המסך המפוצל

הישרדות, עונה 16, פרק 5

הפרק שודר ביום חמישי, 6/3/08

מאת: bosco

פורסם: 10-03-2008
20 תגובות
מבחינתי לפחות, העונה הנוכחית של "הישרדות" התחילה בצורה מושלמת. בדיוק כמו ש"הישרדות" צריכה להיות. מאה אחוז אסטרטגיה טהורה שנובעת באופן טבעי מרעיון גאוני לקונספט של העונה.

אני אוהב את המתמודדים שנבחרו לשבט הפייבוריטס (טוב, את כולם חוץ מפיירפליי. אבל הוא עף ראשון, כמו שצריך), אני אוהב את זה שכולם כבר מכירים את כולם ואת המשחק הקודם שלהם, אני אוהב את האינטרקציות ביניהם, אני אוהב את הרומן של אמנדה היפה ואוזי הסופרמן, אני בעדם. אני אוהב את התככנות של אלייזה ופרבטי, את התמימות של ג'יימס, את החוזק של איימי (אני גם בעדה) ונו טוב, פחות את סירי אחרי שיזמה את הדחתו של יאו-מן. אין ספק שזה היה מהלך חזק מאוד ואסטרטגי מבחינתה, ויכול להיות שהיא צדקה בכך שאמרה שאם הוא לא יעוף עכשיו, הוא עוד יגיע לגמר וינצח, וזה מדהים איך היא לחלוטין שולטת במשחק ואף אחד לא שם לב, כמו בעונה ה-13. אני מעריץ מאוד את המשחק שלה, אבל אוף, יאו-מן.

אח, יאו-מן, אחד השחקנים הנהדרים ביותר של "הישרדות", טעה כששם מבטחו בברית עם ג'ונתן ואלייזה, שני אנשים שידועים ככאלה שאי אפשר לבטוח בהם. למה הוא חשב שסירי תרצה לבטוח בהם על פני ברית הזוגות? כי היא תרגיש כגלגל חמישי? הוא היה צריך לצפות את העסקה שפרבטי ואמנדה נתנו לה.

במשחק כזה שבו כולם כבר מכירים את כולם ואת המשחק הקודם שלהם, לשים את עצמך בברית עם אנשים שקשה לבטוח בהם זו בעיה. מצד שני, זה לא שהיו ליאו-מן הרבה אפשרויות ברגע שהתחילו לצוץ זוגות בצד השני, ויש גם יתרונות בלהגיע לגמר עם מתמודדים שהם פחות אהודים, כך שיכול להיות שההימור שלו היה משתלם. אלמנט המזל משחק הרבה יותר בעונה שכזו.

אני אוהב גם את שבט המעריצים. אני אוהב את זה שהשבט מכיר את המשחק הקודם של השבט השני, לפעמים הרבה יותר טוב מהם. את זה שהם מתלהבים מה"כוכבים" שמשחקים מולם וגם מסוגלים לנתח ולנחש מי יעוף בשבט השני. ואני אוהב את זה שליהקו לשבט המעריצים מתמודדים שמקבילים באופיים ובסוגם למתמודדים של שבט הפייבוריטס.

אם יש חיסרון קטן, הרי הוא העובדה שהאישיות של הפייבוריטס חזקה כל כך, כי הם באמת הנבחרים של העונות הקודמות, שאישיותם של המעריצים קצת מחווירה לעומתם. הם גם מקבלים פחות זמן מסך.
ואני הכי אוהב את זה שבגלל שכולם מעריצים של התוכנית או כבר השתתפו בה, אז רמת המשחק היא אחרת לגמרי, מעין קרב מוחות, בין רבי אמן, כולם פועלים לפי חישובים וחוקים מוגדרים מראש, חושבים עשרים מהלכים קדימה ומדיחים איומים אסטרטגיים ולאו דווקא את החלשים פיזית, כבר בהתחלה.

לשמירה על שבט חזק אין שום משמעות כשהמשחק הוא אינדיבדואלי מהרגע הראשון, והאסטרטגיות קופצות ישירות לשלבים המאוחרים, בהם החזקים הם אלה שעפים ראשונים, אחר כך האהודים, ובסוף מי שנשאר בגמר הם החלשים והשנואים.

ובכל זאת, לקראת סוף הפרק הרביעי כבר אפשר היה פחות או יותר לנחש איך העונה המגניבה הזאת תיראה. אמנדה, אוזי, ג'יימס ופרבטי יצרו לעצמם ברית חזקה שקשה לשבור - ברית הזוגות. יחד עם סירי לצידם נראה היה שמקומם בפיינל פייב מובטח. בהנחה שהפייבוריטס לא יפסידו יותר משלוש חסינויות עד האיחוד (מה שלא סביר, כי הכוחות די מאוזנים), ברית הזוגות, בצירוף אליל החסינות שאוזי מצא (איזה מלך!) ובהתחשב בזה שאין ברית יציבה כמו שלהם בשבט המעריצים, יכולה להגיע בקלות עד הסוף. אז כבר אפשר לנחש שאחד מהם יזכה ולנסות לחשב מי יעיף את מי ולמה.

אבל אז בא הפרק החמישי וטרף את כל הקלפים. לא שזה חדש ב"הישרדות", אבל זה עדיין מאוד כיף, לי לפחות, כל החישובים האלה מחדש. מי יתערבב עם מי? איך זה ישפיע? האם המעריצים ירצו ללכת עד הסוף עם הסלבס שלידם? האם הם ירצו להעיף אותם? האם יש למעריצים סיכוי בכלל? מי ישמור על בריתות ישנות ואילו בריתות חדשות יווצרו? מה יקרה אחרי האיחוד? האם יחזרו הבריתות הישנות? כל אלה הן שאלות שנשאלות בכל עונה שבה יש ערבוב שבטים באמצע הדרך, אבל בעונה כזו, שבה האסטרטגיה משחקת כלי מרכזי הרבה יותר מכוח פיזי וזכיה בתחרויות, השאלות האלה משמעותיות ומסקרנות פי כמה.

אז בואו נמשיך לעקוב ברשותכם אחר ברית הזוגות: הרבה בגורל המשחק תלוי במזל. מזל מסוים היה יכול לשלוח את ברית הזוגות למשל לאותו השבט, או לערבב ביניהם בצורה אחרת, המשחק ותוצאתו הסופית היו נראים אחרים לגמרי עבור כל בחירה שונה של השבטים החדשים, כך שעדיף לא לנתח את זה יותר מדי.

רצה הגורל וכל אחד משני הזוגות מצא את עצמו בשבט אחר. לא טוב להם? כנראה. ג'יימס ופרבטי (פרבטי, ג'ייסון, איזה מין מעריץ אתה?) נמצאים בסכנה אם ג'ונתן ו\או אלייזה יחליטו ללכת עם ארבעת המעריצים שבשבט שלהם. אמנדה ואוזי בסכנה אם איימי תחליט ללכת עם ארבעת המעריצים שבשבט שלה. שלא לדבר על זה שעד האיחוד בריתות חדשות יכולות להיווצר, יריבויות באתגרים יצרו חיכוכים, והרביעיה הזו אולי לא תשוב להיות מה שהיתה. הכול יכול לקרות וכל אחד עלול להתהפך על כל אחד בכל שלב. בעונה כזו במיוחד.

אז ג'יימס ופרבטי חסינים בינתיים והיה אפשר לחשוב שאמנדה ואוזי אולי בסכנה. אבל למזלנו, צ'אט עדיין חלש ומעצבן מספיק כדי שג'ואל ואריק לא ירצו בכלל לנסות להעביר את איימי אליהם ולנסות להעיף מישהו מהפייבוריטס. ואם היה נדמה שהבחירה של כולם ברורה, סירי המבריקה קולטת מהר מאוד את סדר ההעפה שיתרחש במקרה שצ'אט הולך, ומחליטה להמשיך לשלוט בעניינים כפי שעשתה עם יאו-מן. את אוזי ואמנדה אפשר איכשהו להבין, יש מספיק אנשים להעיף גם אם יפסידו בעוד חסינויות בגלל הישארותו של צ'אט, אז מבחינתם ג'ואל יכול ללכת. זה סיכון, בגלל איימי, אבל אולי כזה ששווה לקחת, וכך יוצא שבסופו של דבר ג'ואל עף ושומר על המשכיות של העונה הכי אסטרטגית שהיתה לנו עד היום. כמו שג'ף אמר: לכוח הפיזי אין יותר שום חשיבות.

אז האם איימי ואלייזה יעברו צד אל המעריצים? האם המעריצים יתמוטטו אחד אחד תחת אבק הכוכבים של הפייבוריטס? האם ברית הזוגות תוכל לשוב לעצמה? האם לג'ונתן תיפול הרגל? ומה הסיכוי שצ'אט ינצח בסוף? כל זאת ועוד, בפרקים הבאים. ציון: 10.