המסך המפוצל

זהו, אנחנו מסודרים

17/2/07. רשמו את התאריך הזה. זה התאריך שבו הטלוויזיה הישראלית נכנסת סוף סוף לליגה של הגדולות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 17-02-2007
137 תגובות
17/2/07. רשמו את התאריך הזה. זה התאריך שבו הטלוויזיה הישראלית, שכבר מזמן התקדמה בצעדי ענק, עשתה את זה סוף סוף. נכנסה לליגה של הגדולות. שיחקה אותה עם סדרה גדולה באמת, "קומדיה של הדור החדש", קוראים לזה. לא עוד דרמה מוזיקלית קומית יומית, לא עוד דרמת דייטים יומית, לא עוד תוכניות מערכונים במסווה של סדרה, לא עוד סדרה קומית מצחיקה לפרקים עם הרבה יותר מדי צחוקים מוקלטים במקומות הלא נכונים, לא עוד "תרגיע" בישראלית עם הומור מתוחכם ומתחכם מדי ("בשורות טובות"), מלא סטריאוטיפים, שלפעמים עובד ולפעמים לא ("החברים של נאור") או סתם לא מצחיק ("קרוב לודאי"). עכשיו כל מה שנשאר כדי להשלים את הכיבוש, זה לעשות את סדרת האקשן / מתח / מיסתורין הטובה. אבל נראה שגם על זה עובדים.

תומר, גיא, ארז וברלד (מה זה השם הזה לעזאזל?) הם ארבעה חברים שעובדים בחברת היי-טק וחולמים את החלום הישראלי הרגיל - שהחברה המגניבה שלהם תירכש ע"י חברה אמריקאית עשירה בסכום דימיוני ומצחיק. דקה מפתיחת הפרק הראשון - זה בדיוק מה שקורה. 217 מיליון דולר. זה כבר לא סתם דימיוני ומצחיק, זה פשוט בלתי נתפס. כמעט מיד, תופס כל אחד מהם נישה משלו - הבזבזן, החנון, הסטלן והנורמלי. נסו לנחש מי מבין הארבעה הללו הוא אסי כהן, מי מהם הוא אסף הראל, מי זה מאור כהן, ומיהו הרביעי והבלתי מוכר. התשובה בעוד שתי פסקאות.



217 מיליון דולר. כמה מכוניות נכנסות בסכום הזה? כמה בתים? 217 מיליון דולר. האם בכלל יש טעם להמשיך לעבוד אחרי שהנחתם את ידיכם על כל כך הרבה כסף? 217 מיליון דולר. מה תעשו עם סכום כזה? תלכו למנהל הבנק ותצחקו עליו? תקנו וילה? תכסו להורים שלכם את האובר-דרפט? תחליפו את האוטו הישן? 217 מיליון דולר. תגידו, אתם חושבים שיוצרי הסדרה כיוונו במיוחד לתאריך שידור הבכורה של הסדרה כשהחליטו דווקא על הסכום הזה?

כל הדברים הללו לא חשובים. מה שחשוב זה לראות את הדינמיקה שמתפתחת בין ארבע הדמויות, שהשוני ביניהן משחק תפקיד לא קטן בהצלחת הפרק הראשון. איך יגיב גיא (אסף הראל), השקול וה"נורמלי" לכמות הכסף שמחליט תומר (אסי כהן), ה"בזבזן", להוציא כבר ביום שאחרי? מה יעשה ברלד (מאור כהן), ה"סטלן", לסוחר הגראס החביב עליו? ומי זה בכלל ערן זרחוביץ'?

אסף הראל, שגם יצר את הסדרה, הצליח ליצור כאן סדרה קצבית, שבנויה על אינספור הסיטואציות שאפשר להכניס את ארבעת החברים הללו בעקבות המכירה ההיסטרית. הרעיון הבסיסי של הסדרה הוא כר פורה וכמעט בלתי נדלה למצבים קומיים, ולפחות על פי הפרק הראשון, נראה שהסדרה משחקת היטב בין הקיצוניות של גיא - שמעדיף לבלות את הערב הראשון שאחרי הזכיה הגדולה דווקא עם הוריו (תפקיד אורח קצר וחביב של דוב'לה גליקמן) - לקיצוניות ההפוכה של תומר - שקונה לעצמו ולחבריו כל מיני דברים על ימין ועל שמאל. למעשה, לעיתים יש תחושה שבכל אחד מאיתנו חבוי איזה תומר קטן שמת להעיף את המכונית הישנה מהצוק כדי לקנות אחת מגניבה באמת. אסי כהן מצליח להציג דמות אמינה, שהרבה פעמים מתחשק להעיף לה סטירה, אבל ברוב הזמן היא פשוט עושה את הסדרה.



במידה מסוימת, מזכירה "מסודרים" קצת את "הפמליה". ארבעה חברים שמגשימים את החלום הגדול, עושים - במקרה הזה יחד - סכום כסף גדול, וממשיכים להיות ביחד. אבל מכל בחינה אחרת, "מסודרים" בנויה על רעיון נהדר, ומבוצעת היטב - החל משלב התסריט, דרך הצילום והעריכה, וכלה במשחק. בפרק הראשון יש כל כך הרבה רגעים מוצלחים, שגם צפייה שניה בפרק הזה, הותירה אותי - כמעט לכל אורכו - עם חיוך ענק על השפתיים. הסצנה בבנק, הקטע עם המכונית הישנה שרץ כמעט בכל פרומו, המסעדה על החוף, הבשורה על הבונוס לעובדים - הכל עובד שם מצוין ויוצר תחושת רעב של ממש לצפות בפרקים נוספים.

ועם כמה שאסי כהן עושה תפקיד ענק, ואסף הראל כגיא עושה את התפקיד ההפוך המתבקש, הרי שדמותו של מאור כהן הסטלן - כמה שהיא חביבה בפרק הפותח - עלולה בשלבים מתקדמים של הסדרה למצות את עצמה במהירות. דמותו של "הרביעי" לא מספיק מפותחת בינתיים ולכן קשה לי להעריך את מידת חשיבותה לאנסמבל של הסדרה, אבל אם יש איזשהו מקום לדאגה (וכאמור, בפרק הראשון אין בכלל), הרי שהוא נמצא בשתי הדמויות הללו.

אז רשמו את התאריך הזה - מוצ"ש, 17/2/07, 21:00, קשת, ערוץ 2 - ואל תשכחו לצפות. כי מדובר בלי שום צל של ספק בדבר הגדול הבא. קומדיה מהדור החדש, בלי צחוקים מוקלטים, ועם הרבה צחוקים מול המרקע. סדרה קומית שקולעת בול בנקודה הזאת שנמצאת בחלומות של כולנו - 217 מיליון דולר.