המסך המפוצל

הטירוף בבוסטון

\"בוסטון ליגל\" חוזרת לעונה שלישית ראויה ומהנה לצפייה, בעיקר כי היא אחד הדברים המטורפים והמשעשעים ביותר בטלוויזיה

מאת: שלמקו GRAS

פורסם: 18-07-2007
9 תגובות


אלן שור פרץ לחיינו בעונה האחרונה של "הפרקליטים" ומיד קיבל ספין-אוף משלו. דני קריין לא ממש פרץ לחיינו, הוא פשוט היה שם תמיד. שירלי שמידט פעם הרגיזה את דן קוויל.

"בוסטון ליגל" היא בתה הממזרה (אחרי הכל, אחים) של "הפרקליטים" ו"אלי מקביל". התיקים בהם מתעסקת סדרת עורכי הדין הזאת הם רציניים, ברובם, אבל הדמויות והיחסים ביניהן מטורפים לחלוטין. לפחות, זה היה המצב בשתי העונות הראשונות. בעונתה השלישית, שנפתחת הערב, עולה מפלס הטירוף עד לרמות אלי מקביליות וגם התיקים המשפטיים נהיים יותר ויותר מופרכים. אבל מי צריך הגיון, כשיש על המסך את וויליאם שאטנר וקנדיס ברגן?

החיים ב"קריין, פול ושמידט" מעולם לא היו מעניינים יותר. אמנם, דני קריין ושירלי שמידט, אגדות בחייהם, סובלים מהשפעות גילם המתקדם והזקנה הקופצת עליהם (לא בשונה משאטנר וברגן, השייכים כבר לדור המבוגר של שחקני הטלוויזיה), אבל כל הצוות הצעיר במשרד מחפה על כך בטירוף הולך וגדל, בדמויות חדשות וישנות, בסיטואציות מטורפות, בשחיטה של פרות קדושות (או, במקרה של דני קריין, בפליטת כדור לכיוונן), בכנסי מחזור של "מסע בן כוכבים", ובשבירה מזדמנת של הקיר הרביעי.

העונה מתחילה בפרק רגיל, אבל כבר בפרק השני, מצטרפים לצוות שלושה אנשים חדשים: ג'פרי קוהו, עורך הדין השחצן, קלאריס, המזכירה המשפטית הטראנסווסטיטית, וקלייר, סתם עוד עורכת דין חדשה, בשביל להזין את תחלופת הנשים הגבוהה בסדרה. שיהיה. עד סוף העונה מישהו ילך, מישהו ייהפך לקבוע ומישהו ימצא לו חברים חדשים.



קשה לתמצת עונה חדשה של סדרה בלי לספיילר את עלילות הפרקים, ובלי לגלוש להסברים מיותרים על השנתיים האחרונות בפירמת עורכי הדין המטורפת ביותר בטלוויזיה. קשה עוד יותר לתמצת עונה של "בוסטון ליגל", שבה אפילו הקבוע היחיד - מערכת היחסים בין אלן שור לדני קריין - איננה מסתיימת היכן שהיא התחילה. אבל מספיק לומר שבניסיון לשרטט את קשרי הגומלין בין כל דמות בעונה, מתקבלים קורי עכביש הולכים ומסתבכים: בניסיון לתאר מי שוכב עם מי, מי כועס על מי, מי חבר של מי ומי נשאר בלתי מנוצח בבית המשפט, ובאיזה שלב של העונה אחד הופך לשני, אפשר לאבד את המרכיב החשוב ביותר של "בוסטון ליגל": דני קריין.

דני קריין ואלן שור ממשיכים להיות עמוד התווך של הסדרה, גם אם ישנם פרקים שלמים בהם הם לא נפגשים ליותר מאשר סצינה או שתיים. על כך מחפה חזרתה של דמות מהעונה השנייה, שהופכת במהלך העונה לבן זוגו החדש של אלן, למורת רוחו של דני ולהנאת כל הצופים.

העונה השלישית של "בוסטון ליגל" ראויה ומהנה לצפייה בעיקר משום שלמרות שינויים רבים ומשמעותיים במערכות היחסים שבין הדמויות - ויש בעונה הזאת הרבה מאוד דמויות - ההתפתחויות כולן הגיוניות. העונה מומלצת לצפייה משום שאף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה עד סוף הפרק. והיא חובת צפייה משום שהיא עדיין אחד הדברים המשוגעים, המגוחכים, המוזרים והמצחיקים ביותר שמשודרים בטלוויזיה שלכם. ויש שם את דני קריין.





"בוסטון ליגל", העונה השלישית, ימי רביעי החל מהערב בערוץ 3HOT וב-yes Stars 3 בשעה 21:16.