המסך המפוצל

הממיר 6/1/08

סופה של משפחה במנוסה, סוף עונה של הפמליה, הגעתם של טופי, הגורילה ולצחוק או למות. וד\"ש לצביקה הדר ולספרה 10

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 06-01-2008
186 תגובות
10. "הפמליה" סיימה ביום ראשון האחרון עונה משובחת בפרק מצוין, שאין יותר מדי מה לכתוב עליו, מלבד שני דברים: א. הוא היה מענג בדיוק כמו שאר פרקי העונה. ב. כמה חבל שהרצף של השבועות האחרונים (סקרבס-הפמליה-העשב) הסתיים. היה כיף.

9. דקסטר.

9. גיבורים.

8. ממה שהספקתי לראות, "לצחוק או למות", הדוקו-צחוק החדש של גורי אלפי, היה עשוי בצורה טובה מאוד, בעיקר בזכות כל אותם חוקים שאלפי ניסה להסביר וליישם בצורה מתוחכמת למדי (ובמיוחד את הקטע על הדברים שאנחנו לא רגילים לראות במקומות מסוימים ודו"חות החניה). אהבתי גם את הראיונות הקבוצתיים שנעשו עם הקומיקאים השונים, שסיפרו על אירועים משעשעים מהקריירה שלהם. אחלה.

7. כרגיל, וכפי שכבר נכתב כאן בעבר, "צ'ייסרס" שומרת בקנאות על חוסר אחידות משווע בין המערכונים השונים, אלא ששני קטעים היו ממש מצוינים בתוכנית האחרונה - האחד הוא המערכון עם הסוס רוקי שנכנס לכל המקומות (כולל לאולפן), והשני הוא השיר של אותו מעריץ "דוקטור הו" מסכן, שהיה פשוט מבריק. את הקטע אפשר לראות כאן.

6. אם לסכם את "משפחה במנוסה", הרי שבסך הכל זו היתה סדרה חביבה, עם תעלומת רצח / קונספירציה קלושה עד לא קיימת. בסופו של דבר, הסדרה נבנתה בעיקר על מערכות היחסים בין חברי המשפחה הנמלטת לתושבי העיירה אליה הגיעו. סופה של הסדרה, עם אותו גילוי בסוף הפרק שלחלוטין לא צפיתי, היה זה שהפך את הסדרה מ"בינונית" ל"חביבה".



5. מוצאי שבת שוב הפך ליום בלתי אפשרי לצפייה, כשזה מול זה משודרים תכנים מעניינים ברמה כזו או אחרת: "הישרדות", "אחד נגד מאה" (ועוד כמה מילים על הקרב ביניהן - בהמשך), "לצחוק או למות", "לא לפני הילדים" (שקצת התאכזבתי ממנה אמש, אגב), "בית צבי" (שהתגלתה כהפקה מרתקת, אבל למה לשדר שני פרקים ברצף במסווה של פרק אחד?), עונה חדשה של "ניפ/טאק", עונה חדשה של "פרשת השבוע" ועונה חדשה של "אז הרצל אמר". נהיה צפוף במוצ"ש.

4. בשבועות הקודמים, לא העזה קשת להוציא את "נולד לרקוד" לפרסומות מול מהדורת מוצ"ש של "הישרדות" כדי לא לפגוע לעצמה ברייטינג. התוצאה: ניצחון לצביקה הדר. אמש, כשרשת נטלה את מפתחות סוף השבוע, יצאה "אחד נגד מאה" לפרסומות כבר אחרי רבע שעה של תוכנית. אני יכול להעיד על עצמי, שאחרי שצפיתי בתחילתה של "אחד נגד מאה", עברתי ל"הישרדות" ושכחתי לחזור (עד עכשיו אני לא יודע אם אבי כהן ניצחו או הפסידו). אני לא יודע אם זה מה שיעשה את ההבדל ברייטינג (תשובה, אני מניח, נקבל בשעות הקרובות, והיא כנראה תהיה שלילית), אבל אם קברניטי ערוץ 2 (ורשת בפרט) חושבים ש"10" הוא עדיין אותו ערוץ נידח שאף אחד לא מגיע אליו בשלט, הרי שבפועל אחוזי הצפייה בערוץ נוגסים יותר ויותר בהגמוניה של ערוץ 2, למרות הבדיחות החוזרות ונשנות (למשל אמש ב"אחד נגד מאה" כשמתמודדת אקראית שאלה אם אבי כהן, הבמאי של "החרצופים", נמצא בין מאה האבי כהן שהיו שם ואברי ענה לה שהוא בערוץ 10. מתמודדת: "תזכיר לי מה זה?". אברי: "שורדים").

3. פס המידע של HOT מכיל מידע על מספרי הפרקים בסדרות השונות בערוץ Xtra HOT. בסוף השבוע האחרון היה כתוב שם שמדובר ב"פרק 1 וראשון". מזל שאמרו לנו, כי אחרת עוד היינו חושבים שהסדרה החלה בפרק מינוס שבע.

2. הבוקר ראיתי שלט על אוטובוס, שביקש לשלוח SMS "עם הספרה 10". אני תולה את השגיאה המרגיזה הזאת בעילגות המתמשכת של צביקה הדר, שמקפיד לטעות בכל תוכנית מחדש שנשלח עבור המתמודד SMS "עם הספרה שניים-עשר".

1. ערוץ ביפ העלה לאחרונה מספר הפקות מקוריות חדשות. חלקן חביבות ("פרויקט ביפ"), חלקן מבזות ("בהפרעה"), חלקן סתם לא מצחיקות ("חיות פשע"), אלא שנדמה שאת ההפקה הגרועה מכולן, שמר הערוץ ליום שישי הראשון של 2008. בחיי שאני לא מבין מה מצחיק ב"טופי והגורילה". אולי צריך מצב צבירה מאוד מסוים כדי ליהנות מהזבל המזוקק הזה, אולי אני מבוגר מדי בשביל סוג ההומור הזה (אני? מבוגר?), אבל בפועל לא השתעשעתי אפילו לשניה - להיפך, חשתי מבוכה גדולה שדברים כאלה מופקים במדינה בה אני חי בשנת 2008 במטרה להצחיק. זה לא מוצר שהוא רע בצורה פארודית, כך שאתה אמור לצחוק מכמה שהוא רע. זה מוצר טלוויזיוני רע ונחות, כי הוא רע ונחות מכל בחינה אפשרית.