המסך המפוצל

מלך הכוכב 4 - הגמר

יש לנו שלישיית גמר. קוראים להם שלומי מקסימיליאן מעודה ואחד מהם יהיה \"כוכב נולד 5\". מי זה יהיה?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 20-08-2007
47 תגובות
אוף.

"מלך הכוכב 4", בדיוק כמו "כוכב נולד 5", יכול היה להיות יופי של דבר. באמת. ממש כמו "מלך הכוכב 3" ו"כוכב נולד 4". אבל רצה הגורל ויש לנו מוביל בפער די גדול (שזה כמו שאדיר עף מהתחרות עצמה). אז נכון, יש עוד הרבה נקודות בונוס לחישוב (מרינה בגמר), אבל חלק מהן חושבו וזה לא ממש צימק את הפער (גם בועז הסתמי בגמר. כן, אני חושב שהוא סתמי. מה תעשו לי?)

כאמור - אוף. ועדיין, לא הכל אבוד. אביב, מלך הכוכב פעמיים, אמנם הולך ומסתמן גם כמלך הכוכב הרביעי (והתואר השלישי שלו), אבל למרות הפער, העניינים עדיין לא סגורים לגמרי (למערכת "מלך הכוכב" אין שום דבר אישי נגד אביב. להיפך. פשוט, הייתי שמח אם היה קצת יותר מתח).

קצת נתונים סטטיסטיים:

אחרי הטופס הקודם, הוביל אביב את הטבלה בפער של 46 נק' על פני רעות שבמקום השני. אחרי הטופס הנוכחי, ה-13 במספר (וגם הלפני אחרון) מוביל אביב את הטבלה בפער של 70 נק', כשג'יי נמצאת הפעם במקום השני. על פי המסורת החגיגית, מחשבת מערכת "מלך הכוכב" בהתלהבות חלק מנקודות הבונוס מיד לאחר תוכניות חצי הגמר, וכך היה גם הפעם. מתוך 1269 נקודות בונוס פוטנציאליות, חושבו 726 נק' (מתוכן, יש עוד אנשים שיכולים לקחת 150 נק' וטרם לקחו. זה תלוי בתוכנית הגמר ובבחירת השירים של שלישיית הגמר) - מה שהותיר 543 נק' לא מחושבות כלל, וכן מספר לא מבוטל של נקודות מהטופס הנוכחי. אחרי שחושבו כל הנקודות הללו, צמח הפער בפיסגה מ-70 נק' ל-86 נק', שזה אמנם לא משהו שאי אפשר להדביק (בהתחשב בנקודות שטרם חושבו), אבל גם לא משהו שכל כך פשוט לעשות.

הרבה מהפכים התחוללו בטבלה בעקבות חישוב הבונוסים, אבל הטבלה המתפרסמת כאן היום מתייחסת אך ורק אל הנקודות שנצברו בטופס הלפני אחרון. על פי המסורת (וסתם כדי לשמור קצת על המתח) נקודות אלה יוצגו רק בטבלה הסופית של המשחק שלנו, אבל השנה באמת היו הרבה תהפוכות. בעצם, תמיד היו. נדמה לי.

קצת הסברים על חישוב נקודות הטופס הנוכחי: שאלות 1-5 די ברורות. מי שצדק בזהות העולים לגמר קיבל את הנקודות (מדובר על 110 נקודות פוטנציאליות, שזה די הרבה). שאלה 6, מי יגיע למקום הראשון בשקלול השופטים: מדובר במרינה ובבועז, שגם עלו לגמר בסופו של דבר.

צביקה פיק אמר "אין ספק" במהלך שתי התוכניות רק פעם אחת. קיבלנו לא פחות מ-12 שירים שהכילו את המילה "אני" בתוכן ובמהלך שישה מהשירים פסע אחד מהמתמודדים על הכוכב במרכז הבמה. משקל השופטים עמד שוב על 25%, שם של איבר גוף אכן הופיע בשירי הסולו של יום שישי ("תמיד על יד" זימר לו חן ב"להיות לבד"), כך גם מילה מהשורש "שמר" ("על הארץ לשמור" מתוך "חצבים פורחים" שביצעה אליסה). המילה "ילדה" הופיעה בשירי הסולו של שבת ("מה לך בחוץ ילדה" בשיר "שובי לביתך" ששר דורון רוקח), ואפילו קיבלנו שיר עם מילה מהשורש "רקד" (בועז שר את "אצלך בעולם" שהכיל את השורה "יוצאים כבר לרקוד"). לעומת זאת, המילה "טעות" לא הופיעה באף לא אחד מהשירים של שתי התוכניות, אם כי המילה "טעויות" דווקא הופיעה פעם אחת. בשיר הפתיחה של הערב הראשון ("סיבה טובה" של אריק סיני). מערכת "מלך הכוכב" החליטה שהאירוע לא התרחש.

את הטבלה המעודכנת, שאין בה את נקודות הבונוס המדוברות, ניתן למצוא כאן.

תוכנית הגמר תשודר בשידור חי מ"ווליום כנרת" ביום רביעי, 29/8/07. את הטופס ניתן לשלוח עד השעה 20:00 באותו ערב. בהצלחה לכולם.

מלך הכוכב 4
הגמר (טופס מס' 14 ואחרון)

1. כוכב נולד 5
לרשותכם 50 נקודות. לפניכם מספר אפשרויות, כאשר ליד כל אחת מהאפשרויות - משבצת ריקה. יש לחלק את 50 הנקודות בין האפשרויות הללו, כרצונכם. הכוכב יעניק לכם את מספר הנקודות שתשימו על ידו.
שלומי בראל: מרינה: בועז מעודה:

2. המקום השני
לרשותכם 20 נקודות. לפניכם מספר אפשרויות, כאשר ליד כל אחת מהאפשרויות - משבצת ריקה. יש לחלק את 20 הנקודות בין האפשרויות הללו, כרצונכם. המסיים שני יעניק לכם את מספר הנקודות שתשימו על ידו. מי שיעניק את כל 50 הנקודות לכוכב ואת כל ה-20 לסגנו יזכה ב-80 נק'.
שלומי בראל: מרינה: בועז מעודה:

3. בשקלול השופטים, מי יגיע למקום הראשון? (השאלה מתייחסת לשקלול הבחירות של השופטים)
לרשותכם 30 נקודות. לפניכם מספר אפשרויות, כאשר ליד כל אחת מהאפשרויות - משבצת ריקה. יש לחלק את 30 הנקודות בין האפשרויות הללו, כרצונכם. מתמודד שיסיים ראשון בשקלול השופטים יזכה אתכם בנקודות ששמתם לידו.
שלומי בראל: מרינה: בועז מעודה:

4. בשקלול השופטים, מי יגיע למקום השני? (השאלה מתייחסת לשקלול הבחירות של השופטים)
לרשותכם 12 נקודות. לפניכם מספר אפשרויות, כאשר ליד כל אחת מהאפשרויות - משבצת ריקה. יש לחלק את 12 הנקודות בין האפשרויות הללו, כרצונכם. מתמודד שיסיים ראשון בשקלול השופטים יזכה אתכם בנקודות ששמתם לידו.
שלומי בראל: מרינה: בועז מעודה:

5. כמה פעמים יקרו האירועים הבאים? (שווי השאלה: 10 נק' לניחוש מדויק, 7 נק' לבא אחריו, 6 לזה שאחריו וכן הלאה)

יהיה שיר שבו תופיע המילה "אני":
צביקה הדר יגיד את השם המלא של מרינה:
מרגול תגיד שם של אחד מהשלושה:

6. נסו לנחש מי ינגן על הבמה מלבד להקת הבינלאומיות? (זה יכול להיות אחד משלישיית הגמר, אחד מנבחרת העונה או אחד מהאורחים במהלך הערב. אם אתם חושבים שלא יהיה אף אחד שינגן במהלך הערב מלבד הלהקה, רשמו "אף אחד". שווי השאלה: 25 נק')

מי ינגן:

7. נסו לנחש באיזו שעה נשמע את הסולו השני של מרינה? (יש לרשום את השעה בפורמט הרגיל. למשל 16:43. השאלה מתייחסת לשעת פתיחת השיר. שווי השאלה: 18 נק' למנחש הקרוב ביותר, 16 נק' לבא אחריו, 15 לבא אחריו וכן הלאה)

שעת הסולו השני של מרינה:

8. מה מהדברים הבאים יקרה בתוכנית? (ניתן לסמן יותר מתיבה אחת. כל אירוע שסימנתם שיקרה ואכן קרה, מזכה את המנחש נכונה בארבע נקודות. כל אירוע שלא סימנתם שיקרה ואכן לא קרה, מזכה בשלוש נקודות. שימו לב: אם אתם מעונינים לנחש שכלום לא יקרה, עליכם לסמן אך ורק את האופציה האחרונה. אין לסמן אופציה זו יחד עם אפשרויות נוספות).

יוני בלוך יהיה בצוות השופטים והדירוג שלו יהיה זהה לזה של צביקה פיק.
הדירוג של מרגול ושל גל יהיה שונה.
הדירוג של צדי יהיה גם הדירוג הסופי של הקהל (שמשוקלל עם השופטים).
באחד משני הסולואים של הכוכב הנולד תופיע המילה "לילה".
באחד משני הסולואים של המסיים במקום השני יופיע מספר כלשהו.
באחד משני הסולואים של המסיים במקום השלישי יופיע צבע כלשהו.
באחד השירים המשותפים לשלישיית הגמר תופיע המילה "לפעמים".
אחד האורחים במהלך הערב יבצע שיר יחד עם הכוכב הנולד החדש שבתוכו תופיע מילה מהשורש "אהב".
באחת מהפסקות הפרסומות, אדיר אוחיון ישיר את "לצלול" והקהל בבית ישמע חלק מהשיר.
באחד מהפסקות הפרסומות, אליסה ונדב קדמון יבצעו את "מלנכולי" והקהל בבית ישמע חלק מהשיר.
צביקה פיק יעשה קאמבק למשקפי השמש שלו.
שום דבר מאלה לא יקרה.

תו השעה
9. לפניכם קטע המכיל קטעים קצרים מתוך שישה שירים ששמענו במהלך העונה. אלו שירים אלה? מי שר אותם? (שווי השאלה: נקודה לכל זיהוי נכון לשם השיר או לשם המבצע. מי שיזהה נכון את כל ששת השירים יזכה ב-15 נק'. עדכון: מי שהתו הראשון קשה לו מדי, מוזמן לשלוח טופס שמכיל את הכינוי שלו, את המייל שלו ולכתוב בשדה "השיר הראשון" את המילים "גרסה קלה". אותו אדם יקבל קישור לקובץ שמכיל גרסה מוארכת של ששת השירים הללו. כל אחד שיקבל את הגרסה הקלה של התו, יוכל למלא את הזיהוי שלו לששת השירים (שוב, באמצעות שליחת טופס), כאשר כל זיהוי מדויק יהיה שווה נקודה אחת בלבד).

השיר הראשון ("אני"):
השיר השני ("רואה"):
השיר השלישי ("אותך"):
השיר הרביעי ("הלילה"):
השיר החמישי ("באמת"):
השיר השישי ("באור"):

10. לפניכם קטע נוסף המכיל קטע משיר ישראלי כלשהו. איזה שיר זה? מי הזמרת? (שווי השאלה: 4 נק').

התו השני:

כינוי
אימייל