המסך המפוצל

סמולוויל, עונה 7, פרק 16

הפרק שודר ביום חמישי שעבר, 17/4/08

מאת: דורון ז

פורסם: 24-04-2008
4 תגובות


פרק טוב מאוד בשביל סדרה שכבר מזמן הרבה צופים בה רק מכוח האינרציה. באמת שאני לא זוכר שהופתעתי כל כך הרבה פעמים בפרק אחד של הסדרה הזו. ליונל מת! והמפתח לא היה עליו! קלואי מפוטרת! ולקס לוקח לה את המפתח! העוזרת מגלה את הסוד של קלארק! ואז מתה! טוב, האחרון לא ממש מפתיע. וגם לא היה בו שום דבר עם מפתח.

הפתיחה הייתה מעולה, עם שניים מהשחקנים הטובים בסדרה (שעכשיו אחד מת והשני כנראה יעזוב בסוף העונה...). לקס רצח את אביו ובהמשך הפרק הפך סוף סוף ללקס האמיתי שאנחנו מכירים ושונאים. השימוש בלקס הילד שלא בפלאשבק היה סיכון, כי זה היה יכול לצאת ממש נדוש וטיפשי, אבל הם השתמשו בזה מעט ובדיוק במקומות הנכונים. הזכיר לי סצינה דומה של גולום משר הטבעות, רק שהפעם הצד הרע גירש את הטוב.

ג'ימי ולויס היו מעצבנים כהרגלם (ברור. הוא צילם ב-ד-י-ו-ק כשליונל נפל), והיה ברור שלא ייצא כלום מהתמונה. פשוט נראה שאין לכותבים מה לעשות עם הדמויות האלה. לפחות קיבלנו כמה סצינות טובות כשהעוזרת של לקס יורה בלויס ומרביצה לקלואי כדי למחוק את כל העותקים. חבל לי שהיא מתה לקראת הסוף, כי הדמות שלה, של עוזרת שמוכנה לעשות הכול בשביל לקס, הייתה מאוד מעניינת, ונתנה ללקס מישהי לדבר איתו על מעשה הרוע השבועי שלו.

הזכירו את זה רק בחטף, אבל לצערנו לאנה עדיין לא מתה. גם היא אמורה לעזוב בסוף העונה, אז נקווה לראות כמה שפחות ממנה עד אז. בינתיים, עושה רושם שכשאין לאנה, יש יותר קלואי, שזה כמובן הרבה יותר טוב. הסצינה שלה עם לקס שפיטר אותה הייתה באמת טובה, ועם קלארק היא הוסיפה את הילת הגיבור, כשהסבירה שג'ור-אל ג'ונתן וליונל לא מתו רק בשביל קלארק - הם מתו בשביל העולם.

ולקראת סיום, נתנו לנו עימות חזיתי בין לקס לקלארק. היו לנו כבר המון כאלה לאורך השנים, אבל הפעם הם הוציאו את כל המעצורים, ואפילו עירבו הורים. היו האשמות, חרטות, קנאה, זיכרונות, ובעיקר חברות שסופית מנופצת לרסיסים. הם עכשיו אויבים בנפש, כמו שראינו בסצינה המאוד דרמטית בהלוויה הפרטית של ליונל. ועכשיו ממש, אבל ממש חבל לי שמייקל רוזנבאום כנראה עוזב. ציון: 8.