המסך המפוצל

אבודים, עונה 4, פרק 1

הפרק שודר ביום ה`, 31/1/08. ספוילרים כבדים לפרק - גם בתמונות! (הפרק שודר אמש, יום ג\', ב-Xtra HOT)

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 01-02-2008
55 תגובות
אחרי המתנה ארוכה, ומבחינתי מורטת-עצבים, הגיעה אלינו סוף סוף העונה הרביעית. אני חייב להודות שרמת הציפיות שלי מהפרק היתה גבוהה מאוד ובאיזשהו שלב פחדתי שאתאכזב. החדשות הטובות: זה לא קרה. החדשות העוד יותר טובות: זה היה פרק פתיחת עונה אדיר.

לטעמי, יוצרי הסדרה לא יכלו לעשות דבר טוב יותר ממה שהם עשו כבר בסוף העונה הקודמת: שינוי נקודת הצפייה כך שהאירועים שעל האי מתרחשים מעתה לפני האירועים שמחוץ לאי, ולא להיפך כפי שהיה בשלוש העונות הראשונות. מלבד העובדה שזה נותן לצופים את התשובה הכי חשובה - הם הצליחו לצאת מהאי - זה מעניק לכל ההתרחשויות מימד אחר לגמרי, נקודת מבט חדשה, טרייה ומסקרנת.

פרק הפתיחה היה מרתק לכל אורכו. הקונפליקטים על האי היו מצוינים. ההתלבטות של הניצולים אם ללכת אחרי לוק או אחרי ג'ק נעשו בצורה טובה מאוד, הפער בין ההמתנה של קלייר לשובו של צ'ארלי כגיבור לבין הבשורה המרה שהגיעה מהארלי היה מרגש עד מאוד, וההחלטה של נעמי לא להסגיר את העובדה שרצחו אותה, כשהיא נוחתת על קייט מהעץ, היתה מעניינת מאוד, והאירה באור חדש את מה שעד כה חשבנו כעובדה - שהאנשים שאמורים להגיע הם "רעים". אבל אין ספק שההתרחשות המרתקת ביותר על האי קרתה כשאותה ישות מיסתורית שיחקה עם מוחו של הארלי, הציגה לו מראות-שווא, והפחידה אותו כמעט למוות. מה שהתקשר לאירועים שהתרחשו מחוץ לאי, אחרי אותה הצלה, כשהארלי רואה את התא בו הוא נחקר מוצף במים.

ואם כבר מדברים על האירועים מחוץ לאי, הרי שכל הדיבורים הלא-ברורים ולא-מוסברים שלהם על כך שהם עשו טעות, ושהם חייבים לחזור (גם כשצ'ארלי המת מדבר איתו וגם כשג'ק עושה זאת) היו מעניינים. מאוד. למה הארלי מצטער שהוא בחר ללכת עם לוק ולא עם ג'ק? מי זקוק לעזרתו של הארלי? מה ג'ק רוצה שהארלי לא יספר? מה לעזאזל קרה שם על האי?!



דבר נוסף שמאוד אהבתי היה את העובדה שהארלי עוצם את עיניו וסופר באיטיות עד חמש כדי להעלים את צ'ארלי, אקט שמחזיר אותנו עד לפיילוט הכפול של הסדרה, עם הסיפור של ג'ק לקייט, ועם קייט שמשחזרת את זה מאוחר יותר. אותו אקט שנועד להרגיע אז, עובד כאן עבור הארלי לצורך מעט שונה. מרתק.

פרק פתיחת עונה מעולה, שגורם לי להצטער אפילו יותר על העובדה שנותרו לנו רק עוד שבעה פרקים מוכנים. ציון: 10.