המסך המפוצל

ניוזון 1, 4/5/08

מי יחליף את קונאן? באיזה תפקיד פספסנו את לוריין גרהאם? ומה יש לדיוויד צ`ייס לחדש לנו?

מאת: איתן גשם

פורסם: 04-05-2008
35 תגובות
ספוילר קאסט ל"איך פגשתי את אמא": אחרי הרבה ספוקלציות ורעש וצלצולים, עכשיו זה סופי... בריטני חוזרת להופעת אורח נוספת בתפקיד אבי, המזכירה המעט מטורללת. הפרק ישודר ב- 12/5/08. המו"מ בין הצדדים נמשך זמן לא מבוטל, ובמהלכו הודיעה בריטני שהיא תסכים להופיע בפרק, אבל בתנאי שהיא תקרא קודם את התסריט ותחליט שהוא מספיק טוב. כן, כן, מה ששמעתם. אגב, הליהוק המחודש עורר שוב ספוקלציות (די מופרכות, האמת) שאולי בריטני היא האמא. אגב, גם שרה צ'אלק תחזור, כמובן, לפחות לפרק אחד נוסף לתפקיד סטלה.

ספוילר קאסט כללי ל"בטי": ההשפעה של אותה שחקנית אורח מהפסקה הקודמת על הרייטינג של אותו פרק ב"איך פגשתי את אמא" לא נעלמה מעיניהם של מפיקי "בטי" וראשי רשת ABC. עכשיו מדברים על כך שלינדסי לוהאן תככב, עוד העונה, בתפקיד אורח בפרק אחד, ואף תשוב למספר פרקים בעונה הבאה. זה המקום לציין שחרף הביקורות החיוביות, בעונה השניה הסדרה סבלה מירידה לא מבוטלת בשיעור הצפיה בה, ואפשר להבין למה המפיקים מנסים לגייס שמות גדולים כדי לנסות ולעורר עניין מחודש בה. מהצד השני, רבקה רומיין ששימשה כחברת קאסט בסדרה קיבלה הודעה מפתיעה שהיא כבר לא. לא, לא מדובר בפיטורים, אבל היא קיבלה "הורדה בדרגה" ל"תפקיד אורח מתמשך". מה השלב הבא? מ"דוגמנית-על" יורידו אותה ל"דוגמגישה אצל גיא פינס"?

ספוילר קאסט ל"סמולוויל": אחרי קריסטין קרוק, עכשיו תורו של מייקל רוזנבאום. השחקן שמגלם את לקס לות'ר עוזב את הסדרה. "הגיע הזמן לפתוח פרק חדש בחיי" כתב השחקן במכתב פרידה ממעריצי הסדרה. אני מקווה שהענקתי אושר והנאה לצופים ושמצאתם את הדרך שבה גילמתי את הדמות כמספקת... אני מקווה שתמשיכו לעקוב אחר הקריירה שלי". מפיקי הסדרה, מצדם, פרסמו הודעת פרידה משלהם בסיומה נכתב: "אנחנו רוצים להאמין שעדיין לא ראיתם את לקס לות'ר בפעם האחרונה".

אחרי הרבה ספקולציות, ואף שאין עדיין הודעה רשמית, נראה שנמצא המחליף של קונאן או'בראיין - ג'ימי פאלון מ-SNL. לא מפתיע, בהתחשב בכך שלורן מייקלס, המפיק האגדי של SNL מת עליו, ובמקרה הוא גם המפיק בפועל של תוכנית ה"לייט נייט". הבעיה היא שהליהוק הוא די מעפן, כי פאלון הוא אמנם לא בלתי מוכשר לחלוטין, אבל לא נראה כבעל סבלנות מספיקה לניהול ראיונות עם אורחים מזדמנים, וגם ידוע בחוסר מקצועיותו (מי שראה אותו מאבד ריכוז שוב ושוב במערכונים החיים של SNL יבין מייד).

הקאסט של סדרת הבת של "90210" מתחיל להתהוות לאיטו. הסיפור המעניין הוא על מה שדווקא לא קרה: הילארי דאף קיבלה פניה לגלם את אני מילס, הברנדה וולש החדשה, אבל סירבה לתפקיד בטענה שהיא מעדיפה להתרחק מז'אנר סדרות בני הנעורים, ולהתמקד ב... מה בדיוק? התפקיד עצמו, אגב, כבר לוהק, ומי שזכתה בו היא שיאן גריימס, מ"דגרסי: הדור הבא". ליהוקים מעניינים נוספים: לתפקיד סיליה מילס - ה"סינדי וולש" של הסדרה, שכאם אמורה להיות אתלטית לשעבר - לוהקה לורי לאפלין, הלא היא בקי אהובתו הנצחית של אנקל ג'סי מ"צער גידול בנות". לתפקיד טאבית'ה מילס - אמו של מר מילס (שהוא גם מנהל בית הספר) לוהקה ג'סיקה וולטרס המצוינת מ"משפחה בהפרעה". לפי הגדרת התפקיד, הסבתא אמורה להיות כוכבת לשעבר שנוטה לטיפה המרה. ועוד בעניין הזה: אחרי שטורי ספלינג כבר הביעה התלהבות (אם ננסח את זה בעדינות) להופיע בסדרה החדשה, וגם ג'ני גארת' התייחסה לכך בחיוב, עכשיו תור ג'ייסון פריסטלי לקפוץ על העגלה. פריסטלי אמר בראיון שהוא ישמח לככב בסדרה החדשה. "עדיין לא קיבלתי פניה מהמפיקים, אבל אם זה יהיה הדבר הנכון אשמח להשתתף. אהבתי לעבוד בסדרה המקורית". ממש מדהים שכל כוכבי הסדרה המקורית מוכנים לשים בצד את הקריירות הפעילות שלהם ולהקריב מעצמם, ולו רק כדי לעזור לסדרה החדשה להצליח. בהחלט אלטרואיזם מחמם לב.

דוגמא נוספת - והפעם באמת מאכזבת - ל"מה היה קורה אם?" אפשר למצוא בסיפור הבא: רוב תומאס מאשר שהוא מאוד רצה ללהק לתפקיד קלייר ברימייק של "קופידון" את לוריין גרהאם, לא פחות, ואפילו היתה פנייה רצינית בעניין, אבל היא הבהירה שזה לא מה שהיא מחפשת כרגע. אגב, כרגע זה יותר בגדר של זריקת ספקולציות של כתבי בידור, אבל יש איזשהו דיבור על כך שאולי גרהאם תלוהק לתפקיד הראשי בסדרת הבת של "המשרד", אבל אין שום דבר רשמי בעניין. השמועה היא ש-NBC רוצים את אמנדה פיט לתפקיד - ליהוק איום ונורא.

לייטון מיסטר היא היום כבר שם מוכר, בזכות התפקיד העסיסי שלה כבלייר וולדורף ב"אחת שיודעת". אבל לפני שזכתה לפרסום ולתהילה הופיעה מיסטר במספר תפקידי אורח בכמה סדרות מוכרות ואהובות, בין היתר ב"האוס" (היא היתה הנערה הקטינה שמפלרטטת איתו בעונה השלישית). אחד מתפקידי האורח הללו היה בעונה הראשונה של "הפמליה", שם גילמה את ג'סטין צ'אפין, זמרת צעירה ובתולית (א-לה בריטני ספירס) שמפלרטטת עם ויני צ'ייס (רק אני מזהה פה איזו תבנית?). בכל אופן, מיסטר עומדת לחזור לתפקיד הזה בפרק שישודר בעונה הקרובה של "הפמליה", והפעם היא אמורה להיות קצת יותר מבוגרת וקצת יותר מוכרת לצופים. אז מה? B מתכוונת לעטות על עצמה תחפושת ולשגע את V? ומה יגיד על זה E? (בטח משהו עם F).



סיביל שפרד, זוכרים? ב"ניוזון" הקודם הזכרנו אותה בהקשר לא הכי מחמיא, אבל מסתבר שלמרות הדימוי הבעייתי, יש יוצרים שלא מהססים לעבוד איתה. שפרד תככב בתפקיד אורח בלפחות פרק אחד בעונה הקרובה של "בניחוש חוקר" ותגלם את אמו של שון. עוד שחקנית מוכרת שתצוץ בתפקיד אורח באותה סדרה היא רייצ'ל לי קוק, שתגלם אהובת נעורים של שון שצצה מחדש בחייו.

טרישיה הלפר, הלא היא "מספר שש" מעוררת הפנטסיות מ"באטלסטאר גלקטיקה", תופיע בתפקיד אורח ב-"סוכן מחוק" המשובחת, ותגלם סוכנת יריבה של מייקל ווסטון. חשבתם עד עכשיו שמיאמי לוהטת? הא!

לוסי לו לא תיאלץ כנראה לחפש עבודה חדשה באינטנסיביות. הסדרה שבה כיכבה בעונה החולפת "קאשמיר מאפיה" אמנם נבעטה באלגנטיות ולא תמשיך לעונה נוספת, אבל לו כבר לוהקה ל-"Dirty, Sexy Money" ותגלם פרקליטה שנונה ודעתנית.

גייל הרולד הזכור, כמובן, מ"הכי גאים שיש", יככב בעונה הבאה של "עקרות בית נואשות". הדמות שלו מתוארת כ"שנונה ובעלת קסם אישי". כן, בדיוק, זה האופי שלו שיעניין את הצופות...

מעריצי "יומניה של שרה קונור", התעודדו. עדיין אין הודעה רשמית של רשת FOX, אבל כל האינדיקציות מראות שהסדרה תחודש לעונה הקרובה. לעומת זאת, סדרה שהגרזן דווקא ינחת על ראשה בוודאות היא "Aliens in America" החביבה, שחלק מחברי הקאסט שלה, כמו גם המפיקים, קיבלו רמזים עבים מראשי רשת CW שכדאי להם למצוא פרויקטים אחרים. חבל.

מכת עזיבות בסדרות הפשע המצליחות: השחקן גארי דורדן (שמגלם את ווריק בראון) מ"זירת הפשע" "הועזב" מהסדרה. לא מעט ספקולציות נקשרו לעזיבה הפתאומית הזו, ובהן, בין היתר, הפניות לעבר האלים של השחקן, אבל תשובה ברורה יותר קיבלנו מספר ימים לאחר ההודעה הרשמית כשדורדן נעצר ע"י המשטרה בחשד לאחזקת סמים לא חוקיים. עוזבת נוספת היא השחקנית קאנדי אלכנסדר (אלכס רודס) מ-"CSI: מיאמי". ההודעה הרשמית מדברת על כל שאלכסנדר "התפטרה", אבל "טי וי גייד" מדווח על מחלוקות מקצועיות בין השחקנית לבין ההפקה שהובילו לפרידה. השחקנית דיאן ניל (קייסי נובאק) מ"חוק וסדר מדור מיוחד" עוזבת את הסדרה. גם כאן יש דיבורים על עימות בין השחקנית לבין ההפקה שהוביל לעזיבה הבלתי נמנעת. ברשת CBS שוקלים לבצע שינוי קונספט בסדרות הפשע המוכרות של הרשת, כך שבעונה הבאה במקום שהבלשים יחקרו מדי שבוע תעלומת רצח, הם ינסו לפענח את הסיבות האמיתיות שעומדות מאחורי העזיבות המסתוריות של כוכבי הסדרות שלהם.

רשת ABC מתכוונת להעלות לשידור בעונת השידורים הקרובה תוכנית ריאליטי חדשה "היי סקול מיוזיקל", שבה ינסו המתמודדים לזכות בפרס הנכסף - תפקיד בסרט הרביעי בסדרת הסרטים המצליחה שיופק בעתיד. נשמע מוכר? אולי הם העתיקו מ"גריז". היי, עם הצלחה אי אפשר להתווכח. אגב, המנחה הצפוי של התכנית הוא ניק לאשיי. אולי ההפקה שולחת כאן מסר למתמודדים - אל תתייאשו בכל מקרה, אתם רואים? לא חייבים להיות בעל כישורים כלשהם כדי לזכות בתפקידים.

ב"ניוזון" הקודם דווח כאן שטום פונטנה, המוח שמאחורי "רצח מאדום לשחור" ו"אוז" יפיק בפועל את הסדרה החדשה שתשודר ברשת NBC במהלך העונה הבאה, "The Philanthropist". למרבה הצער, זה כבר לא יקרה. פונטנה עזב את הסדרה עקב חילוקי דעות קשים עם ראשי רשת NBC על הקו הקריאטיבי של הסדרה, שלדעתם, היה "אפל מדי". נזכיר, שמדובר באותה רשת שבזמנו הצליחה להגיע עם אותו פונטנה להבנות בנוגע לקו הקריאטיבי של "רצח", והרוויחה את אחת היצירות הנפלאות ביותר ששודרו אצלה. החדשות הטובות מכיוונו של פונטנה הן שהוא כנראה עובד על סדרה חדשה משלו שאמורה להיות משודרת ברשת AMC (אותה רשת שמשדרת את "מאד מן" הנפלאה(, שנראית כמו בית מתאים והולם עבורו.

דייויד צ'ייס מ"הסופרנוס" נכח באירוע שבו זכה בפרס מטעם גלדת הכותבים (ה-WGA) על הכתיבה מוצלחת של הסדרה האגדית. במהלך הערב השתתף צ'ייס בסשן של שאלות ותשובות, שהניב כמה תשובות מעניינות מפיו של היוצר המוערך. הכותרת המרכזית שיצאה משם היא אמירה של צ'ייס שממנה משתמע שאין לו שום כוונה לחזור ולכתוב לסדרות דרמה טלוויזיוניות. צ'ייס הבהיר שהוא מאוד אוהב קולנוע, והוא מתכוון לעבוד בעתיד הקרוב בתחום הזה, מקסימום במיני-סדרה טלוויזיונית, אבל נראה שהוא מאס בעבודה הקשה והמתישה ובמאבקים הקשורים בהפקה של סדרת דרמה טלוויזיונית. עוד דברים מעניינים שאמר צ'ייס במהלך אותו ערב:



1. צ'ייס לא שולל לחלוטין אפשרות שיופק סרט שיהיה קשור לסדרה. לדבריו, אם יהיה רעיון מתאים והאנשים שמסביב ירצו, אין מבחינתו בעיה לעשות את זה.

2. בקרוב ייצא מארז גדול שיכלול את כל הפרקים מכל העונות, וכן לא מעט "פיצ'רים", לרבות ראיונות עומק מקיפים עם חברי ההפקה והקאסט, "שאלות ותשובות" עם צ'ייס שינחה אלק בולדווין ועוד.

3. רשת HBO היתה מאוד תומכת וכמעט לא התערבה לו בתכנים. רק דבר אחד הפריע לו בהתנהלות שלהם: "לקח להם שבועות, לפעמים חודשים, מאז תום עונה מסוימת ועד שהודיעו לי שהם רוצים עוד עונה".

4. בזמנו רשת FOX ויתרה על הסדרה שהוצעה לה תחילה, וכך היא התגלגלה לרשת HBO. לימים, כשפגש את מפיקי הרשת דאז, הם אמרו לו: "נו, אתה רואה? הכל הסתדר בסוף". נו, פוקס...

5. כשאחד האנשים בקהל החל להשתפך עד כמה הוא אהב את "חשיפה לצפון" ושאל את צ'ייס עד כמה חוויית הכתיבה שם השפיעה עליו ככותב, השיב צ'ייס, בלקוניות "שנאתי את הסדרה הזאת. עשיתי את זה רק בשביל הכסף". אאוץ'!

6. שנתיים וחצי לפני צילומי הפרק האחרון הוא כבר ידע כיצד הוא רוצה לסיים את הסדרה. על התגובות לפרק הסיום אמר: "ידעתי שיהיה רעש, אבל לא תיארתי לעצמי שזה יימשך כל כך הרבה זמן".

7. וחשוב מכל, במהלך הערב צ'ייס סיפק תשובה לשאלה שמטרידה את מעריצי הסדרה יותר מכל - ולא, הכוונה היא לא לפרק האחרון ולמשמעויותיו, אלא לשאלה שבאמת הטרידה ומטרידה את כולם: "מה לעזאזל קרה למאפיונר הרוסי שנעלם?". תאמינו או לא, צ'ייס ענה תשובה שלפחות על פניה נשמעת רצינית ואפילו הגיונית: "כמה ילדים בצופים מצאו את הרוסי, שבכיס שלו היה מצוי הטלפון לבוס שלו בשם סלאבה. הילדים התקשרו לסלאבה, שלקח אותו לבית חולים שם בוצע ניתוח מוח, ואז סלאבה שלח אותו חזרה לרוסיה". כל כך פשוט, כל כך הגיוני, כל כך... לא מתאים לדייויד צ'ייס. הוא בטח הסתלבט על כולם בדרכו המיוחדת.

ולסיום, ארגון ה-PTC המאוס (שמייצג הורים שמרנים נגד סדרות טלוויזיה) יוצא, כצפוי, נגד "אחת שיודעת". בניוזון הקודם דווח, שרשת CW בחרה לקדם את שובה של הסדרה מהשביתה ע"י קמפיין פרובוקטיבי. זה, כמובן, הדליק את ראשי הארגון שכתבו מכתב ובו קראו להורים שלא לאפשר לילדיהם לצפות בסדרה הזו כיוון ש"יש בה שפה בוטה, סצנות שמראות עישון סמים וסצנות של סקס בשלושה". מתי בדיוק משדרים את הפרקים האלה? אני אשמח לדעת...