המסך המפוצל

שישי 7/9/07

מה זה השטויות האלה, מונית הכסף, שורשי הטרור, הניצוץ, סיפורו של אביר. ב-HOT: אבי רוד, העולם החדש, ציידת העצמות. ב-yes: העולם החדש, קובה, מה עובר על אנה.

מאת: yaddo

פורסם: 06-09-2007
12 תגובות
בערוץ ההיסטוריה מוקדש סוף השבוע לשורשי הטרור, לקראת יום השנה להתקפת הטרור על ארצות הברית. מאז תום עידן המלחמה הקרה, הפך הטרור לאיום מס' 1 על השלום והיציבות בעולם. במסגרת סוף השבוע יסוקרו כמה מארגוני הטרור הבולטים של השנים האחרונות, יחשפו השיטות המתוחכמות שבהן נוקטים טרוריסטים בימינו כדי לגרום לכמות המקסימלית של הרס, חורבן ופאניקה בקרב האוכלוסייה, ויילמדו על פעילות יחידות מיוחדות בעולם המתמחות בלחימה בארגוני הטרור. אלה התוכניות הערב, שכמובן יזכו לשידורים נוספים במהלך סוף השבוע.
20:50 טרור לא קונבנציונלי.
21:40 טרור
0:10 עשורים של טרור.

היום בטלוויזיה

16:11, עלי, yes 4.
עם וויל סמית'.

16:33, בתול בן 40, yes 2.



17:50, 8 מייל, HOT DRAMA.

18:00, צ'ארלי בממלכת השוקולד, HOT FUN.
עם ז'וני דפ (פעם ראשונה).

18:10, דרום אמריקה באופנוע, HOT PRIME.
עם גאל גרסיה ברנאל.

18:45 מעצב העל הבא, HOT3 / yes Stars 3.

19:40, בתו של גדעון, HOT DRAMA.
עם ביל ניי, מירנדה ריצ'רדסון (ובשבת גם ב-BBC Prime).

20:00 עקרות בית נואשות, סטאר וורלד.
עונה 2, פרק 5.

20:50 טרור לא קונבנציונלי, ערוץ ההיסטוריה.
סרט תיעודי בנושא הטרור העולמי המציג תרחיש של טרוריסטית צעירה, פלשתינאית שנולדה וגדלה בארצות הברית, העומדת לבצע פיגוע התאבדות במרכזה של עיר גדולה ולהפעיל פצצה שתפיץ פסולת רדיואקטיבית. דרך סיפורה אנחנו למדים על הסכנה ההולכת וגדלה של טרור לא קונבנציונלי בעתיד הקרוב. הסרט מביא קטעי ארכיון נדירים שסופקו על ידי צה?ל, סוכנויות מודיעין כמו המוסד הישראלי וה-FBI, וכולל ראיונות עם מומחים לנושא הטרור, החל מראשי הממשלה לשעבר אהוד ברק ובנימין נתניהו, קולונל רנדי לרסון, מנהל המכון לביטחון לאומי, ועד דוקטור עבד אל-עזיז רנטיסי, שעמד בזמנו בראש הזרוע הפוליטית של החמאס וחוסל בפעולה של צה?ל בשנת 2004.

21:00 ציידת העצמות, סטאר וורלד.
פרק 19.

21:05, שוב מתאהב (Love Monkey), HOT3 / yes Stars 3.
שידור חוזר. פרק 5.


הפעם: פוליטיקה.

21:30, קובה, yes 1.
של ועם אנדי גרסיה, וכן עם ביל מאריי.


בכורה. עיבודו של הבמאי טראנס מליק (הקו האדום) לסיפור האהבה המיתולוגי בין הנסיכה האינדיאנית פוקהונטס ובין ההרפתקן הבריטי ג'ון סמית' במאה ה-17 על רקע ההתנגשות בין התושבים האינדיאנים והמתיישבים האנגלים. בכיכובם של קולין פארל, כריסטיאן בייל, כריסטופר פלאמר. ב-22:00 גם ב-yes 3.



21:40 טרור, ערוץ ההיסטוריה.
סדרה תיעודית בת שלושה חלקים בהגשת העיתונאי מיכאל קרפין, החושפת את שורשי הטרור הבינלאומי החדש. הסדרה כוללת שחזור של פעולת החיסול של 'המהנדס' יחיא עיאש, ושרטוט דמותה של היחידה למלחמה בטרור של משמר הגבול. הצילומים נערכו באירופה, אסיה, ארצות הברית, ישראל והרשות הפלסטינית. בין השחזורים המובאים בסדרה: באפריל 1980, ששה טרוריסטים אירניים, ממתנגדי משטר חומייני, השתלטו על שגרירות איראן בלונדון ואיימו לחסל עשרות חטופים. הסרט מציג שיחזור מרתק של פעולת החילוץ הנועזת שביצעה יחידת הקומנדו הבריטית הנודעת, ה-S.A.S; היחידה הגרמנית ללוחמה בטרור, שהוקמה מיד אחרי רצח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן, משחזרת את מבצע ההשתלטות על מטוס לופטהנזה החטוף במוגדישו, באוקטובר 1977; היחידה ללוחמה בטרור של ספרד מסכלת תכנית של מחתרת ETA לחסל את המלך חואן קרלוס; יחידת הריינג'רס 75 של צבא ארצות הברית מחלצת בן ערובה אמריקני מבית כלא בפנמה-סיטי, בעיצומה של הפלישה האמריקנית לפנמה בפברואר 1989.

21:45, הורים במשרה מלאה, HOT FUN.
של רון האוורד, עם סטיב מרטין, דיאן ווסט.


עונה 2, פרק 4.

21:50, האוס, HOT3 / yes Stars 3.
שידור חוזר. פרק 5.


עונה 2, פרק 3.

22:00, הניצוץ, ערוץ 1.
של סטנלי קובריק, עם ג'ק ניקולסון.


בכורה. בתחילת המאה ה-17 מגיעים לחופי וירג'יניה מתיישבים בריטים, ובהם קפטן ג'ון סמית (קולין פארל). האינדיאנים אינם מרוצים מהאורחים ושפיכות הדם לא מאחרת להגיע, אבל בין סמית ופוקהונטס (קוריאנקה קילצ'ר, בתמונה), בתו של הצ'יף, מתפתחת אהבה מפתיעה, מופלאה ובלתי אפשרית.

22:00, קרח דק, yes 4.
עם ג'ון קיוזאק, בילי בוב תורנטון.


בכורה. מסעו המרגש והמצמרר של גיורי, נער יהודי הונגרי בן 14 שנשלח מבודפשט לאושוויץ, אחרי כן לבוכנוולד, למחנה נוסף ולאחר המלחמה חזרה לבודפשט. הסרט מלווה את התלאות, אובדן התמימות, ההתבגרות המואצת, ההתמודדות עם האימה והחזרה לעולם ה'נורמלי'. סרטו הראשון כבמאי של הצלם המוערך איוש קולטאי (להיות ג'וליה) על פי ספרו הסמי-אוטוביוגרפי של זוכה פרס הנובל אימרה קרטש (שגם עיבד את הספר לתסריט).

22:02, סימה וקנין מכשפה, HOT סרטים.
של דרור שאול, עם תיקי דיין.



22:50, סיפורו של אביר, ערוץ 10.
עם הית' לדג'ר.


שידור חוזר. פרק 4.


מצויר איסלנדי קצר עם קולותיהם של ביורק, דיימון אלברן.



23:54, ליברטין, yes 1.
עם ג'ון מלקוביץ', ז'וני דפ (פעם שניה).

0:10 עשורים של טרור, ערוץ ההיסטוריה.
התכנית עוסקת בארגוני הטרור הבולטים שפעלו בין שנות ה-70 לשנות ה-90, וחושפת מדוע פיצוץ מרכז הסחר העולמי בניו-יורק ב-1993 נחשב לנקודת מפנה בתולדות הטרור הבינלאומי. התכנית כוללת ראיונות עם פעילי טרור מהחמאס, אימון קולינס, פעיל ארגון ה-IRA האירי ואלברטו פרנקצ'יני, מייסד ארגון הטרור האיטלקי 'הבריגדות האדומות'.

0:20, אמריקן הארדקור, HOT PRIME.