש לרגל אחרי לויס באופן קבוע, אבל הוא מסרב בתוקף ולקס מוותר לו. בטח.

קלואי מנסה ליישם את תוכנית הקריפטונייט על קארה, אבל קארה היא בעצם ברייניאק בתחפושת (אני לא מבין איפה בדיוק היה החילוף, אבל הסצנה ההיא בקריפטון הייתה כל כך קצרה שאי אפשר לדעת כלום). הוא עושה לקלואי מה שהוא עשה ללאנה, אבל משהו קורה עם הכוח שלה, ובפרצוף מופתע הוא אומר: "מה לעזאזל את?". מה שזה לא יהיה שקרה עדיין מכניס את קלואי לבי"ח, אבל גם מרוקן לברייניאק את כל הכוח. הוא בורח לתחנת חשמל, שם קלארק הזועם תופס ומחסל אותו, יכול להיות שסופית הפעם. איזה מסכן ג'יימס מרסטרס, כמה פעמים אפשר להישרף למוות בסדרת טלוויזיה?

אחרי שברייניאק מת, קלואי ולאנה מחלימות (למרות שבאמת לא הבנתי למה. זה לא שהוא מכשפה וככה הסירו כישוף). הפרידה של קריסטין קרוק (לאנה) מהסדרה נעשית כהקלטה שהיא משאירה לקלארק, בה היא מספרת איך היא הבינה סוף סוף שהיא רק מעכבת אותו (קרוק כנראה עסוקה מדי בשביל לבוא לסט, יש לה קריירה מפוארת לפניה בסרטים כמו סטריט פייטר 2). כרגיל, לויס נמצאת שם כדי לעודד אותו, והם מתחבקים. ג'ימי לוקח את קלואי הביתה, חונק אותה מאהבה כמו שהוא יודע לעשות, ומציע נישואין, בדיוק כשבאים לעצור את קלואי. מי היה יכול לנחש שלהגיד 'לא' ללקס יגרום לתוצאות רעות? הוא בא לקלארק בשביל עזרה, מציין שלקס נסע לקוטב, וקלארק יוצא בריצה אל המבצר.

לסיום, לקס רואה שהוא הנוסע (מי מהמר שהזיכרון שלו יימחק?), נואם על הגנת הגזע האנושי, מפעיל את המכשיר, והמבצר מתמוטט סביבם.

ציון 7.