המסך המפוצל

העשב של השכן, עונה 3, פרק 15

פרק סיום העונה השלישית שודר ביום ב`, 19/11/07

מאת: ofer j. simpson

פורסם: 22-11-2007
9 תגובות
שוב הגענו לסוף עונת הסמים. ומה יש להגיד? זה בהחלט לא היה הסוף של עונה 2. לא היה פה סוף מפוצץ ופוער פיות. כל העלילות שהיו לאורך העונה לא התאחדו והסתבכו בשרשרת סצנות מדהימה. לא היו פה מאדרפאקינג נחשים על שום מאדרפאקינג מטוס. ובכל זאת, זה היה סוף עונה מצוין ומרהיב עם כמה קטעים מבריקים:

אגרסטיק (שיט, כלומר מג'סטיק) נשרפת, התושבים העשירים מפונים עד שיכבו את האש, ואצל ננסי העסקים כרגיל. העשב שלה נמכר לשכנים גם בזמן השריפה, היא נכנסה לעסק עם הבן אדם שהצית את השריפה, בן אחד שלה עדיין עם יד שבורה בזמן שהבן האחר שלה עדיין רואה אנשים מתים. כאמור, הכל כרגיל. אבל זאת בדיוק הבעיה שלה. היא מסתכלת לצד אחד, והיא רואה את החיים הרגילים, השגרתיים, החיים הכל-אמריקאיים בפרבר האמריקאי עם בתי הקפה המוכרים, המדשאות המושלמות, אנשי העסקים, הנדנדות האדומות והילדים הבלונדיניים שעליהן. הכל שם כל כך מוכר, ודומה ורגיל שהיא כבר לא יכולה לזהות את הבית שלה, ובטח שלא את עצמה.

ואז היא מסתכלת לצד השני, והיא רואה את הסמים, את האלימות, את הגנגסטרים ואת החיים שבהתחלה נראו בסך הכל כמו תופעת לוואי מסוכנת למקצוע לא-שגרתי, ולאט לאט הפכו לשגרה עצמה. אבל ננסי היא לא גנגסטרית. היא לבנה, היא חכמה, היא יפה, וכמו שגמדה בלונדינית עם בעיות אורטופדיות אמרה פעם- it's all about choices. וננסי לא רוצה להיות גנגסטרית. היא גם לא רוצה להיות איזו עקרת בית רגילה מהפרברים. ננסי צריכה למצוא את עצמה, והיא לא עומדת לעשות את זה באגרסטיק. גם לא במג'סטיק. אולי בפיטסבורג?

ואם כבר פיטסבורג, נעבור לדמות מופלאה ומגניבה אחרת בסדרה- שיין. האמת, אין הרבה מה להגיד עליו בסוף העונה הזה. לא ממש התעסקו איתו וחבל (מלבד קטע אחד מעולה כשננסי "דיברה" עם ג'ודה), אבל עכשיו לפחות הוא אולי יוכל סוף סוף לתת לאביו לנוח על משכבו בשלום ולהפסיק לראות אותו. למרות שמי יכול להאשים את שיין? החיים שלו מתפרקים, אנשים נפצעים ואפילו מתים לידו, אימא שלו סוחרת סמים (אבל לא גנגסטרית), ומשפחה נורמלית כבר לא היה לו הרבה זמן. לא פלא שהוא התחיל לראות את אבא שלו, אולי הדבר שהכי מסמל את התקופה שהחיים שלו עוד היו רגילים. זה רק הופך את שיין ליותר מורכב ומעניין, בנוסף לדמות המגניבה, המקסימה והשולטת שהוא כבר.

גם משאר הדמויות לא קיבלנו הרבה. סיילוס התגבר במהירות על מארי קייט אולסן, הילייה החליטה שנמאס לה לגדל סמים, אנדי המשיך להיות אנדי, ודאג ניגן על בנג'ו. העלילות לא נקשרו אחת לשנייה, כמו שהיה בעונה הקודמת וכמו שציפינו שיהיה פה. עדיין לא בדיוק ברור מה הייתה מטרה של הצלב הגדול ולא בטוח שהפואנטה של סצנת הנוצריים המשוגעים (crazy Christians?) באמת עברה כמו שצריך, אבל כל הדברים האלה לא באמת מפריעים, משום מה. אולי כי הכל היה כל כך מהנה וכיפי. כמו שהסמים של הסדרה הזאת יודעים לעשות.

וכמה טוב שהם יודעים לעשות גם קצת יותר מזה. הכוונה, כמובן, לסוף היפיפה והמבריק של הפרק. ננסי מחליטה שעוזבים את אגרסמג'סטיק, מודיעה לאנדי שייקח את הילדים ויפגוש אותה, ושורפת את הבית. ויחד עם הבית ועם שיר הסדרה שמתנגן לו ברקע, נשרפים גם בתי הקפה, המדשאות, הנדנדות, הקופסאות וכן, גם הטיקיטאקיז. ציון: 10.