המסך המפוצל

מכושפות והעלילה הקטנה

יש משהו מאוד רקוב בסדרה \"מכושפות\". אם לסכם את הסדרה בשתי שורות, זה יראה כך: יש לנו מפלצת חדשה, כזה שבא לו לחסל דווקא את המכושפות ויש לנו קסם בספר הצללים שיחסל אותו, וחוזר חלילה. ממש פאוור ריינג`רס

מאת: שגיש

פורסם: 30-03-2002
101 תגובות
לאחרונה נזדמן לי לצפות בכל פרקי העונה החמישית של "באפי קוטלת הערפדים". קיבלתי קלטות עם פרקי כל העונה ממכר יקר, וישבתי לי למרתון סלייר נטול פרסומות ונטול תרגום. מלבד העובדה שלאחר מעשה הצטערתי על השטות שעשיתי בכל פורום אפשרי (כי זה נגמר כל כך מהר ואני נשארתי זרוק על הרצפה כמו נרקו שרוצה עוד), היה מדובר בעונג צרוף. לא אפרט את מעללות העונה החמישית על מנת לא לספיילר לכל הצופים הישרים של הסדרה, אבל רק אומר שהיו כמה מנות יפות של מכשפה מסוימת שהתעלתה על עצמה והגיעה לגבהים חדשים, מרשימים ומהפנטים בנצנצים שסיפקה במו ידיה היהודיות.

ואז, אחרי הקסמים, המכשפות, הכישופים והלחשים שסדרת המופת (להלן "באפי") סיפקה עבורי, הלמה בי עימם והשאירה אותי פעור פה, ואני כמובן השתפכתי במלוא תוגתי המתרפסת והכנועה אל מול נפלאות היצירה בכל אוזן שמיאנה לשמוע, נתקלתי באושייה שעירבה ברוב חוצפתה את הסדרה "מכושפות" באחת מן השיחות בעניין. קולטים? מסתבר שמישהו, או אולי חלילה "מישהוים", כאן בארצנו הקטנטונת, מעז(!) לעשות השוואה ולשים את הסלייר ואת הצ'ארמד וואן באותו קו. שאני אעבור על זה בשתיקה? שאילנה אביטל תפספס מסיבת יחצ"נות עם כתבים של רייטינג או צבע לשיער? בחיים לא!






יש משהו מאוד רקוב בסדרה "מכושפות", וכל עת שאני מעלה את הנושא מישהו דואג להסתער עליי. אבל אני לא חושש, יש לי סקובי גאנג שיגן עליי. בדיוק כמו שאף אחד לא שם לב (או לא רצה לשים לב) שהמלך הוא עירום ושבראבא לא מצחיק, בדיוק כך אף אחד לא שם לב שהעלילה של המכושפות נגמרת בדיוק בפרק השני של הסדרה, ומשם הלאה היא רק חוזרת וחוזרת וחוזרת על עצמה. אם לסכם את הסדרה בשתי שורות, זה יראה כך: יש לנו מפלצת חדשה (שד, אם תרצו. כמה מקורי ולא באפי), כוח רשע חדש ועדיף כזה שבא לו לחסל דווקא את המכושפות - כאילו הוא לא יודע יותר טוב מזה - ויש לנו קסם בספר הצללים שיחסל אותו, וחוזר חלילה. ממש פאוור ריינג'רס. כמובן שכך בלבד הסדרה לא יכולה להתקיים, ולכן הוסיפו היוצרים מין עלילה תלושה ועלק-סוחטת-דמעות של פרו-לא-הולך-לה-באהבה, פייפר-לא-הולך-לה-באהבה, ולעת סיום העונה השלישית - הפתעה - גם פיבי לא-הולך-לה-באהבה.

אם כך, כאדם נאור, לא יכולתי שלא לציין בכל הזדמנות את סלידתי מסדרת האשפתות, ואפילו הגדלתי לעשות ודרשתי וקיטרתי בדבר. אולם, כשהעליתי את סוגיית הלולאה האינסופית של הסדרה (או במילותיי המשוחזרות "חוזרת על עצמה למוות") בפני אוזניו המלומדות של המכר ההוא מהפיסקה הראשונה, שלגמרי במקרה הוא חובב מכושפות ולפיכך לא מבין מה טוב בשבילו, הוא ענה בשבילי ובשבילכם על שאלת הקיטבג שלי באומרו: "למי אכפת אבל? העיקר שזו סדרה כיפית לחלוטין". כיפית לחלוטין? גם "סיטי טאוור" כיפית לחלוטין, ובדיוק כמו "מכושפות" היא צפויה, פשוטה ולא ראויה לצפייה.

מכושפות הביתה.