המסך המפוצל

הישרדות, עונה 16, פרק 6

הפרק שודר ביום ה`, 13/3/08. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: bosco

פורסם: 17-03-2008
22 תגובות
מזל. מזל משחק חלק גדול בהתפתחות המשחק. הרבה תוצאות של אתגרים שיכולים לשנות את מהלך המשחק תלויות במזל. בתכנון אסטרטגיות וכריתת בריתות עם האנשים הנכונים מסתמכים הרבה על מזל, ואנשים ניצחו והפסידו על חודו של אירוע כזה או אחר שהיה תלוי רק במזל.

אפשר לדבר בלי סוף על אסטרטגיה נכונה ומהלכים, לעשות ניחושים מושכלים ולנתח מצבים, אבל בסופו של דבר בני האדם אינם מכונות מתוכנתות מראש. כמו שנאמר בעבר ב"הישרדות", קח את אותם 16 אנשים, שים אותם שוב ושוב על אותו האי עם אותם חוקים, ותקבל בכל פעם מנצח אחר. קצת כמו בכדורגל.

אז לפעמים כל התכניות שבעולם לא יעזרו אם פתאום עכביש עוקץ אותך או נמלה דורסת אותך - אתה בחוץ. זה גם לא חייב להיות קשור ישירות אליך. אם למשל לוויתן בולע את בן הברית שלך, ואז אתה בנחיתות מספרית - אתה בחוץ.

יש משהו לא נעים בהרגשה שלנו כצופים כשהדברים הנ"ל קורים, מין התפתחות לא טבעית של המשחק. "זה לא היה אמור להיות ככה!" או "הוא היה אמור להגיע רחוק" ו"אם זה לא היה קורה אז..." שכאלה, ובצדק. כי זה כמו הפסד טכני, הדחה שהיא מחוץ לחוקי המשחק, הדחה "של הטבע". זה עוד יותר קשה כשזה קורה לשחקן אהוב, מישהו שרצינו לראות אותו עוד, ולא זכינו לראות אותו מודח כמו שצריך (כמו שקרה ליאו-מן למשל) או נלחם על קולות המושבעים בנאומים בסוף.

אבל יש גם סוג אחר של "הדחה" מחוץ לאופן הטבעי של המשחק, הרבה יותר נלוזה. זו שההפקה כל כך שונאת, שהיא מעבירה את המתמודדים עשרות מבחנים פסיכולוגיים ופיזיים לוודא שלא יסתננו בטעות לקאסט לוזרים שכאלה, ובצדק. פרישה של מתמודד. כשמתמודד פורש הוא למעשה יורק בפרצופם של כל עשרות אלפי האנשים שהיו רוצים להיות שם במקומו (פיירפליי). אבל כשמתמודד פורש ומשפיע בכך על מהלך המשחק, הוא גם יורק בפרצופם של הצופים, כי הוא גורם לעוד התפתחות לא טבעית של המשחק.

יפה עשו המפיקים בפרק הזה, כשלא פיצלו את שתי ה"הדחות" לשני פרקים נפרדים (או ארבעה אם זה היה אצלנו), מה שבקלות היו יכולים לעשות, וכך נתנו לנו השוואה מצוינת בין שני סוגי העזיבות הללו. בצד האחד: ג'ונתן, שמתעקש להשתתף באתגר למרות הרגל הפצועה, נלחם עד הסוף ומוכיח את עצמו. נראה היה כאילו הוא מוכן אפילו לאבד את הרגל כדי להישאר שם. למעשה, הוא אפילו לא קרא לרופאים, היתה זו ההפקה שהתעקשה שהוא ייבדק. ג'ונתן עזב את האי בגבורה ואפילו ג'ף מבואס מאוד מהמצב ובא לחלוק לו כבוד אחרון. שחקן גדול, שיחסר לי אישית מאוד.



בצד השני: צ'אט. מיואש, אדיש, מנותק מהמתרחש ובכיין, לא פצוע בצורה שמצריכה אפילו בדיקה, ולא מוכן להישאר על האי לעוד שלושה ימים כדי לעזור לבני בריתו. חבל, כי הוא יכול היה להגיע רחוק. אבל לא, נמאס לו, אז הוא פורש. מרגיז. גם כשזה פועל לטובת הפייבוריטים שלי, זה עדיין מאוד מרגיז. המעט שהוא יכול היה לעשות למען בני בריתו זה לשתול מספיק חשש מזויף אצל אוזי במועצת השבט, מספיק כדי שיבזבז את אליל החסינות שלו לפחות. אוי צ'אט... ברוך שפטרנו.

אז העזיבות היו לא טבעיות אבל זוהי "הישרדות". וב"הישרדות" אמנם צריך מזל, אבל גם יכולת להתאושש מהתפתחויות חסרות מזל. בין אם זה ערבוב שבטים שהשאיר אותך בעמדה לא נוחה, ובין אם זה בן ברית שפורש בפתאומיות.

העזיבה של ג'ונתן לא ממש משפיעה על התפתחות המשחק, לא לטווח הקצר בכל מקרה. בטווח הארוך היה יכול להיות מעניין לראות לאן הוא יגיע ואיך הוא ישפיע וכו' אבל כרגע, זה לא משנה לקבוצת המעריצים (או מעריצות וג'ייסון) בשבט של ג'יימס אם הם חוברים לאלייזה וג'ונתן מול ג'יימס ופרבטי, או רק לאלייזה מול ג'יימס ופרבטי. בסך הכול הבדל של חמישה מול שניים במקום שישה מול שניים. מצבם של ג'יימס ופרבטי, אם הם מתישהו יפסידו חסינות, לא קל.

בשבט השני לעומת זאת, הפרישה של צ'אט משפיעה משמעותית על המשחק בטווח המיידי ובצורה ברורה. הפתעה כזו לאוזי היתה יכולה להיות אחד המהלכים הכי יפים בהיסטוריה של התוכנית (שלא לדבר על כמה יפה יכולה היתה להיות הקפיצה שלו מהצוק בעירום). זה גם היה כנראה גומר סופית את כל בני ברית הפייבוריטס שלו, אבל לא. צ'אט מעצבן ואוזי אמנדה וסירי בטוחים לעת עתה. כשאליל החסינות עדיין בידו של אוזי, אפילו יש להם יתרון קטן על שלושת האחרים בשבט. אבל רק לעת עתה.
למעשה, האסטרטגיה הכי נכונה עבור אוזי ואמנדה כרגע, למרות שהיא מאוד מסוכנת ואחרים נפלו איתה בעבר, היא להפסיד את שלושת אתגרי החסינות הבאים, ולהפטר מטרייסי, אריק ואיימי. כך להגיע לאיחוד ולחבור חזרה לג'יימס ופרבטי כדי להיות חמישה מול חמישה. אחרת, מספיק שאוזי ינצח באתגר חסינות אחד מהשלושה הקרובים, והוא מאבד את ג'יימס או פרבטי. אם הוא מנצח בשניים, הוא מאבד את שניהם. אם הוא מגיע לאיחוד בנחיתות מספרית של הפייבוריטס למעריצים, הוא, אמנדה וסירי בחוץ. אלייזה ואיימי יהיו האחרונות מהפייבוריטס להשאר במשחק, מה שכמעט מבטיח מנצח מקבוצת המעריצים. או אם להמר סטטיסטית (והגיוני אסטרטגית בעונה כזו) - מנצחת.

דברים שכדאי לשים לב אליהם:
טרייסי וצ'אט הצביעו לאריק דווקא. הסבר אפשרי: צ'אט כבר אמר לכולם שהוא פורש בכל מקרה אז שיצביעו לו כולם. טרייסי הבטיחה לא להצביע לצ'אט לעולם, לכן היא לא יכולה להצביע עם כל הקבוצה. הפייבוריטים עכשיו ברוב, אז לא כדאי להרגיז אחד מהם ולהצביע לו. אריק גם ככה איתה, אז היא מצביעה לו. החלטה מעניינת. בכל מקרה ההצבעות האלה לא באמת רלוונטיות וג'ף אפילו לא מקריא אותן.

טרייסי ממשיכה להוכיח את עצמה כשחקנית מצוינת וחזקה אסטרטגית.

סירי היתה המועמדת הראשונית להדחה של ברית איימי-טרייסי-אריק-צ'אט, אבל הוחלפה די מהר באוזי, שהוא איום גדול יותר. איכשהו תמיד יש איום גדול יותר שצריך לטפל בו לפני סירי. היא חמקה ככה מתחת לראדר גם בעונה שלה.

נשארו רק ארבעה בנים לעומת תשע(!) בנות. חיסול טסטוסטרון שכזה לא נראה מאז עונה 10. מה הסיכוי שגבר ינצח גם בעונה הזאת?

ג'ייסון: אין מילים. רק צחוק מתגלגל.

לגבי הציון לפרק - בסך הכל, הפרק היה מצוין ומותח, אבל בגלל צ'אט וגם כדי להבדיל מפרקים טובים יותר: 8.