המסך המפוצל

ראשון 2/12/07

פרפר נחמד מההתחלה, הופעת בכורה, החיים בזכות, משפחה במנוסה, רוצחים, כלבוטק. ב-HOT: הגברים של שדרות מדיסון, המושכים בחוטים, אלמנט הפרסום, להיפטר מהטיק, מחשבות פליליות, אמריקן בודי שופ, השדים של דרזדן. ב-yes: הפמליה, העשב של השכן, תגיד בית, סקרבס, מאחורי הסורגים.

מאת: yaddo

פורסם: 01-12-2007
18 תגובות
מבוא לקופירייטרים:
21:00 אלמנט הפרסום, ערוץ 8.
22:00 הגברים של שדרות מדיסון, XTRA HOT

היום בטלוויזיה

14:20 פרפר נחמד, ערוץ 1.
שידור יומי לפרקים הקלאסיים מההתחלה (אם כי לא לפי הסדר המקורי).

17:45, מלחמת הכוכבים: אימת הפאנטום, HOT ACTION.


סדרת דוקו חדשה של האחים ברק ותומר הימן, המלווה את מסען של שתי להקות צעירות מדרום הארץ - ברינקס מנתיבות ודיטורה מקרית מלאכי - שעושות את צעדיהן הראשונים בעולם המוזיקה. יחד עם שאנן סטריט ודודוש קלמס מלהקת הדג נחש, הן עובדות על הקלטת סינגל ראשון ומופע משותף. במקביל לתהליך היצירה מתמודדים חברי הלהקות עם שאלות מורכבות הקשורות לגזענות, מסורת ויחסי הורים וילדים, לצד דילמות יומיומיות של גיל ההתבגרות. חמישה פרקים בשידור שבועי.



18:31, עד הקצה, yes1.
עם קיליאן מרפי (פעם ראשונה).


עונה 1, פרק 5.


הקרנת בכורה לסרטו של חיים אלבוים, שזכה במקום השני בתחרות סרטי הסטודנטים של פסטיבל דוקאביב האחרון, ומביא את סיפורם של רחל ומני הנשואים 51 שנה. השניים נלחמים על קיום הזוגיות שלהם מול הבדידות שבזקנה ובנכות. מדי יום יוצאת רחל לטפל במני בבית האבות השיקומי בעקבות האירוע המוחי שעבר, ושבה לישון לבד בביתה. היא נעה בין אהבת החיים לחוסר האונים והייאוש. מני, איש חזק וחייכן, בוכה בכל פעם שרחל מגיעה. הוא רוצה הביתה. רחל אוספת את כוחותיה, אורזת לבד את הבית ושוכרת דירה גדולה עם מעלית בשביל מני והפיליפינית אך גם שינוי זה אינו מביא להקלה המיוחלת.

20:13, ונוס ביוטי, yes3.
עם אודרי טוטו, נטלי ביי.

21:00 כלבוטק, ערוץ 2.


למעלה מ-15 מיליארד פאונד יוצאים בבריטניה לבדה מדי שנה על פרסום; נטען כי הבריטי הממוצע חשוף לכ-1,300 מסרים פרסומיים ביום. אך הפרסומות האלו לא מופיעות סתם כך, מושקעים בהם חודשים ארוכים של תכנון ושעות רבות של עבודה, כשהחברות מכוונות להצלחה גבוהה מתמיד. הסדרה עוקבת אחר 3 גופים כשהם פוצחים כל אחד בשלב אחר בהליך הפרסום: חברת היי-טק לתקשורת בוחרת חברת פרסום אחת מתוך שמונה, המוזמנות להציג את פתרונותיהן לשיווקו של מוצר חדש ומתחרות ביניהן במכרז אינטנסיבי; התהליך היצירתי והמחקרי מאחורי פרסומו של מותג גינס האירי, בקמפיין הנשען על ענף ספורט אופייני לאירלנד; וקמפיין מושקע של חברת הנעליים דוקטור מרטינ`ס, אשר נועד למתג אותה מחדש ומכה את הרחובות והתקשורת. שלושה פרקים בשידור יומי במסגרת רצועת הכסף.


עונה 6, פרק 16.


פרק 5.

21:16 משפחה במנוסה, HOT3 / yes Stars 3.
עונה 1, פרק 5.

21:30 משפט וצדק, yes Stars 2.
עונה 1, פרק 6.


הפעם: נירית וייס, עורכת פנאי פלוס, מסבירה איך הפכנו למעצמת רכילות, מי מהכוכבות צריכה פוטושופ ומהי תמונת הפפראצי האולטימטיבית. כמו כן היא מדברת על חרם הצלמים שהוכרז על בר רפאלי ומנסה לענות על השאלה - האם הדיון על נינט טייב הגיע למיצוי.

21:30 אמריקן בודי שופ, XTRA HOT.
עונה 1, פרק 7.

21:30, הכתם האנושי, HOT DRAMA.
עם ניקול קידמן, אנתוני הופקינס.

21:30, צייד הצבאים, HOT ACTION.
עם רוברט דה נירו, כריסטופר ווקן.


במקור Fuck Off Tourettes. תוך גישה נדירה לחלק מן הנפגעים הקשים ביותר של תסמונת טורט, אנו עוקבים אחר החלטתם לעבור ניתוח מוח ניסיוני: חיווט מחדש של מוחם בהליך שנוי במחלוקת העשוי לרפא אותם לנצח ממצבם. תומכיו של 'הגירוי המוחי העמוק' כבר קוראים לו תרופת קסם, והראיות משכנעות למדי. המסתייגים, מן הצד השני, מוקיעים אותו כחזרה לניסויים מוטרפים דמויי פרנקנשטיין מן העבר. בניתוח בן 12 שעות, 2 חוטי גישוש נקדחים עמוק אל קצה פסגת הראש, דרך המוח ואל תוך הגזע שלו. הסיכון הוא ממשי: דיווחים בלתי רשמיים על הליכים כושלים העלו תופעות מאוחרות של פסיכוזה ובמקרים מסוימים אף גרמו לנזקים קטלניים, אך הסובלים מן המחלה כה נואשים עד כי הם מוכנים לסכן הכול.


האם ללדת ילד הלוקה בפיגור שכלי ולהעניק לו חיים בזכות, או עדיף לא להביא ילד כזה לעולם? מדי שנה נעשות 3400 הפסקות היריון עקב גלוי מוקדם של מום בעובר. תוצאות בדיקות האולטרסאונד ומי שפיר בלתי ודאיות מעמידות את זוגות ההורים בדילמה קשה - האם להמשיך את ההיריון או לסיימו. על פי ההלכה עובר בן ארבעים יום הוא אדם חי ואין להכחידו, והפסקת הריון על ידי המתת העובר נחשבת לרצח לפי הדת היהודית. לעומתם מתחבטים ההורים בשאלה כיצד יוכלו להתמודד במציאות הקשה היום יומית עם ילד בעל נכות שכלית או פיזית קשה. הסרט מתעד את סיפורם של רונית ומאיר כאשר בדיקות האולטרא סאונד מראות כי העובר שלהם סובל מפיגור שכלי ותסמונת לא ברורה. "אני לא רוצה לגדל ילד מפגר", אומרת רונית. "יש לו זכות מלאה לחיים ואין זכות לאף אחד לבוא ולומר בדרגת פיגור זו או אחרת אין לך זכות חיים - סלקציה זו מילה איומה", אומר הרב ישראל מאיר לאו. ההיריון הסתיים בשבוע ה-32 על ידי המתת העובר ורונית יולדת בלידה רגילה תינוק ללא רוח חיים. אובדן תינוק הינו חוויה קשה וכואבת לפתע מתנפצים כל החלומות. קשה היה לזוג ההורים לעזוב את בית החולים בידיים ריקות, במקום לקבל תעודת לידה קיבלו תעודת פטירה. מנגד אנו פוגשים בכפר רפאל את דני, בחור בן 32 הלוקה בפיגור שכלי. במשך שנתיים עוקבת המצלמה אחריו במצבים קשים מחד ובמצבים יפים להפליא מאידך. מנסה להבין את עולמו הפנימי, את קשת הרגשות שלו, האם הוא מאושר בחיים, או שמא היה מוותר על חיים כאלו. רונית ומאיר החליטו לנסות ולהעיז שוב להביא ילד בריא לעולם. המצלמה מלווה אותם לאורך כל מהלך ההיריון והמתח לקראת הלידה. שני הסיפורים מתחברים לסרט מרגש אנושי וחשוב לכל הורה.


עונה 4, פרק 7.

21:45, סדנה לעצבים, HOT FUN.
עם אדם סנדלר, ג'ק ניקולסון.




במקור Mad Men, סדרה מהוללת של רשת הכבלים הנידחת-עד-כה ACM, שיצר איש הסופרנוס מתיו וויינר ומתרחשת בניו יורק בשנות הזוהר של עולם הפרסום, הסיקסטיז של המאה הקודמת, ועוסקת בנשים ובגברים שעסקו בתחום והפכו את מכירת המוצר לאמנות, אך מכרו את נשמתם. הסדרה עוקבת אחר דון הרפר (ג'ון הם, המחלקה), אדם חשוב ובעל השפעה בעולם הפרסום, ואחר חבריו לעבודה בתקופה שערכי המשפחה משתנים, אמצעי המניעה נפוצים והאיסור על הטרדה מינית ועל עישון בעבודה עדיין לא הומצאו. הרפר, המקדם מגוון מוצרים, החל בסיגריות וכלה במועמדים פוליטיים, צריך להתמודד עם המציאות המשתנה במהירות ועם הכוכבים הצעירים בעולם הפרסום האכזרי המחכים לתפוס את מקומו. לא מעט פרצופים מוכרים נמצאים כאן, בהם שניים שעבדו תחת שרביטו של ג'וס ווידוננו, וינסנט קרת'ייזר (קונור מאנג'ל) וכריסטינה הנדריקס (ספרון מפיירפליי), וכן אליזבת' מוס (זואי בארטלט, הבית הלבן) וג'ון סלאטרי (ג'ק ובובי). ברייטינג כתשו את בחירת השם העברי. לדעתי דווקא מדובר בהברקה.

22:00, קיוב, yes2.

22:00, בלתי הפיך, HOT PRIME.
עם מוניקה בלוצ'י, ונסן קאסל.


עונה 3, פרק 2.

22:45, השדים של דרזדן, Xtra HOT.
עונה 1, פרק 6.


סדרה תיעודית בת שלושה פרקים. מאות רוצחים יושבים היום בבתי הכלא בישראל. הסדרה רוצחים מבוססת על מסעו האישי של אירי ריקין, מרצה לפילוסופיה, מבקר ספרות ומנחה תוכניות תרבות, אל עולמם של רוצחים המרצים עונש של מאסר עולם. זהו מסע נוקב הבוחן את הגורמים שהניעו אנשים, חלקם נורמטיביים לפחות למראית עין, לבצע את המעשה הקשה והמרחיק לכת מכל - לרצוח. באמצעות מפגש נדיר עם רוצחים ייחשף סיפורם האישי. מה עבר במוחם של אנשים אלה באותם רגעים מכריעים בהם נחצה הקו שבין אדם לרוצח, שהובילו לאירוע הטראגי של נטילת חיי אדם. האם ישנם 'סימנים מקדימים' כאלה שניתן להצביע עליהם כאותות אזהרה? האם ניתן היה לעצור רגע לפני נקודת האל- חזור? מהי נקודה זו והאם כל אחד יכול להגיע אליה? את הפרקים ילוו פסיכולוגים, פסיכיאטרים וקרימינולוגים שינסו לאפיין את דמותם של הרוצחים וינסו לתת מענה לסוגיות אלה.


פרק 2: קונגו.




עם לארה פלין בויל, סטיבן בולדווין.

23:35, להקשיב לזמן, HOT PRIME.

0:48, תאומי הדיסקו, yes1.
עם קיליאן מרפי (פעם שניה. מה פשר האינפלציה בסרטים אתו לאחרונה?).