המסך המפוצל

הממיר 30/3/08

להציל את גרייס נפתחה, גם רמזור, אבודים יצאה להפסקה בת חודש. וגם: דוקטור הו, נזקים, לקטים ובעיות טכניות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 30-03-2008
77 תגובות
10. "Damages". כל הסיפור עם האיומים על חייה של פאטי היה סטנדרטי לגמרי, עד אותו רגע שבו מישהו "חטף" את מייקל בנה. לרגע לא באמת הבנתי מה קורה שם, עד שהגילוי נחת עליי בהפתעה די גדולה. כבר ראינו באחד הפרקים הקודמים שפאטי לא ממש מרוצה מהעובדה שיש לה בן, אבל הגילוי שהיא מסוגלת לעולל לו משהו כזה ועוד בצורה כזאת - למרות העובדה שהוא זה שהיה אחראי על מסע ההפחדה נגדה - היה מפתיע מאוד, והוסיף מימד נוסף לדמותה המאיימת ממילא של יוז. הסדרה הזאת לא מפסיקה להפתיע.

9. "דוקטור הו". בזכות מילה אחת, בשיא האקשן, כשצי של מכשפות עומד להביא לקץ העולם כפי שאנחנו מכירים אותו. האקספליארמוס שהגיע ברגע הכי נכון שאפשר היה רק רגע השיא בפרק שהיה מהנה מתחילתו ועד סופו (ולאזכר את ג'יי קיי רולינג מספר פעמים במהלך הפרק אף פעם לא מזיק). גם כל הרפרנסים ליצירותיו של שייקספיר היו עשויים בצורה מצוינת, ובסך הכל קיבלנו אחלה פרק. וחוב קצר מהשבוע שעבר - הדברים שכתב שלמקו GRAS על הפרק הקודם: הדוקטור חזר! ערפדית זקנה, קרנפשוטרים, גשם הפוך, בית חולים על הירח, מברג סוני הרוס - כל אלו הם עניין שבשגרה אצל הדוקטור. יש מלווה חדשה, עם משפחה מעצבנת (חבל שאת המרכיב הזה של רוז לא שכחו) ודינמיקה מוצלחת עם הדוקטור. ויש אקשן, קצב טוב, חייזרים רעים אך לא מרושעים, והמוזיקה של הדוקטור. יש מעט סדרות שגורמות לי לחיוך מטופש על הפנים. תחילת העונה השלישית של הדוקטור המחודש היתה אחת שכזו.

8. "אבודים". לא היה פרק גרוע, חלילה. כל העונה הזאת (או שמא "חצי העונה" הזו) מצוינת בעיניי. אלא שבתור פרק שאמור היה בשלב מסוים של השביתה לשמש כפרק סיום העונה היה בו משהו טיפה מאכזב. ועדיין, סיפור הגעתו של מייקל אל הספינה היה מרתק, בעיקר בגלל העובדה שהוא ניסה להרוג את עצמו מספר פעמים ולא הצליח והמטרה העיקרית להגעתו אל אותה ספינה. הפרק היה מרתק לכל אורכו וגם אהבתי את העובדה שהיה לנו רק פלאשבק אחד ארוך ולא כמה קצרים שמשולבים לאורך כל הפרק, והסיום שבו סעיד מחליט להסגיר אותו לידי הקפטן היה טוב, כמו גם המוות הלא צפוי של קארל ושל דניאל.

7. "להציל את גרייס" נפתחה השבוע. בפרק הפתיחה צפיתי בדיוק כפי שאני אוהב - בלי לדעת עליו שום דבר. פשוט כלום. זה הפך את רבע השעה הראשונה של הפרק למהנה אף יותר, כי עסקתי במשחק קטן של ניחושים ברגע שאותה שוטרת הוללת דורסת את אותו אדם. האם היא תברח או תתמודד עם מעשיה? התשובה הגיעה, כמובן, בדמותה של אופציה שלישית ומפתיעה. בגדול אפשר להגיד שאני אוהב את הקונספט של הסדרה הזאת. אני אוהב את ההומור שיש בה (Holly Cow). אני אוהב גם את השחקנית הראשית (הולי האנטר הנהדרת) וגם את המלאך. את הפרטנר שלה אהבתי עוד מתקופת "המגן", כך שגם הסדרה החדשה הזאת, בדומה ל"נובוריצ'ים" ול"סוכן מחוק" הולכת להיות סדרה כיפית ומענגת.



7. הפרק השני של "סמנת'ה מי?" היה קצת פחות מצחיק מהראשון, לטעמי, אבל למרות זאת הוא הכיל כמה קטעים לא רעים: הכיתובים המתחלפים עם ה"ג'וב", כל קו העלילה שבה סמנת'ה שונאת את הדברים שהיא אמורה לעשות בעבודה, שהביאו לכמה רגעים משעשעים, ההתייחסות שלה לטוד, האקס שלה - אבל בסך הכל, הפרק היה פחות מוצלח, וגם הפלאשבק התורן להתרחשויות שלפני הקומה היה פחות מעניין.

6. "רמזור", הסיטקום החדש של אדיר מילר, נפתחה השבוע. את הפרק אפשר לחלק לשני חלקים - החלק הראשון שלו, שבו פגשנו את הדמויות הראשיות, נפגשנו עם דדה הרשג"ד המיתולוגי וגילינו מה זה "חבר כלבה" היה מצחיק מאוד והכיל כמה מהרגעים הקומיים היותר מוצלחים שאני זוכר בסדרות ישראליות. הבעיה היא שככל שהפרק התקדם היה ברור בדיוק לאן הוא הולך, ועדיין, הפרק הכיל כמה דברים נחמדים מאוד, כמו הרפרנסים למוצרים משנות השמונים, העניין הביזארי ההוא עם החיתולים למבוגרים וההעמדה שדמותו של מילר עושה לחבורת המלצרים ההם.

4. משהו מוזר קרה עם הפרק השני של "סוכן מחוק". זה היה כל החלק השני של הפיילוט ששודר בשבוע שעבר, בתוספת כל מיני סצנות שלא היו שם. די ברור שזו הצורה בה הופצה הסדרה, ושב-yes לא ממש אשמים בעניין הזה, השאלה היא למה זה הופץ בצורה כזאת והאם היה אפשר למנוע בצורה כלשהי את הכפילות המיותרת הזאת (נגיד, באמצעות עצירה של פרק הפיילוט באמצעו, ושידור הפרק השני כחלק השני של הפיילוט, או כל דרך יצירתית אחרת).

3. כעיקרון, אין לי בעיה עם תוכניות לקט של "ארץ נהדרת". הבעיה מתחילה כשהפרומואים לא חושפים את העובדה שעומד להיות לקט, ושאייל קיציס מיישיר מבט למצלמה ומדבר על "תוכנית סיכום מיוחדת לפורים". זה יוצר את הרושם כאילו מנסים למכור לנו תוכנית חדשה. וזה מעצבן.

2. אבל מה שיותר מעצבן - ההחלטה של ערוץ 10 להפסיק לשדר תוכניות חדשות של "הישרדות" בימי שלישי, שוב, מבלי להודיע על כך בפרומואים, ורק על מנת למרוח את התוכנית עד הגמר הכפול שישודר רק במאי. התוכנית של מוצ"ש שהתחילה ביום ה-46 מתוך 52 חידדה את העניין: ב"הישרדות 10" מותחים שישה ימים על האי למשהו כמו חודש וחצי של שידורים. מקומם. מאוד מאוד.

1. הבעיות הטכניות ב-Xtra HOT מקבלות תפנית. במהלך הצפייה ב-"Damages" היו הפרעות אחת לעשר שניות בערך, כך שהסאונד והתמונה קפצו קדימה כמה חלקיקי שניה. הבעיה לא היתה ייחודית לסדרה של גלן קלוז והיא נמשכה גם בתוכנית שלאחר מכן (לטרמן). הבעיה המרגיזה הזאת נמשכה גם ביום שישי. מה יהיה, HOT? או שאולי מדובר בתקלה מקומית אצלי בלבד?


בשולי הממיר
ב"חוק וסדר מדור מיוחד" התארח מרטין שורט.

ב"4400" התארחו פני ג'ונסון (שרי פאלמר מ"24") כרבקה פאריש, מנהלת המודיעין הארצי; לורה אלן חזרה להופעת אורח חד-פעמית כלילי.