המסך המפוצל

איך פגשתי את אמא, עונה 3, פרק 20

הפרק שודר ביום שני, 19/5/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ג'וני

פורסם: 21-05-2008
17 תגובות
"איך פגשתי את אמא" סגרה עונה לא כל כך אחידה. לצד פרקים מצוינים / קורעים מצחוק / גאוניים, ניצבו כמה משעממים / דביליים / חסרי תוכן / בריטניים מדי.

כך, בערך, נראה גם פרק הסיום, "Miracles" (רק בלי שום דבר שקשור לבריטני. וטוב שכך). לא ברור עד כמה יוצרי הסדרה, שהבטיחו כי בעונה זו נגלה מי האמא, ידעו שהסדרה תחודש לעונה רביעית. או שהם לקחו סיכון ענק והשאירו את הסדרה פתוחה, או שמישהו כבר נתן להם את הרמזים שהם יקבלו עוד עונה כדי לגלות לצופים המסוקרנים (או שלא) את פיתרון התעלומה.

ואולי בעצם כבר גילינו?

הפרק הזה החליט לסגור את העונה בצורה דרמטית, אך מצחיקה - שתי תאונות דרכים - מה יכול להיות רע (חוץ מזה שזו קומדיה)? אז הקטע הראשון שלפני הפתיח היה באמת ענק. לילי, מרשל ורובין רצים נסערים לבית החולים באחד הקטעים הכי דרמטיים שנראו. והמוזיקה הדרמטית נעצרת עם הגילוי שבעצם לטד לא קרה כלום.



בינתיים גם ברני מתעדכן על מצבו של טד וגם הוא עושה את דרכו לבית החולים, רק כדי להידרס בעצמו ע"י אוטובוס. הקטע של ברני המגובס בבית החולים היה משעשע מאוד, עם הכיף שמרשל נתן לברני ("Worth it") או ההשלמה הפשוטה יחסית בין טד לברני.

גם קו העלילה השולי, על הניסים, היה חביב מאוד. קיבלנו סוג של סגירת מעגל לפרק מהעונה הקודמת בו גילינו שהחברה בה מרשל "עבד" תיסגר בגלל איזשהי הונאה (ואז היינו בטוחים שמרשל יכנס לכלא). גם הפלאשבקים של רובין שהכלב שלה עבר ניתוח וכך חייו ניצלו אבל הוא הפך לצב היו משעשעים מאוד (והצב אפילו קרץ! ח מ ו ד!). ובסופו של דבר, גם הגילוי הקטן על כך שברני התאהב ברובין היה חביב - אחרי שהם שכבו, שום דבר מעניין או התקדמותי לא באמת קרה איתם, ורובין בכלל היתה תקועה ולא קשורה במהלך כל העונה הזו. אז עכשיו זה סופי - בעונה הבאה כנראה שכן תהיה לה קצת משמעות.

לעומת זאת קו העלילה הדווקא-פחות-טוב היה זה של ג'יי.די ואליוט. ז'תומרת, טד וסטלה (אופס. בדיחות התבלבלתי-בשם שחוקות). לא ברור לאן היחסים הרומנטיים חותרים, ולמה לוקח להם כל כך הרבה זמן לעבור נהר כזה קצר.

הפרק התחיל עם שיחה דבילית בין טד לסטלה על החתונה של אחותה של סטלה. מצד אחד, אפשר לראות מהשיחה הזו שיש ביניהם כימיה טובה (וגם הקטע בו טד יורד על החתן לעתיד היה משעשע), אבל מצד שני טד נפרד ממנה אחרי 5 דקות בצורה דבילית ובלי סיבה הגיונית באמת. טוב, כנראה שהיוצרים ממש רצו להפריד ביניהם, אבל לא היה להם נעים לעשות את זה לפני שני פרקים אז הם החליטו לדחות את זה לפרק הסיום.

אבל רגע... בסוף הפרק הם משלימים וטד מציע לה נישואין? WTF?

האירוע הזה משאיר, בעצם, הרבה שאלות. הוא אמנם לא סגירה מדהימה לעונה ולא משהו שישאיר אותי מחכה לעונה הבאה, אבל אין ספק שיש הרבה דברים טכניים שאפשר להסיק מהסוף הזה: בשנה הבאה שרה צ'אלק ממשיכה לעונה השמינית של "סקרבס", אז איך היא תצליח להשתלב עם הצילומים של "איך פגשתי את אמא"? יכול להיות שהתשובה שלה בעצם תהיה "לא" רק בגלל שיש לה סדרה אחרת? ואם טד ציין את תאונת הדרכים שלו (שגרמה לו להציע לסטלה נישואין) כדבר ששינה את החיים שלו, האם זה אומר שהיא כן האמא? טוב. אולי הסוף הזה הוא כן משהו שישאיר אותי מחכה לעונה הבאה.



ועוד משהו קטן לסיום - אני לא יודע אם זה סתם משהו חסר חשיבות או שהם סתם מנסים לתעתע באנשים ששמים לב לפרטים קטנים מדי, אבל הנה משהו מעניין לגבי הפרק הזה: כשברני מנסה לתפוס מונית (אחרי שהוא מגלה מה קרה לטד), אפשר לראות מישהו עם בלונים נכנס למונית שהוא ניסה לתפוס. מאוחר יותר, כשברני מגיע לבית החולים סוף סוף, אפשר לראות מישהו יוצא מתוך מונית עם בלונים דומים. צירוף מקרים או שיש כאן איזה משהו נסתר?

ציון: 8.