המסך המפוצל

שבת 11/8/07

דדווד, זהירות מים, הסוכנות של ג`ניס דיקינסון, מה לא ללבוש, כשאהיה בן 64, בנות גילמור, הנשכחים, עונה שביעית של זירת הפשע. ב-HOT: פרשת השבוע שוב, שחר אדום, אות משמיים. ב-yes: סיוטים בהקיץ, רצף רומני, רצף גיירמו דל טורו, נני מקפי, רנט.

מאת: yaddo

פורסם: 10-08-2007
14 תגובות
שלושה רומנים בכן 3:
הקולנוע הרומני הוכיח בפסטיבל קאן האחרון שהוא אחד הבולטים והרעננים בעולם. בכן 3 מצדיעים לו עם שלושה סרטים רומניים ברצף.
17:56, 12:08 מזרחה מבוקרסט.
19:27 מותו של מר לזרסקו.
22:00 כיצד ביליתי את סוף העולם.

גיירמו דל טורו מפוצץ בדינרו ב-yes 2:
22:00 הלבוי. ב-17:10 ישודר אחד מההמשכונים המצוירים, הלבוי: דם וברזל, עם קולותיהם של סלמה בלייר, ג'ון הארט.
0:02 ילדים של אף אחד.
1:51 מימיק.

Spooky Children:
21:40 הנשכחים, ערוץ 10.
22:00 אות משמיים, HOT ACTION.

היום בטלוויזיה

08:00 פרייז'ר (עונה 7), HOT3 / yes Stars 3 (שלושה פרקים).


בכורה. סרט מקסים המבוסס על סדרת ספרים מתחילת שנות ה-60. אישתו של הקברן בראון (קולין פירת') הלכה לעולמה, והשאירה אותו ושבעת ילדיהם ללא דמות נשית במשפחה. מצבו הכלכלי של האב אינו טוב, אך הדבר הגרוע ביותר הוא שהדודה אדלייד מאיימת להפסיק לשלוח את הקצבה החודשית אלא אם כן מר בראון יתחתן בשנית. האב מנסה להסתיר ידיעה זו מילדיו השובבים, אך הם כמובן מגלים זאת, ואז התנהגותם הופכת לבלתי נסבלת לחלוטין. כשהדברים נראים אבודים לגמרי מופיעה בדלת המטפלת נני מקפי. היא אמנם מכוערת להחריד אך יש לה מקל קסמים שעוזר להשתלט על כל מה שצריך. למרות שההתחלה אינה קלה, הילדים לומדים להעריך אותה, ואף שמים לב שלאחר כל שינוי לטובה, גם מראה החיצוני משתפר. אמה תומפסון כתבה ומככבת, ובנוסף נמצאים כאן גם קלי מקדונלד, אנג'לה לנסברי ואימלדה טאונסטון. שידור נוסף ב-15:39.

09:10 מופע שנות ה-70 (עונה 4), HOT3 / yes Stars 3 (ארבעה פרקים).

10:20, חתונה מלכותית, TCM.

14:59, מעודדות צמודות 2+3 ברצף, yes 1.

15:00, מה לא ללבוש, BBC Prime.

15:30 אהבה בע"מ, ערוץ 1.
פרק 4.

15:30, קזבלן, yes ישראלי.


סדרת ריאליטי חדשה של ג'ניס דיקנסון, דוגמנית-העל לשעבר שכיכבה בתור שופטת בארבע העונות הראשונות של הטופ מודל הבאה. הסדרה, שעלתה בארצות הברית ביוני 2006, עוקבת אחר הקמת סוכנות הדוגמנות החדשה של ג'ניס בלוס-אנג'לס, אחר תהליך בחירת חמשת הדוגמנים והדוגמניות מתוך 500 המועמדים שהגיעו לאודישנים המוקדמים, אחר העבודה עמם ואחר היחסים בין אנשי הצוות של הסוכנות החדשה והמתפתחת. תוך כדי המעקב אחר הקמת הסוכנות החדשה ניתנת לצופים גם אפשרות להציץ מעט לחייה האישיים, כולל ביתה ושני ילדיה, של האישה הצבעונית שזכתה לכינוי 'דוגמנית-העל הראשונה'.

16:15 עדיין יחד, ערוץ 10.

17:00 במצולות האמזונס, BBC Prime.
נהר האמזונס הוא חבל הארץ הלא-נודע הגדול ביותר שנותר על פני כדור הארץ, אך מה שוכן מתחת לפני קרקעית הנהר? מסע חלוצי ויוצא דופן עמוק בלב עולם יפהפה ומסוכן. 5 פרקים בני 30 דקות.


פרק 8.

17:35 בנות גילמור (עונה 6), ערוץ 10.

18:30, שלושים פלוס, HOT PRIME.
אן פאריו.

19:30, בובי לונג, HOT DRAMA.
עם ג'ון טרבולטה, סקרלט ג'והנסון.

19:57 בנדיטס, yes 4.
קומדיית פשע מוצלחת מאוד עם ברוס וויליס, בילי בוב תורנטון, קייט בלאנשט.

20:00, זהות כפולה, HOT ACTION.
עם מאט דיימון, ג'וליה סטיילס (פעם ראשונה). השלישי עוד שבוע כאן!




עונה 7, פרק 7.


שני הפרקים האחרונים ברצף:
1) נתיחה בזמן המוות. איש עסקים שננכש על ידי נחש במהלך משחק גולף ונחשב למת, צופה מבלי יכולת לעשות דבר בניתוח שלאחר המוות שלו.
2) הרוקנ'רול לעולם לא מת. בני זוג סוטים מהדרך ונקלעים לעיר המאוכלסת בכפילים של זמרי רוק מתים ומגלים שהם תקועים בעיר לעד. עם קים דילייני.


גלגל ההצלה המדובר. עשו את הבחירה הנכונה.


עוד יצירה שנועדה לגרום לחיי היום יום להפחיד אתכם, והפעם בצדק: תחקיר בן שלושה פרקים על המים שאנחנו שותים - מאיפה הם מגיעים, מי בודק אותם, מה הם מכילים, לפי אילו תקנים הם נבדקים ומי אחראי למצב הקיים והבלתי נסבל. בסדרה חוצת גבולות יוצאת לינוי בר-גפן לבדוק מדוע רוב האוכלוסייה בישראל איבדה את האמון במי הברז ומה קורה בארצות הברית, שם הבינו כבר מזמן שמים הם משימה לאומית והתגייסו כדי לשמור עליהם. במרכז הפרק הראשון חשיפה ראשונה של יישוב יוקרתי במרכז הארץ בו רבים חלו בסרטן נדיר - ככל הנראה עקב שנים של שתיית מים עם סיבי אסבסט.


בכורה. עיבוד קולנועי למיוזיקל שכבש בשנות התשעים את בימות ברודווי, ובמרכזו חבורת צעירים בוהמיינים המתאהבים זה בזה על רקע מאבקם בעוני ובאיידס. עם רוזריו דוסון.



21:30, רצח מדרגה ראשונה, HOT DRAMA.
עם קווין בייקון, כריסטיאן סלייטר.

21:33, אבודים בטוקיו, HOT סרטים.
עם ביל מוריי, סקרלט ג'והנסון.


בכורה בערוץ כללי למותחן הפסיכולוגי עם ג'וליאן מור וגארי סיניז. אישה המאבדת את בנה בתאונת מטוס מבחינה כעבור שנה שחפציו ותמונותיו נעלמים. הפסיכיאטר מסביר לה שמעולם לא היה לה בן, והכל פרי דמיונה. בעלה, השכנה ושאר הסביבה תומכים בגרסתו. היא מכירה גבר שגם חווה את אותם הדברים, ויחד הם עולים על הסבר מצמרר לתעלומה.

21:45, נשים מושלמות, HOT FUN.
עם ניקול קידמן, גלן קלוז.


פרויקט המאגד שלושה סרטים שנעשו על ידי סטודנטים ומרצים ממכללת ספיר, שנמצאת בעוטף עזה, שם שיכול היה להיות ציורי, אלמלא עטף את אחד המקומות הבעייתיים ביותר בעולם ומן המסוכנים שבהם. אלה הסרטים:
קדחת ים תיכונית. בימוי: מיכל לביא.
בעיירה קטנה השוכנת סמוך לרצועת עזה, מתגוררת משפחת לביא. ההורים, רות ואבנר, הגיעו מרחובות לפני שלושים שנה, וכאן נולדו שלושת ילדיהם. ירי רקטות הקסאם לעבר שדרות, מחלת האב ונסיעת הבן הקטן אל מעבר לים שינו את חיי המשפחה ללא הכר, ואילצו אותה להתמודד עם מציאות חדשה וזרה.
סכנה כאן בונים. בימוי: נחום לנדאו.
חגיגות יום העצמאות ה-58 למדינת ישראל וחגיגות יום ההולדת ה-41 של הבמאי בעוד שבוע תופסות אותו מהורהר. שלוות החיים לה הורגל לאורך שנים נסדקה עם המציאות הביטחונית, ומביאה חרדות ופחדים מקולות הכריזה 'שחר אדום' ומירי הקסאמים. בחיפוש אחרי תחושת ביטחון, הוא עוקב אחרי שלושה ממייסדי הקיבוץ ומנסה להבין את יחסם למצב, לאור העובדה ששוב אנו נלחמים מול אותו גבול, ולמעשה הקרב על ביתם לא הוכרע.
ביצה ותרנגולת. בימוי: אלון אלשיך וערן יחזקאל.
יוליה, מוסקבאית חד הורית בעלת חוש הומור ציני, מגדלת את תום בת ה-5 בעולם פרטי משלהן עליו היא מגוננת מכל משמר. במקרה לגמרי שוכן העולם הזה בקיבוץ ניר עם שעל קו התפר בין ישראל לרשות הפלשתינאית. 'שחר אדום' ונפילות הקסאמים לא מפחידים את יוליה. היא שונאת הרבה יותר את רעש תותחי צה?ל מאשר את הקולות ההולכים ומתקרבים של נפילת הטילים. על רקע של מציאות מבלבלת, מאיימת ולא יציבה נוצרת סימביוזה חד פעמית. הסרט מאפשר לראות מקרוב איך מגדלות בהצלחה אם ובתה אחת את השנייה בגן עדן מגודר בתיל.

22:00, כשאהיה בן 64, BBC Prime.
ג'ים פרש זה עתה ממשרת ההוראה שלו בבית הספר שלשעריו נכנס לראשונה כשהיה ילד בן ארבע; ריי הוא נהג מונית שנמאס לו לשמש כשמרטף ללא תשלום עבור נכדיו. כאשר הם נפגשים בדרך מקרה, הם מגלים כי מתגעגעים לאותם דברים בחיים: הרפתקאות, אתגרים ואהבה.

22:00, פרשת השבוע, HOT3.
הזדמנות נוספת לעונה הראשונה לקראת השניה. לפני כן ב-21:25, ספיישל גיא פינס על הסדרה.


בכורה. בבוקרשט בשלהי שלטון צ'אוצ'סקו, נערת תיכון שמסולקת מהלימודים לאחר ניתוץ פסל הרודן מתכננת לברוח על ידיי חציית הדנובה בשחייה.

22:00, ללא מחסום, yes 4.
עם ג'ט לי, מורגן פרימן, בוב הוסקינס.


בכורה. רימייק לסרט הקלאסי משנת 1976. שגריר אמריקאי שאשתו ילדה עובר מת ב-6 ביוני בשעה 6 בבוקר, מחליט להסתיר את העובדה מאשתו ולאמץ תינוק שנולד באותה שעה ואמו מתה בלידתו. עם הזמן הילד מגלה התנהגות מוזרה ומטרידה ואת הבית תוקפים מספר אסונות ביניהם התאבדות המטפלת שלו במסיבת יום הולדתו ה-5. כאשר אשתו חשה שהילד מנסה להרוג אותה, השגריר יוצא למסע להבין מיהו בנו ואיך ניתן לעצור אותו. עם ליב שרייבר, ג'וליה סטיילס (פעם שניה) ומיה פארו במחווה לתפקידה בסרט האימה תינוקה של רוזמרי.



22:00, חודש קולנוע: אהבה נושכת, HOT PRIME.
סרטו הראשון של אלחנדרו גונזלס אינריטו (21 גרם, בבל).


עונה 3, פרק 6.

23:00 זירת הפשע, ערוץ 1.
עונה 7, פרק 1.

23:13, אפוקליפסה עכשיו: גרסת הבמאי, HOT סרטים.

23:20, מועדון חברים, HOT FUN.
עם לוק ווילסון, וויל פרל, וינס ווהן.

23:30, תאומי הדיסקו, HOT DRAMA.
עם קיליאן מרפי.