המסך המפוצל

סמולוויל, עונה 7, פרק 17

הפרק שודר ביום חמישי, 24/4/08

מאת: דורון ז

פורסם: 27-04-2008
3 תגובות
פרק די מאכזב בהשוואה לקודם, בעיקר בגלל שאז היה לנו הרבה לקס, קלואי וליונל, ועכשיו יש הרבה ג'ימי, קלואי וג'ימי. מסתבר שכשג'ימי לובש חליפה, הוא הופך לג'ימי בונד. הוא מפיל, במו ידיו, שלושה גברים ואישה אחת במהלך הפרק. אחד הוא שודד, שני שומרים הוא מעלף, ובחורה סדיסטית אחת הוא מכה כאילו האבירות מתה. אה, והוא גם מסדר שהממשלה תפסיק לרדוף את קלואי בתור טרוריסטית. זה עולה לו רק נשמה אחת, אותה הוא מוכר ללקס.

אחת הבעיות שלי עם הפרק היא שאני אוהב את הדמות של קלואי, אבל בכל הנוגע ליחסים שלה עם ג'ימי - היא די נוראית. הוא בחור כה מתוק עד כדי כך שאם היה מוצא בחורה שמשתפת עם זה פעולה, היו נוצרות סצינות שהיו גורמות לי להקיא. אבל במקום זה, הוא מצא מישהי שפשוט לא שמה עליו. כשהיא כעסה עליו שהוא לא בא אליה אלא הלך מאחורי הגב - רציתי להרוג אותה. איכשהו, הם פותרים את הכול כשג'ימי שוב מוותר, ובמקום לשאול שאלות שהיא מבטיחה לענות עליהן, הוא רק רוצה נשיקה.

לעומת זאת, נהניתי מאוד מקלואי בכל מה שלא קשור לג'ימי. מסתבר שהיא קיבלה לא רק את זמן המסך של לאנה (תודה לאל), אלא גם את אייזיס. קשקושי המד"ב שלה על תזוזת יונים שיעזרו למצוא את ברייניאק היו קצת מופרכים, אבל אפשריים לסיספונד. קפיצה קטנה למרכז לוויינים ממשלתי שנמצא קומה מעל בר, ויש לה תמונה של קריפטון.

בינתיים, לקס מתארגן לטיסה לציריך, ומשום מה הממשלה סימנה אותו כאסור ליציאה מהארץ. העוזר שמודיע לו על זה די משעמם, ואני לא מבין איפה הסצינה שבה לקס מגלה שהסוד על הנוסע ברח לו בין האצבעות כשהעוזרת הקודמת נרצחה (על ידיו?). בכל מקרה, הוא פותר את הבעיות הממשלתיות בקלות, מגיע לכספת, שורד נסיון לרצח, ומוצא... מערכת עיגולים עם סמל קריפטוני. אם היינו אמורים להבין מזה משהו, בבקשה לעדכן אותי.

והחלק שהכי עיצבן בכל הפרק - מסתבר שהשיעמומון של קלארק עם לאנה נכתב בכוכבים הקריפטוניים, ואיכשהו במבצר אפשר להציל אותה. מה?! איך היא חזרה למרכז העלילה הראשית? ושוב קלארק חזר להיות אובססיבי, ולא מעניין אותו לא ברייניאק ולא נעליים, רק איך מצילים את לאנה, ואיך הוא מסתכל ללאנה בעיניים ואומר לה שהוא עושה כל מה שהוא יכול בשבילה.

ועד שהוא יציל אותה, הוא מנסה לחשוב גם בכיוון של קארה (כי אולי זה מה שיעזור ללאנה, AKA מרכז היקום). וכאן נותנים לנו התקדמות עלילתית (אני די שונא אותה, אבל זו התקדמות): קארה וברייניאק טסו לעבר, והם כרגע על קריפטון. היא מנסה לשלוח לקלארק רמזים, בעוד הוא מנסה להרוג את קאל-אל התינוק. אין סיכוי שבסדרה הזו יצליחו להתמודד עם כל הבעיות והחורים שנוצרים ממסע בזמן, אז אני אוותר מראש. זה יהיה יותר קל ככה. ציון: 6.